| Author |
Message |
|
spindeln
|
 Premier League på Viasat
nån som bryr sig ? från och med hösten kör vi igång.
Vad tycks ? [:)]
_______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 23 Mar 2010, 01:36 |
|
 |
|
davidihse
|
Kommer börja med att säga upp mitt abonemang på Canal+, sen får vi se hur vi kan åtgärda detta. Man vill ju inte ha en ful satellit. Kanske går att få genom telia...Annars får jag väl flytta tillbaka till London. Men PL måste man ha, vad ska man annars göra på helgen?
myspace.com/ihse
|
| 23 Mar 2010, 11:27 |
|
 |
|
Krippa
|
Hoppas att det kommer räcka med att signa upp sig för Viasat Sport för att se fotbollen, vore riktigt irriterande om de tex sätter som krav att man måste ha TV1000 eller nån annan skitkanal.
|
| 23 Mar 2010, 12:27 |
|
 |
|
spindeln
|
Nej du behöver inte TV1000 för att se Viasat Sportpaketet. Fotboll, Sport, MOtor och Hockey ingår....nu även hos Telia ingår Hockey.
_______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 23 Mar 2010, 12:38 |
|
 |
|
Stelin_
|
Spindeln! Jag har inte missat en United match i Premier League på flera år tack vare att Canal+ har visat ALLA.
Jag hoppas för fan inte att Viasat sabbar detta genom att snåla på matchutbudet eller t.ex. låtsas att folk vill se skitköpeslaget Chelsea?
Har naturligtvis Viasat också eftersom att United även är med i Champions League.
|
| 24 Mar 2010, 03:26 |
|
 |
|
spindeln
|
nej Viasat kommer köra alla matcher som går att visa är jag tämligen säker på. Vi har hela paketet. Jag var på Old Trafford och såg Man U - Milan förresten....det var skoj.
|
| 24 Mar 2010, 10:09 |
|
 |
|
Robert Blues Harp
|
Liverpool spelar så jävla dåligt att det är tur att jag inte har kanalen, och behöver se dom förnedras. [:(]
|
| 24 Mar 2010, 12:36 |
|
 |
|
Stelin_
|
Quote: Jag var på Old Trafford och såg Man U - Milan förresten....det var skoj.
Oj! Var du där via jobbet? Önskar jag kunde åka dit igen. Har varit där 3 ggr men det var ett tag sedan sist. Betryggande att höra att jag förmodligen kommer kunna se alla matcher även de kommande åren. [^]
|
| 24 Mar 2010, 18:58 |
|
 |
|
spindeln
|
jag var där själv med kompis (men biljetter får jag såklart gratis via jobbet) [:)] men jag var med på telefonlänk och pratade med Sladjan efter matchen hur stämningen var på läktaren.....det var skoj !
Du kan lita på att du kommer få se alla matcher du vill se på Viasat, inga problem !
|
| 24 Mar 2010, 21:48 |
|
 |
|
Stelin_
|
Tack, då ska jag ringa farsan och berätta att han kan lugna sig. Han räds samma sak som jag var rädd för.[^]
|
| 25 Mar 2010, 15:43 |
|
 |
|
davidihse
|
Så surt, sitter med boxer fram till och med nästa sommar... Skulle ju sitta smaskens med viasat tillgängligt på boxer. Tycker nästan viasat är skyldig mig en god deal där, men sådana är spelets regler. Hoppas att det kommer fram ngn schysst lösning så att man kan kolla på Liverpool, även om det skär i hjärtat så usla dom är.
myspace.com/ihse
|
| 29 Mar 2010, 17:55 |
|
 |
|
spindeln
|
Boxer....hur tänkte du då ? [;)]
|
| 29 Mar 2010, 21:03 |
|
 |
|
davidihse
|
Flytta ut på landet så förstår du...parabol på huset är som att måla guran rosa... Telia är som att köpa gitarren på Hobbex. Så tänkte jag.
myspace.com/ihse
|
| 29 Mar 2010, 23:53 |
|
 |
|
Stelin_
|
Liverpool.[xx(]
|
| 30 Mar 2010, 10:14 |
|
 |
|
linusberg
|
Sitter på viasat nu och det här är tamejfan de enda bra nyheterna på länge, hade tänkt att byta ut skiten mot Canal+ i samband nästa års elitserie. Eller kanske tom dreamboxa lite grann, detta trots att jag gärna betalar min tv. Jag blir tamejfan apgalen av att sitta och betala massa slantar för "kortavgifter", "tvilligkort", jadjada.. lägg sen till att jag måste ha 2 olika abb/paraboler för att se det jag vill, om dom inte erbjuder mig att betala för de kanalerna jag vill ha utan att köpa 9 st motagare och 42 kort så får det stå för dom.
