Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Människan är god
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=39475
Page 1 of 1

Author:  Joshunznera [ 15 Apr 2010, 21:25 ]
Post subject:  Människan är god

fick jag bevis på igår kväll när jag skulle in till närbutiken.

När jag kom tillbaka till bilen efter ca 5 minuter står en kille och väntar på parkeringen. Han ursäktar sig och frågar om det möjligen är min telefon som han har i handen. Och visst var det min telefon!

Jag hade antagligen haft den i knäet när jag körde så den dansade i backen när jag reste mig ur stolen för att gå in i butiken. Strax efter kom så upphittaren förbi och hittade telefonen, en relativt ny SOnyEricsson av dyrare modell. Han hade ju lätt kunnat stoppa den i fickan och gått vidare. Istället hade han just varit sysselsatt med att söka upp mitt ICE-nummer och var precis i färd att slå detta när jag dök upp

Skönt att se att det finns en massa vardagsärliga människor som motvikt till allt skit man läser om

Åsså själva knorren: Killen var, att döma av utseende och accent, en invandrad troligtvis Irakier. Han var iklädd en overall från DHL vilket fick mig att dra slutsatsen att han dessutom hade ett jobb.

Så nu drar jag en ytterligare slutsats att alla Irakier har jobb och är überärliga[:X]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  FenderBender [ 15 Apr 2010, 21:31 ]
Post subject: 

Sånt där värmer verkligen. Oavsett etniskt ursprung! [:)][:)][:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  HRJ [ 15 Apr 2010, 22:23 ]
Post subject: 

Han är säkert oändligt försiktig med alla gitarrer han levererar dessutom. [;)]

Author:  OGF [ 15 Apr 2010, 22:47 ]
Post subject: 

Jag har inte träffat en enda invandrare som varit oärlig, otrevlig eller ohjälpsam.
Infödda stockholmare och skåningar har jag dock haft otur med. Dock tror jag
inte människan är god. Det är en produkt av uppfostran och/eller trygg uppväxt
med positiva förebilder. Det finns en chans att nästa gång din mobil försvinner
så är den faktiskt stulen. Många människor är i grunden opportuna och agerar
"omoraliskt" eller för egen vinning om de kan komma undan med det...

Author:  ralvejd [ 15 Apr 2010, 22:49 ]
Post subject: 

ha ha, kom att tänka på en gåta som jag inte tänker skriva här [:D]

hur får man in tre ...... . .. ....... .. ... ........ ?

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

Author:  kjelle [ 16 Apr 2010, 00:38 ]
Post subject: 

Bra försök Josh, men jag är inte övertygad just idag om att människan är god ...[B)]

Men solskenshistorier är bra, keep'm coming! I Uppsala har nyligen årets (förra årets?) Uppsalabo valts av lokalblaskans läsare. Valet föll på en invandrare, busschaufför i staden, som förgyller människornas liv med stor vänlighet, värme och hjälpsamhet. Han brädade alla politiker och idrottsstjärnor med stor marginal.[^]

Image

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/