View unanswered posts | View active topics It is currently 21 Jun 2026, 09:40

Reply to topic  [ 30 posts ] 
Mordlysten! 
Author Message

Post Mordlysten!
Tidigare i vår var jag dyster, när båtmotorn blev stulen. Nåväl, det kostar ju en del pengar, men är världsliga ting.

I morse kom sonen hem efter en kväll i glada polares lag runt om Uppsalas studentnationer. Efter ett sista besök hos en av polarna, på vägen hem, skall han bara rulla hem på cykeln, 2-3 km. När han kommer ut ur porten, blir han överfallen och nerslagen, och bortförd några km. Därefter tvingar dessa low lifes av honom skorna och hotar med mer stryk om han inte börjar springa barfota hem! Efter ett par timmar med minnesluckor och förmodligen medvetslöshet, når han hemmet i bedrövligt skick! Rejält blåslagen i ansiktet, blodiga fötter och genomblöt.

Så djävla meningslöst! Han blev inte rånad, "bara" misshandlad och bortförd på rent djävulskap! [xx(]

Får jag reda på vem.... [}:)][:(!][}:)][:(!][}:)][:(!] [B)][B)][B)]
Man ger sig inte på min familj ostraffat, men chansen att få reda på vilka dessa fluglortar är, är väl mindre än att hitta en '59LP, kvarglömd i en garderob, ospelad sedan 1960, hos någon äldre släkting.

FAAAAAN också! Vänligare kille får man faktiskt leta efter, han förtjänar INTE det här!

Image

14 Apr 2010, 22:45
Profile WWW

fy faan! lider med dig och framförallt sonen. Hoppas bara att han inte får några men (vare sig fysiskt eller psykiskt)

Förstår dina primitiva känslor, att någon ger sig på en familjemedlem (eller hunden) är sånt som man inte ens kan förställa sig

skitstövlar!

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

14 Apr 2010, 22:53
Profile WWW

På riktigt.
Jag hade ALDRIG gett mig.
Förr hade jag dött,å må så vara men då tar jag med mig ngr av dem åxå.
De avgör.
Jag avslutar.

jesper@gofastparts.se

14 Apr 2010, 23:02
Profile

Fysiskt kunde det ha gått mer illa, blir nog mest blåtiror/märken och sabbade fötter för en kort tid.
Men psykiskt är jag inte lika säker, verkar ha tagit honom rätt hårt.
Vi kände oss tvungna att turas om att vara hemma idag, en kraftig hjärnskakning är inte att leka med.

Jag måste faktiskt ge polisen en eloge, trots de knapphändiga uppgifterna har dom gjort hembesök hos oss, polaren han lämnade, åkt runt och rekat och gjort sökningar på ev. relaterade händelser. Även mycket snyggt och proffsigt hanterat när dom frågade ut sonen. Det enda som störde mig, var att det första dom gjorde hos oss var att snabbt som ögat ta av sig skorna. Det gör dom aldrig på TV....[:0]

Image

14 Apr 2010, 23:08
Profile WWW

Vilken fruktansvärd historia Kjelle. Det vänder sig i magen på mig - och jag håller absolut med dig, den som rör min familj får vara beredd på att verkligheten (ie JAG) hinner ikapp förr eller senare. [:(!][B)][:(!][B)][:(!][B)][:(!][B)]

När en annan var ung, kunde man få en smäll på käften. Sen fick man hjälp upp av snubben som klippte till en, för att senare ta en öl tillsammans. Nåja, det är i alla fall min minnesbild... [:I]

Det här fullständigt meningslösa våldet är förkastligt. Bottnar antagligen i droger. [xx(]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

15 Apr 2010, 00:13
Profile ICQ WWW

Racing wrote:

Helt ärligt Kjelle,där går gränsen.
På riktigt.
Jag hade ALDRIG gett mig.
Förr hade jag dött,å må så vara men då tar jag med mig ngr av dem åxå.
De avgör.
Jag avslutar.

jesper@gofastparts.se

+1 på den.. fruktansvärt äckliga människor.
Jag själv var jag klasskamrat med Christoffer Lindhe, killen som blev utsatt för en liknande situation, fast för honom slutade det väldigt olyckligt på en tågräls(Båda benen och en arm gick åt.).
Än idag vet ingen vem det var som anföll honom, men hade jag fått reda på vem/vilka det var så hade jag inte tvekat en sekund på att skicka dem vidare till efterlivet.

