Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Ungdomsgård här också
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=37959
Page 1 of 2

Author:  MoFo [ 13 Mar 2010, 08:11 ]
Post subject:  Ungdomsgård här också

tyckte ett tag att det var lite mer vuxet på ljudbojen, men det var fel.
Varför inte slå ihop ljudbojen och Diskant?

Jag tackar för mig.

Morgan

fossguran (at) hotmail.com

Author:  helmik [ 13 Mar 2010, 08:14 ]
Post subject: 

Hej,hej!

Author:  kjelle [ 13 Mar 2010, 13:10 ]
Post subject: 

MoFo wrote:

tyckte ett tag att det var lite mer vuxet på ljudbojen, men det var fel.
Varför inte slå ihop ljudbojen och Diskant?

Jag tackar för mig.

Morgan

fossguran (at) hotmail.com


Ett forum blir vad man gör det till. Man kan ju välja bort vissa inlägg, om man så önskar. Ju äldre jag blir, desto mer inser jag att jag inte skall låta andras missnöje förstöra mitt goda humör och resten av min dag.

Mors, du kanske ändrar dig någon dag.

Image

Author:  ralvejd [ 13 Mar 2010, 13:41 ]
Post subject: 

tja eftersom jag missat vad i detta berott på så kan jag inte uttala mig om rätt eller fel, dessutom är det väl var och ens egen tolkning som gäller om man tycker att det är en ungdomsgård här eller inte

men min syn på livet
män blir aldrig vuxna, de blir bara erfarnare och lite långsammare [8D]
kvinnor har däremot mycket bråttom att bli vuxna, övermogna och vissna [B)] (hoppsan där kom det en tegelsten genom fönstret)

Morgan du kan väl återkomma när du insett att du inte är vuxen [;)]

mvh en barnslig 42 åring

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

Author:  Joshunznera [ 13 Mar 2010, 13:52 ]
Post subject: 

det är andra gången du tackar för dig på BOJen så jag antar att ungdomsgården drar dig tillbaka igen så småningom[;)]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  FenderBender [ 13 Mar 2010, 14:10 ]
Post subject: 

Mors, Morgan. You'll be missed! [:(]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  pafal [ 13 Mar 2010, 14:27 ]
Post subject: 

Drama[:0][:0][:0][:0]

//Patrik

Author:  K-G [ 13 Mar 2010, 14:41 ]
Post subject: 

När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  FenderBender [ 13 Mar 2010, 16:46 ]
Post subject: 

Måste till viss del hålla med Morgan [B)]. Tycker själv att stämningen på Bojen är en helt annan än den var när jag kom med i bilden - även om kamratskapet i slutändan verkligen finns där, så tycker jag det är onödigt att såga människors åsikter (som de de facto vågar stå för offentligt), håna, trackassera och förfölja vissa Bojares försök att interagera. Vi har alltid haft högt i tak, men därifrån till att göra Bojen till nåt slags "förnedrings-forum" är att ta saken ett steg för långt tycker jag. Vissa medlemmar har uppenbara problem med att klara av den balansakten.

Man kanske ska sätta sig in i varför man är med i ett forum av det här slaget? Förutom trevlig gemenskap är det för mig utbyte av kunskap och att kunna köpa/sälja prylar till vettiga priser. Betänk då att när en Bojare drar sig ur - så försvinner mycket värdefull kunskap. Vad har vi då till slut kvar??? Ett gäng unga pajaser som inriktat sig på att mobba ut 50-åringar? [:0]

Livet är alldeles för värdefullt för att kasta bort det på skitsaker som egentligen inte betyder något. Få av oss känner varandra IRL, så egentligen vet ingen vem som gömmer sig bakom de "nick" som figurerar här. I slutändan kommer man alltid att få stå för det man säger och gör. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  FenderBender [ 13 Mar 2010, 16:48 ]
Post subject: 

Boogiecats wrote:

<font color="red">När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!</font id="red">

+100 broder!

