View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 12:03



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Människan är god 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Människan är god
fick jag bevis på igår kväll när jag skulle in till närbutiken.

När jag kom tillbaka till bilen efter ca 5 minuter står en kille och väntar på parkeringen. Han ursäktar sig och frågar om det möjligen är min telefon som han har i handen. Och visst var det min telefon!

Jag hade antagligen haft den i knäet när jag körde så den dansade i backen när jag reste mig ur stolen för att gå in i butiken. Strax efter kom så upphittaren förbi och hittade telefonen, en relativt ny SOnyEricsson av dyrare modell. Han hade ju lätt kunnat stoppa den i fickan och gått vidare. Istället hade han just varit sysselsatt med att söka upp mitt ICE-nummer och var precis i färd att slå detta när jag dök upp

Skönt att se att det finns en massa vardagsärliga människor som motvikt till allt skit man läser om

Åsså själva knorren: Killen var, att döma av utseende och accent, en invandrad troligtvis Irakier. Han var iklädd en overall från DHL vilket fick mig att dra slutsatsen att han dessutom hade ett jobb.

Så nu drar jag en ytterligare slutsats att alla Irakier har jobb och är überärliga[:X]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


15 Apr 2010, 21:25
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Sånt där värmer verkligen. Oavsett etniskt ursprung! [:)][:)][:)]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


15 Apr 2010, 21:31
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post 
Han är säkert oändligt försiktig med alla gitarrer han levererar dessutom. [;)]


15 Apr 2010, 22:23
Profile

Joined: 20 Nov 2008, 23:10
Posts: 329
Location:
Post 
Jag har inte träffat en enda invandrare som varit oärlig, otrevlig eller ohjälpsam.
Infödda stockholmare och skåningar har jag dock haft otur med. Dock tror jag
inte människan är god. Det är en produkt av uppfostran och/eller trygg uppväxt
med positiva förebilder. Det finns en chans att nästa gång din mobil försvinner
så är den faktiskt stulen. Många människor är i grunden opportuna och agerar
"omoraliskt" eller för egen vinning om de kan komma undan med det...


15 Apr 2010, 22:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Jan 2008, 22:13
Posts: 1860
Location: skaraborg
Post 
ha ha, kom att tänka på en gåta som jag inte tänker skriva här [:D]

hur får man in tre ...... . .. ....... .. ... ........ ?

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/


15 Apr 2010, 22:49
Profile

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
Bra försök Josh, men jag är inte övertygad just idag om att människan är god ...[B)]

Men solskenshistorier är bra, keep'm coming! I Uppsala har nyligen årets (förra årets?) Uppsalabo valts av lokalblaskans läsare. Valet föll på en invandrare, busschaufför i staden, som förgyller människornas liv med stor vänlighet, värme och hjälpsamhet. Han brädade alla politiker och idrottsstjärnor med stor marginal.[^]

Image


16 Apr 2010, 00:38
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.