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

15 Apr 2010, 00:44
Profile ICQ WWW

Fy fan vad vidrigt. Sånt där kan sitta kvar länge i huvudet.
Hur mår han nu då?

15 Apr 2010, 07:47
Profile

Förbannade snorungar!!(oavsett förövarnas ålder)

Hoppas polisen kniper dem & att de blir offentligt uthängda, det förtjänar de.
Mest hoppas jag förstås att sonen inte fått varaktiga psykiska men av händelsen.

Ni och familjen har min sympati.

15 Apr 2010, 08:57
Profile ICQ YIM WWW

Någonting saknas definitivt hos såna människor. Medkänsla, ja allt, tom hjärna! [:(!]

Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband

15 Apr 2010, 10:15
Profile WWW

fy fan[:(!] fattar inte att man kan göra nått dylikt.. det är bedrövligt

vart bär verkligheten iväg egentligen [:(] hoppas polisen finner idioterna

15 Apr 2010, 10:41
Profile

Polisen vet med all säkerhet vilka det är.Dom är bara en aning bakbundna av juridiken.
Förmodligen är det inte första gången och det ät nog inte så mycket droger som en jävligt skruvad människosyn.

Att få reda på vilka det är brukar inte vara så svårt.
Däremot umgås man inte i deras kretsar vilket krånglar till det en aning.
Vill man så går det att få reda på vilka dom är. 100% säkert att dom skryter över det.

Hälsa grabben att krya på sej och set till att han lär sej brutal konflikthantering till nästa gång!

Död åt tjuvar å banditer!

15 Apr 2010, 11:08
Profile ICQ WWW

tycker att vi lägger ner den delen av diskussionen. Kjelles son har blivit attackerad och mår skit, då ska vi nog inte ödsla tid på idiot-kommentarer. Det finns alltid puckon som tror att folks beteende sitter i hudfärg eller födelseort, men den diskussionen mår nog bäst av att hållas nån annanstans än i denn tråd. Trist att dessa fula trynen ens visar sig på BOJen , men så ser det ju ut tyvärr.

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

15 Apr 2010, 11:45
Profile WWW

Avsluta alltid det arbete som du påbör

15 Apr 2010, 12:00
Profile WWW

Fyfan vad vidrigt.

Såren i själen sitter betydligt djupare och längre än de i huden.

Försök att få honom att komma ut ur huset så snart som möjligt och återgå till det normala livet.
En kram betyder jävligt mycket!

15 Apr 2010, 13:53
Profile

Idiotin och dumheten som människan besitter ser ingen skillnad på hudfärg, den är helt kompromisslös och blind!

Känner med dig Kjelle och se till att pyssla om sonen och se till att han känner sig trygg med er!

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods

15 Apr 2010, 20:05
Profile ICQ WWW

fy fan, jag vet vad jag hade gjort och inte gjort [}:)][:(!][}:)][:(!]
W3 hade inte annonserats

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]

http://www.ralvejd.se/

15 Apr 2010, 22:40
Profile

Tack för medkänslan. Lita på att sonen får massor av kramar och attention. Han stönar redan.[:I] Tyvärr kan det finnas risk för tandskador.

Fysiskt blir det nog bra, men jag är mest orolig över tankarna som inte kommer ut. Hur kul är det för en student att tveka att gå ut en vårkväll, för att det kan bli hårigt när man ska hem? Finns det vånda över något hot som han inte vågar tala om? Som förälder har man svårt att hålla tankarna borta från sånt den närmaste tiden, natt som dag.