Men leken får inte spåra ur. Om du slår någon i huvudet med en spade, så tar mamma dig i örat! [;)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  Joshunznera [ 13 Mar 2010, 18:05 ]
Post subject: 

FenderBender wrote:

Måste till viss del hålla med Morgan [B)]. Tycker själv att stämningen på Bojen är en helt annan än den var när jag kom med i bilden - även om kamratskapet i slutändan verkligen finns där, så tycker jag det är onödigt att såga människors åsikter (som de de facto vågar stå för offentligt), håna, trackassera och förfölja vissa Bojares försök att interagera. Vi har alltid haft högt i tak, men därifrån till att göra Bojen till nåt slags "förnedrings-forum" är att ta saken ett steg för långt tycker jag. Vissa medlemmar har uppenbara problem med att klara av den balansakten.

Man kanske ska sätta sig in i varför man är med i ett forum av det här slaget? Förutom trevlig gemenskap är det för mig utbyte av kunskap och att kunna köpa/sälja prylar till vettiga priser. Betänk då att när en Bojare drar sig ur - så försvinner mycket värdefull kunskap. Vad har vi då till slut kvar??? Ett gäng unga pajaser som inriktat sig på att mobba ut 50-åringar? [:0]

Livet är alldeles för värdefullt för att kasta bort det på skitsaker som egentligen inte betyder något. Få av oss känner varandra IRL, så egentligen vet ingen vem som gömmer sig bakom de "nick" som figurerar här. I slutändan kommer man alltid att få stå för det man säger och gör. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


i detta fall var det knappast tal om ngt trakasserande, snarare ett lätt otydligt inlägg som öppnade för några (kul) kommentarer. Men knappast trakasserier som sagt.

Lite får man nog tåla på ett forum som detta, framförallt om man har varit på forumet ett tag och är "känd".

Det finns de som blir betydligt hårdare ansatta på detta forum men som hanterar det som en vuxen människa, ruskar av sig och går vidare. Det är bland annat sånt som skiljer barn på ungdomsgården från oss vuxna; man tar inte så jäkla allvarligt på allting, speciellt inte sig själv



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  FenderBender [ 13 Mar 2010, 19:47 ]
Post subject: 

Joshunznera wrote:
i detta fall var det knappast tal om ngt trakasserande, snarare ett lätt otydligt inlägg som öppnade för några (kul) kommentarer. Men knappast trakasserier som sagt.

Lite får man nog tåla på ett forum som detta, framförallt om man har varit på forumet ett tag och är "känd".

Det finns de som blir betydligt hårdare ansatta på detta forum men som hanterar det som en vuxen människa, ruskar av sig och går vidare. Det är bland annat sånt som skiljer barn på ungdomsgården från oss vuxna; man tar inte så jäkla allvarligt på allting, speciellt inte sig själv

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Absolut helt sant. Jag försökte bara vända på lite stenar, men i princip håller jag med dig. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  Haraldrig [ 14 Mar 2010, 01:34 ]
Post subject: 

Joshunznera wrote:

FenderBender wrote:

Måste till viss del hålla med Morgan [B)]. Tycker själv att stämningen på Bojen är en helt annan än den var när jag kom med i bilden - även om kamratskapet i slutändan verkligen finns där, så tycker jag det är onödigt att såga människors åsikter (som de de facto vågar stå för offentligt), håna, trackassera och förfölja vissa Bojares försök att interagera. Vi har alltid haft högt i tak, men därifrån till att göra Bojen till nåt slags "förnedrings-forum" är att ta saken ett steg för långt tycker jag. Vissa medlemmar har uppenbara problem med att klara av den balansakten.