/Peder
Signature deleted due to offensive remarks
|
| 30 Mar 2010, 11:29 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
davidihse wrote: Flytta ut på landet så förstår du...parabol på huset är som att måla guran rosa... Telia är som att köpa gitarren på Hobbex. Så tänkte jag.
myspace.com/ihse
Det finns väl inte ett hus på landet som inte har parabol? Ja, förutom mitt då, när jag bodde på landet tills för ett par år sedan. [:)] I vägen för parabolsignalerna stod nämligen en tjock och hög dunge tallar som ironiskt nog ägdes av min granne. [:0] Denne för övrigt mycket sympatiske man vägrade glesa ut träddungen, så mitt enda alternativ blev... BOXER! [xx(] Så jag var den ende i byn som inte hade parabol. Men mina grannar (inklusive han som vägrat kapa ner tallarna) bjöd generöst hem mig när det var nåt spännande att se. [8D] <hr noshade size="1">  <font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2"> Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">
|
| 30 Mar 2010, 11:58 |
|
 |
|
spindeln
|
davidihse wrote: Flytta ut på landet så förstår du...parabol på huset är som att måla guran rosa... Telia är som att köpa gitarren på Hobbex. Så tänkte jag.
myspace.com/ihse
parabolerna är ganska små nu för tiden och du får en massa mer kanaler till förfogande om du vill...samt HD. _______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 30 Mar 2010, 20:21 |
|
 |
|
spindeln
|
linusberg wrote: Sitter på viasat nu och det här är tamejfan de enda bra nyheterna på länge, hade tänkt att byta ut skiten mot Canal+ i samband nästa års elitserie. Eller kanske tom dreamboxa lite grann, detta trots att jag gärna betalar min tv. Jag blir tamejfan apgalen av att sitta och betala massa slantar för "kortavgifter", "tvilligkort", jadjada.. lägg sen till att jag måste ha 2 olika abb/paraboler för att se det jag vill, om dom inte erbjuder mig att betala för de kanalerna jag vill ha utan att köpa 9 st motagare och 42 kort så får det stå för dom.
/Peder
viasat är dock betydligt billigare än C+.....199 kr för viasats sportpaket mot c+ 299.....sen tar c+ också kortavgift. Vart du får 9 mottagare och 42 kort ifrån förstår jag inte ? Du behöver ett kort per box som du har såklart....och en box per TV. Inte mer än så. _______________________________ Har en massa Lavakablar: Pedalbordskit, krullkabel, clear connect - maila mig !
|
| 30 Mar 2010, 20:23 |
|
 |
|
linusberg
|
spindeln wrote: linusberg wrote: Sitter på viasat nu och det här är tamejfan de enda bra nyheterna på länge, hade tänkt att byta ut skiten mot Canal+ i samband nästa års elitserie. Eller kanske tom dreamboxa lite grann, detta trots att jag gärna betalar min tv. Jag blir tamejfan apgalen av att sitta och betala massa slantar för "kortavgifter", "tvilligkort", jadjada.. lägg sen till att jag måste ha 2 olika abb/paraboler för att se det jag vill, om dom inte erbjuder mig att betala för de kanalerna jag vill ha utan att köpa 9 st motagare och 42 kort så får det stå för dom.
/Peder
viasat är dock betydligt billigare än C+.....199 kr för viasats sportpaket mot c+ 299.....sen tar c+ också kortavgift. Vart du får 9 mottagare och 42 kort ifrån förstår jag inte ? Du behöver ett kort per box som du har såklart....och en box per TV. Inte mer än så. Det är precis som du säger, 1 för varje TV, varje tvillingkort kostar. Jag är irriterad över att behöva betala ytterligare slantar för varje TV jag beslutar mig för att sätta upp i mitt eget hem. Så enkelt är det. Gör det mig gnällig så är jag just det, personligen anser jag att jag betalar för ett abonemang inte för ett kort. Signature deleted due to offensive remarks
|
| 30 Mar 2010, 21:52 |
|
 |
|
spindeln
|
ok, du får helt enkelt starta ett eget tvbolag o köpa din egna satellit....eftersom kort kostar hos c+ också.
|
| 30 Mar 2010, 22:44 |
|
|