Jag ber, precis som Josh, att rasism hålls borta från denna tråd. I min familj är vi inte lagda åt det hållet. Det lär väl vara gäng som sysslar med sånt här, men det finns gäng av alla de sorter. Haraldrig har nog rätt, värderingar från hemmet/föräldrarna spelar nog stor roll. Jag tycker lika illa om invandrargäng såsom BSS-gäng, supporterhuliganer, kriminella gäng och allt vad de kan vara. Det gemensamma med alla dessa företeelser är att dom är precis lika fega allihop. Åtta mot en är dom hur "modiga" som helst, men ensamma eller bara några få, då drar dom iväg med svansen mellan bena och är lika meningslösa som det våld som utövas när dom är tillräckligt många.

Skönt att få skriva av sig lite, man vet inte riktigt vad man ska ta sig till med all oro och mörka hämndtankar. När man inte har en aning om vilka dessa ovärdiga typer är, känner man att man måste göra något, men vad?

Image

16 Apr 2010, 00:25
Profile WWW

Man blir så förbannad när man läser det här. Krama om sonen, lägg all energi där och på att inte händelsen ska bli en rädsla som styr.
Ingen lätt uppgift men jag hoppas det löser sig bra för er /Lasse

17 Apr 2010, 00:31
Profile ICQ YIM WWW

Admin: Rasistiskt klotter bortrensat, gult kort till Frisk. Skärpning.

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

17 Apr 2010, 07:32
Profile

Image

17 Apr 2010, 12:39
Profile WWW

Fy fan, sånt här är ju fruktansvärt. Jag trodde inte att sånt skedde i Uppsala.

Det är ju så man blir lite nervös nästan, speciellt eftersom jag själv är student i Uppsala. Dock är jag inte lika nervös för min egen skull som för t.ex. min flickvän.

Jag antar att det är liten chans men jag hoppas verkligen att polisen får tag på förövarna.

Hoppas att grabben klarar sig också.

_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com

17 Apr 2010, 16:53
Profile

Fy fan, sånt här är ju fruktansvärt. Jag trodde inte att sånt skedde i Uppsala.

Det är ju så man blir lite nervös nästan, speciellt eftersom jag själv är student i Uppsala. Dock är jag inte lika nervös för min egen skull som för t.ex. min flickvän.

Jag antar att det är liten chans men jag hoppas verkligen att polisen får tag på förövarna.

Hoppas att grabben klarar sig också.

_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Det som skedde visar att det är nog inte bara din flickvän som kan hamna i trubbel.
Grabben mår bättre, börjar morska upp sig även psykiskt. Grabb och grabb, han är minst ett år äldre än du, Wicca.[;)]
Storlek skyddar inte från sånt här skit, sonen är 190cm lång och inte klen. Mobben är modig när dom är många.[V]

Image

17 Apr 2010, 20:53
Profile WWW

bjoel wrote:

Admin: Rasistiskt klotter bortrensat, gult kort till Frisk. Skärpning.

Ärssch...vad missade man nu då?! Den gode Frisk brukar ju vara
klarsynt! Hursomhelst så önskar jag att förövarna får sina kön
avskurna och nerkörda i munnen eller att de hängs upp i en lyft-
kran som avskräckande exempel! [xx(]

17 Apr 2010, 21:18
Profile ICQ YIM WWW

Wicca: som student i Uppsala är det inte rekommenderat att stanna till utanför Max eller Burgerking i centrum en fredag- eller lördagkväll. Det finns en del förortskids som har någonting emot studenter och de händer att de vill snacka med knytnävarna.

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

17 Apr 2010, 21:30
Profile

abergh wrote:

Wicca: som student i Uppsala är det inte rekommenderat att stanna till utanför Max eller Burgerking i centrum en fredag- eller lördagkväll. Det finns en del förortskids som har någonting emot studenter och de händer att de vill snacka med knytnävarna.

Sjukt samhälle vi lever i.
Enda trösten är att de som hänger utanför Burger Queen är samhällets losers och bottenskrap som när de är vuxna förhoppningsvis hunnit mogna och INTE förstört sina liv som tonåringar.

Om man är lite pragmatisk och opartisk så är det ju dubbe tragik bakom ett sånt här fall.
Surt för Kjelles son men han kan ju vara glad att han har en far som bryr sig. Det har nog inte killarna som dunkade ner honom.

