Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Kamerafråga (minneskort)
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=38220
Page 1 of 1

Author:  micke [ 18 Mar 2010, 10:54 ]
Post subject:  Kamerafråga (minneskort)

Hallå

Jag har en canon IXUS 85 IS och enligt bruksanvisningen ska man kunna ta bildserier med den (kort tas hela tiden när man trycker ner avtryckaren) men jag får inte fram den funktionen. Det står att man måste ha ett höghastighets minneskort för detta och förmodligen har jag inte det. Min fråga är, hur vet man att minneskortet är höghastighet? Finns det några speciella beteckningar på dessa?

/Micke

Author:  Mary Goore [ 18 Mar 2010, 11:22 ]
Post subject: 

Jag skulle tro att ett sånt här kort passar din kamera för det passar i varje fall till en IXUS 95.

http://www.dustinhome.se/pd_5010108141.aspx

http://www.k-out.se
relicstrata [AT] telia.com

Köper mickar-kropp-stall till en JVstrata.

Author:  micke [ 18 Mar 2010, 11:43 ]
Post subject: 

Tack för det Mary, det verkar ju bra. Kan du ta bildserier med din kamera med det kortet?

/Micke

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/