Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Klantarsel
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=39478
Page 1 of 1

Author:  MrBlues [ 15 Apr 2010, 22:20 ]
Post subject:  Klantarsel

Kommer ut från systembolaget med en flaska whisky i påsen. Går och pratar med frugan när jag snubblar till. Faller som en fura framlänges, påsen med virren går i bitar och dessvärre hamnar vänster handflata i glasskrosset. Jag står mest och tittar på den trasiga flaskan när frugan ser att det blöder ymnigt.

Bara att slänga sig i bilen upp till akuten, så nu sitter man med ett par stygn i handflatan[xx(]
Det positiva är att medans jag väntade på akuten drog frugan till systembolaget och fick en ny flaska [:)]

Har gig om 4 veckor och ska hålla mig lugn i 2 veckor så det bör ju funka iaf.
Hade tur för alla nerver klarade sig sa dom.

Men fy fan va klantigt[:I]
En eloge till alla vänliga själar som kom fram å erbjöd sig skjuts, hämtade papper för blodet etc.[:)]

PS. Kan man ta en whisky även om man käkar penicillin[:I]

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  Joshunznera [ 15 Apr 2010, 22:29 ]
Post subject: 

MrBlues wrote:


Kommer ut från systembolaget med en flaska whisky i påsen. Går och pratar med frugan när jag snubblar till. Faller som en fura framlänges, påsen med virren går i bitar och dessvärre hamnar vänster handflata i glasskrosset. Jag står mest och tittar på den trasiga flaskan när frugan ser att det blöder ymnigt.

Bara att slänga sig i bilen upp till akuten, så nu sitter man med ett par stygn i handflatan[xx(]
Det positiva är att medans jag väntade på akuten drog frugan till systembolaget och fick en ny flaska [:)]

Har gig om 4 veckor och ska hålla mig lugn i 2 veckor så det bör ju funka iaf.
Hade tur för alla nerver klarade sig sa dom.

Men fy fan va klantigt[:I]
En eloge till alla vänliga själar som kom fram å erbjöd sig skjuts, hämtade papper för blodet etc.[:)]

PS. <font color="blue"><b>Kan man ta en whisky även om man käkar penicillin</b></font id="blue">[:I]

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/


förvisso kan man det. Men helst inte flera



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  harpgear [ 15 Apr 2010, 22:30 ]
Post subject: 

Brukar funka bra[:D] http://www.fragaapotekaren.se/kan-jag-d ... ntibiotika

Author:  MrBlues [ 15 Apr 2010, 22:41 ]
Post subject: 

harpgear wrote:


Tack, ni behöver dock inte vara oroliga för att det blir ett totalt fylleslag[:)]

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  ralvejd [ 15 Apr 2010, 22:44 ]
Post subject: 

köp dyrare "vatten" nästa gång så får du med ett skyddsrör [;)]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

Author:  harpgear [ 15 Apr 2010, 22:45 ]
Post subject: 

TRIST[:(]
MrBlues wrote:

harpgear wrote:


Tack, ni behöver dock inte vara oroliga för att det blir ett totalt fylleslag[:)]

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  MrBlues [ 15 Apr 2010, 22:57 ]
Post subject: 

ralvejd wrote:

köp dyrare "vatten" nästa gång så får du med ett skyddsrör [;)]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


[:)]...det var en Paddy

http://www.nobodies.se
http://ebu.alturl.com/

Author:  kjelle [ 16 Apr 2010, 00:43 ]
Post subject: 

Tråkigt att höra. Tur i oturen att det var en Paddy.[;)]

Det gick i alla fall bättre än för min frus kollega. Han gjorde ungefär samma sak, men skar nästan av ena handen. Och han är kirurg...
Envis som fan är han också, och kan åter operera, med vissa förbehåll. Så var lugn, gitarrspelet kommer igång igen.

Image

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/