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

17 Apr 2010, 22:28
Profile ICQ YIM WWW

Skulle aldrig falla mig in att stanna på nått sånt snabbmatsställe oavsett tidpunkt, men tack ändå för tipset. :)

Man får väl helt enkelt försöka se till att man rör sig så lite som möjligt själv på kvällarna/nätterna och försöka se tuffare ut än man är(dom ger sig inte på folk som ser ut att kunna slå tillbaka, dom fegisarna).

_______

18 Apr 2010, 14:49
Profile

Wicca wrote:

abergh wrote:

Skulle aldrig falla mig in att stanna på nått sånt snabbmatsställe oavsett tidpunkt, men tack ändå för tipset. :)

Man får väl helt enkelt försöka se till att man rör sig så lite som möjligt själv på kvällarna/nätterna och försöka se tuffare ut än man är(dom ger sig inte på folk som ser ut att kunna slå tillbaka, dom fegisarna).

_______

Du får skaffa lite "häftiga polare" som du kan skrämmas med sen.
Fick höra av en kille på en pub i Kristianstad att han "känner Bandidos". Ha ha, vilken jävla nolla.
Jag blev jätterädd[:)]
Sen tog jag fram mitt avsågade hagelgevär och sköt honom i ansiktet.........eller inte[:)]

Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause

18 Apr 2010, 15:43
Profile ICQ YIM WWW

Fy fan. Obegripligt är ordet. Håller tummarna för att din son repar sig snabbt fysiskt såväl som psykiskt kjelle.

Image

18 Apr 2010, 16:40
Profile WWW

Här i Övik hade vi ett fall för några år sedan, där en bilist på väg från Bonäset (ett område utanför Övik) till stan. Vädret var regnigt, kallt och blåsigt. Efter en kurva stod fyra ungdomar och liftade. Bilisten tyckte synd om pojkarna, så han stannade för att ge dom lift. En av ungdomarna slet då upp förardörren, en annan tog tag i mannen och slet ut honom ur bilen. Sen följde en lång misshandel med slag och sparkar. Sen hoppade ungdomarna in i bilen, men innan de drog mot stan körde de över bilägaren som stannat för att ge lift... inte en, inte två utan FYRA gånger, körde de över honom. [V][:(!][xx(]

Bilägaren var så svårt misshandlad att han blev ett vårdpaket. Han lever fortfarande, men intar föda genom sugrör och kan inte kommunicera. Hans hustru får själv ta hand om deras fyra barn. [:(!]

Av de fyra ungdomar som misshandlade mannen, var endast en straffmyndig. Han fick sex månader i ungdomsfängelse och ytterligare sex månaders sammhällstjänst. Övriga tre fick genomgå en kortare ungdomsvård innan de förklarades "fria" från brottet. [:(!][}:)][:(!]

Kjelle, jag ber om ursäkt om jag tar fokus från din sons fruktansvärt tragiska öde. Kan kan inte nog understryka hur mycket jag känner för dig och din familj. Men jag kände att jag var tvungen att berätta den här historien, för varje gång jag tänker på din sons öde, den här mannens öde och alla andra hemska händelser som många gånger förstör livet för oskyldiga människor, så börjar blodet koka på mig. Jag undrar hur länge vi ska finna oss i detta meningslösa våld? Hur många ska drabbas innan samhället (vi) ställer oss upp och slår näven i bordet och säger: NU ÄR DET NOG! [:(!]

Musiker, låtskrivare, kompositörer, ställ er upp och säg ifrån. Starta ett krig mot detta meningslösa våld som håller på att förstöra vår tillvaro. [V]

Nu har proggaren i mig vaknat. Ställ er upp och knyt båda nävarna när ni giggar. Deklarera gärna att ni tar avstånd mot det meningslösa våldet. Skriv texter som tar upp ämnet. Låt våra medmänniskor veta att det finns människor som bryr sig, och som vill göra ändring. [^]

/ Janne i Själevad, Örnsköldsvik
<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

18 Apr 2010, 17:02
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 30 posts ]