Man kanske ska sätta sig in i varför man är med i ett forum av det här slaget? Förutom trevlig gemenskap är det för mig utbyte av kunskap och att kunna köpa/sälja prylar till vettiga priser. Betänk då att när en Bojare drar sig ur - så försvinner mycket värdefull kunskap. Vad har vi då till slut kvar??? Ett gäng unga pajaser som inriktat sig på att mobba ut 50-åringar? [:0]

Livet är alldeles för värdefullt för att kasta bort det på skitsaker som egentligen inte betyder något. Få av oss känner varandra IRL, så egentligen vet ingen vem som gömmer sig bakom de "nick" som figurerar här. I slutändan kommer man alltid att få stå för det man säger och gör. [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


i detta fall var det knappast tal om ngt trakasserande, snarare ett lätt otydligt inlägg som öppnade för några (kul) kommentarer. Men knappast trakasserier som sagt.

Lite får man nog tåla på ett forum som detta, framförallt om man har varit på forumet ett tag och är "känd".

Det finns de som blir betydligt hårdare ansatta på detta forum men som hanterar det som en vuxen människa, ruskar av sig och går vidare. Det är bland annat sånt som skiljer barn på ungdomsgården från oss vuxna; <u>man tar inte så jäkla allvarligt på allting, speciellt inte sig själv</u>



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Ha ha...Du kan fxn inte mena allvar med det[:)]

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  helmik [ 14 Mar 2010, 02:06 ]
Post subject: 

Haraldrig wrote:

Joshunznera wrote:

Det finns de som blir betydligt hårdare ansatta på detta forum men som hanterar det som en vuxen människa, ruskar av sig och går vidare. Det är bland annat sånt som skiljer barn på ungdomsgården från oss vuxna; <u>man tar inte så jäkla allvarligt på allting, speciellt inte sig själv</u>




Ha ha...Du kan fxn inte mena allvar med det[:)]

Det gör han säkert. Jag känner igen mig själv ganska väl. Lite självironi skadar aldrig. Men det är klart... Det är precis som Josh skriver. Det krävs en viss mognadsgrad för att inse det. Så var inte ledsen för att du inte förstår.

http://www.guitarshowsouth.se
[/quote]

Author:  Haraldrig [ 14 Mar 2010, 02:18 ]
Post subject: 

helmik wrote:

Haraldrig wrote:

Joshunznera wrote:

Det finns de som blir betydligt hårdare ansatta på detta forum men som hanterar det som en vuxen människa, ruskar av sig och går vidare. Det är bland annat sånt som skiljer barn på ungdomsgården från oss vuxna; <u>man tar inte så jäkla allvarligt på allting, speciellt inte sig själv</u>




Ha ha...Du kan fxn inte mena allvar med det[:)]

Det gör han säkert. Jag känner igen mig själv ganska väl. Lite självironi skadar aldrig. Men det är klart... Det är precis som Josh skriver. Det krävs en viss mognadsgrad för att inse det. Så var inte ledsen för att du inte förstår.

http://www.guitarshowsouth.se

[/quote]

För jag var inte ironisk alls[xx(]

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  kjelle [ 14 Mar 2010, 02:22 ]
Post subject: 

Att vi överhuvudtaget vistas ofta på ett gitarrforum, beror ju på att vi fortfarande köper leksaker fastän vi är "vuxna". Och en till, o en till...

Klart då att det blir barnsligt ibland, vilket är en djävla tur! Livet skulle bli bra trist annars![:p]

Image

Author:  K-G [ 14 Mar 2010, 12:52 ]
Post subject: 

FenderBender wrote:

Boogiecats wrote:

<font color="red">När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!</font id="red">

+100 broder!

Men leken får inte spåra ur. Om du slår någon i huvudet med en spade, så tar mamma dig i örat! [;)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Har hängt på diverse gitarr-relaterade forum för att med bestämdhet påstå att vissa är mer "dramaqueen-benägna" än andra och hur man än vänder och vrider på saken, så tycks Herr Mofo allt som oftast dyka upp i sådana häringa situationer...

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Author:  bluescaptain [ 14 Mar 2010, 13:56 ]
Post subject: 

MoFo wrote:

tyckte ett tag att det var lite mer vuxet på ljudbojen, men det var fel.
Varför inte slå ihop ljudbojen och Diskant?

Jag tackar för mig.

Morgan

fossguran (at) hotmail.com


Hmm.. Är man per automatik inte existensberättigad på ljudbojen om man inte var med då hjulet uppfanns? Det vore det väldigt sorgligt. Det finns rötägg både bland äldre och yngre,bara att ignorera! Jag tycker det är trevligt att man kan diskutera med likasinnade oavsett ålder [:)]

http://www.myspace.com/gudarsskymning

Author:  helmik [ 14 Mar 2010, 17:44 ]
Post subject: 

Haraldrig wrote:
För jag var inte ironisk alls

Ironi är svårt det. Särskilt på internet.
Men om det nu var så det var så ber jag om ursäkt!.

Author:  iggle [ 14 Mar 2010, 21:56 ]
Post subject: 

men komigen... det va inget påhopp...
Fick själv läsa mer en än gång innan jag fattade [:D]

men det kan ha andra förklaringar till det också...[:D]

Author:  harpgear [ 14 Mar 2010, 22:00 ]
Post subject: 

visst är det svårt med skriven ironi, har själv ångrat nåt inlägg som varit skrivet med gott hjärta men som när man sedan läst det, så har man förstått att andra inte har så lätt att tolka rätt. Det blir inte bättre av att vi norrläningar utrycker oss helt annorlunda än tex våra Skånska vänner, som gjort för missförstånd
helmik wrote:

Haraldrig wrote:
För jag var inte ironisk alls

Ironi är svårt det. Särskilt på internet.
Men om det nu var så det var så ber jag om ursäkt!.

Author:  davidihse [ 14 Mar 2010, 22:28 ]
Post subject: 

Lite små roligt att folk på en gitarrsite klagar på dagens ungdom...snacka om att skjuta sig själv i foten. Själv är jag glad för ungdomar, the Beatles, led Zeppelin, Jimi, och andra, spåna på om dom ville vara med här i sin ungdoms glans, men inte fick...
Kom igen Gubbs, Gubbrocken vi alla älskar skrevs väl mest av ungdomar. Ungdomar vad gäller män är väl alla under 30 tror jag...

myspace.com/ihse

Author:  PGW [ 15 Mar 2010, 14:45 ]
Post subject: 

FenderBender wrote:

Boogiecats wrote:

<font color="red">När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!</font id="red">

+100 broder!

Men leken får inte spåra ur. Om du slår någon i huvudet med en spade, så tar mamma dig i örat! [;)]

Klarar man sig om man sätter hinken över huvudet först?[;)]

I övrigt +1

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!

Author:  Edvin Medvind [ 15 Mar 2010, 17:00 ]
Post subject: 

Det finns trådar som är barnsligare än andra...

Denna och liknande Drama Queen-trådar är ju de barnsligaste.

Hej då vi ses snart igen.

[;)]

edvin.medvind(a)gmail.com

Author:  Larsa334 [ 20 Mar 2010, 19:11 ]
Post subject: 

Jag tror jag stannar på ungdomsgården (fyller snart 41) ett tag till! [:D]



G'natt!

Author:  christian-h [ 23 Mar 2010, 01:49 ]
Post subject: 

MoFo wrote:

tyckte ett tag att det var lite mer vuxet på ljudbojen, men det var fel.
Varför inte slå ihop ljudbojen och Diskant?

Jag tackar för mig.

Morgan

fossguran (at) hotmail.com


Fy skäms i och med detta inlägg.[V]

Men jag känner så att gitarr och allt där i mellan intresserar mig något fruktansvärt mycket, sen är ljudbojen den bästa sajten någonsin för en "ung-snubbe" som mig.

Jag har fått riktigt mycket hjälp från kunniga profiler över bojen och träffat lite personer som man kan snacka av sig med.

Ljudbojen ser jag som en himla stor insperationskälla, men nu blev vattnet genast förgiftat...

Mvh christian

Author:  MoFo [ 27 Mar 2010, 17:55 ]
Post subject: 

Boogiecats wrote:

FenderBender wrote:

Boogiecats wrote:

<font color="red">När man slutar leka är man inte vuxen, då är man död!</font id="red">

+100 broder!

Men leken får inte spåra ur. Om du slår någon i huvudet med en spade, så tar mamma dig i örat! [;)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


Har hängt på diverse gitarr-relaterade forum för att med bestämdhet påstå att vissa är mer "dramaqueen-benägna" än andra och hur man än vänder och vrider på saken, så tycks Herr Mofo allt som oftast dyka upp i sådana häringa situationer...

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats


Utveckla så att jag förstår.

Morgan

fossguran (at) hotmail.com

Author:  Oakman [ 27 Mar 2010, 18:15 ]
Post subject: 

Jag tror det utöver rena sabotörer också finns medlemmar som tycker det är lite roligt att provocera vissa andra medlemmar, därför att de insett att dessa är väldigt lättprovocerade och vet att de får en reaktion bara de använder lite nyckelord. Detta hade kanske inte skett i verkligheten utan för att vi sitter och gömmer oss bakom datorer.

Det bästa man således kan göra är att istället för att "feed the fire" anmäla inlägg till oss när någon går över gränsen. Låta sig provoceras = "trollen" får som de vill och vinner mark. Sen kan vi inte detaljstyra allt i hela forumet, utan forumet blir vad medlemmarna gör det till. Föregå därför med gott exempel [:)]

Image

Author:  helmik [ 27 Mar 2010, 18:33 ]
Post subject: 

MoFo wrote:

Boogiecats wrote:
vissa är mer "dramaqueen-benägna" än andra och hur man än vänder och vrider på saken, så tycks Herr Mofo allt som oftast dyka upp i sådana häringa situationer...



Utveckla så att jag förstår.

Morgan


Boogiekatten pekar på det enkla faktum att du är känd för att göra "dramatiska" sortier från olika forum. För att sedan helt plötsligt dyka upp igen. Som nu t ex...
Ett sådant återkommande beteende gör att övriga forumdeltagare snarare drar på munnen åt ditt beteende än att man tar ditt parti.
Eller för att uttrycka sig på ett annat sätt. Hur viktigt kan ett internetforum vara? Är det värt ens att skriva dramatiska avskedsbrev? Om du inte trivs med de övriga forumdeltagarna så är det väl bara att lämna stället?

Author:  K-G [ 27 Mar 2010, 23:44 ]
Post subject: 

helmik wrote:

MoFo wrote:

Boogiecats wrote:
vissa är mer "dramaqueen-benägna" än andra och hur man än vänder och vrider på saken, så tycks Herr Mofo allt som oftast dyka upp i sådana häringa situationer...



Utveckla så att jag förstår.

Morgan


Boogiekatten pekar på det enkla faktum att du är känd för att göra "dramatiska" sortier från olika forum. För att sedan helt plötsligt dyka upp igen. Som nu t ex...
Ett sådant återkommande beteende gör att övriga forumdeltagare snarare drar på munnen åt ditt beteende än att man tar ditt parti.
Eller för att uttrycka sig på ett annat sätt. Hur viktigt kan ett internetforum vara? Är det värt ens att skriva dramatiska avskedsbrev? Om du inte trivs med de övriga forumdeltagarna så är det väl bara att lämna stället?


Har missat detta eftersom jag har ett liv utanför internet...men visst fasen är det som helmik skriver...av det jag har sett/läst av dej så kan jag konstatera att du är en dramaqueen av rang MoFo och jag har mycket svårt att ta dej på allvar...

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink">
http://www.myspace.com/theboogiecats

Page 1 of 2 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/