Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Erbjuder hjälp...
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=37463
Page 1 of 1

Author:  Carl_T [ 02 Mar 2010, 14:37 ]
Post subject:  Erbjuder hjälp...

<i>Den här idéen har jag norpat från bilforumet Rejsa där den har varit väldigt nyttig. Jag håller tummarna för att admin tycker att detta är okej. Radera tråden annars."]

Tanken är att vi som ljudbojare kan dela med oss av diverse kompetens och bidra med vad man kan bäst. Skjuts, elektriker, datorprogrammering, ekonomiråd etc. Vadsomhelst.

Jag kan börja med att erbjuda hjälp med webbsidor, fotografier eller livemix vid spelningar i Stockholmsområdet. Samtliga saker gör jag professionellt.

Author:  Mary Goore [ 02 Mar 2010, 14:43 ]
Post subject: 

Okey.
Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....några frågor? [:)]

http://www.k-out.se
relicstrata [AT] telia.com

Köper mickar-kropp-stall till en JVstrata.

Author:  Wicca [ 02 Mar 2010, 14:52 ]
Post subject: 

Intressant grej! Är meningen att man ska ställa frågorna direkt i tråden eller ska det fungera som ett slags "gula sidorna" för forummedlemmar?

Själv håller jag på att studera till ingenjör så jag har hyfsad koll på fysik, CAD och liknande. Sedan har även jag hållt på en del med foto men det är mer eller mindre nedlagt just nu(fotar lite analogt bara).

_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com

Author:  PGW [ 02 Mar 2010, 16:04 ]
Post subject: 

Utmärkt idé!

Fast jag tror att det lätt blir oöverskådligt om man ska leta i tråden, "gula sidor"-varianten eller ett "hjälp sökes"-forum kanske är bättre?
Eller om det går att ordna en sökbar extra inforuta i medlemsprofilen kanske?

Bara mina 2 korvören...


You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!

Author:  Matsk [ 02 Mar 2010, 16:28 ]
Post subject: 

Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]

Mats

Author:  ChronicTown [ 02 Mar 2010, 16:38 ]
Post subject: 

Well, om det är någon som behöver lite hobbyhjälp som rör sig krokarna av mitt jobb som jurist på ett finansteknikföretag inom post trade/portfolio management-tjänster för OTC-derivat så är det bara att höra av sig... [8D][8D][8D]

Author:  Haraldrig [ 02 Mar 2010, 17:30 ]
Post subject: 

Matsk wrote:

Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]

Mats


Hmmmmm.....[:)]

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  bjoel [ 02 Mar 2010, 17:51 ]
Post subject: 

Ersmarker wrote:

Well, om det är någon som behöver lite hobbyhjälp som rör sig krokarna av mitt jobb som jurist på ett finansteknikföretag inom post trade/portfolio management-tjänster för OTC-derivat så är det bara att höra av sig... [8D][8D][8D]


Det där låter som ett Stockholmsbaserat företag som nyss blev uppköpt? Tri-nånting? [;)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

Author:  Bilton [ 02 Mar 2010, 18:17 ]
Post subject: 

Matsk wrote:

Själv är jag dödgrävare! Nån som behöver hjälp med det?[:)]

Mats


När jag behöver den hjälpen räknar jag kallt med att någon annan fixar det åt mig![:)]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

Author:  Bilton [ 02 Mar 2010, 18:19 ]
Post subject: 

Jag försörjer mig på att ha åsikter och att framföra dom i tid och otid!

Någon som behöver hjälp med det?[:D]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

Author:  Haraldrig [ 02 Mar 2010, 18:28 ]
Post subject: 

Bilton wrote:

Jag försörjer mig på att ha åsikter och att framföra dom i tid och otid!

Någon som behöver hjälp med det?[:D]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


Det lyfter ju faktiskt en intressant fråga.
Hur står dina åsikter i förhållande till dina väljare?
Kan du vara 100% personlig hela tiden eller kan det då uppstå intressekonflikter med väljarna?
I så fall: bryr du dig[:)]

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  ChronicTown [ 02 Mar 2010, 18:35 ]
Post subject: 

bjoel wrote:
Det där låter som ett Stockholmsbaserat företag som nyss blev uppköpt? Tri-nånting? [;)]


[8D]

Google is your friend, eller har du kontakter med någon av alla gamla Linköpingsbor som jobbar här?

Author:  ralvejd [ 02 Mar 2010, 19:17 ]
Post subject: 

<b>Någon som behöver:</b>
MTM2, MOST, SAM analyser
Instruktions framtagning
FMEA, DFA
Simens PLC programmering
Altlas PF 2000, 3000 eller 4000 programmering
Läcktest nolek eller kontrollautomatik programmering
Verktygsritningar, elschema, layouter i AutoCad

Eller en vanlig jävla springpojk/brötjuv

Då är jag rätt man, sen vett ifan om jag vill göra mer än nuvarande 40t/vecka i den skiten

[:D] [xx(]

<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]


http://www.ralvejd.se/

Author:  JanZZon [ 02 Mar 2010, 19:27 ]
Post subject: 

Ja, kan ju alltid bidra med lite träningstips med inriktning på GYM, divers kostråd m.m. jobbar dock inte med det utan har tävlat på elitnivå(landslag)i bänkpress i många år, efter en skada -06 så tävlar jag bara sporadiskt, har några adepter som jag tränar just nu och 1 ska på VM i maj. Så behöver nån hjälp eller tips, bara att maila mig.

hulkjansson@hotmail.com

You let up you loose!!

Author:  gitarr-slusken [ 02 Mar 2010, 21:29 ]
Post subject: 

Jag kan en jävla massa om Metallica!


[:D]

----------------------
Nämnvärda band jag har sett live!

Rammstein
In Flames
Killswitch Engage
Backyard Babies!

Peace!

Author:  VIP [ 02 Mar 2010, 21:58 ]
Post subject: 

Målare till yrket här![:)]

Image -----VIP----- vip(snabel-a) etanet.se

Author:  kjelle [ 02 Mar 2010, 23:08 ]
Post subject: 

Jag är ju chef, och kan chefa över er andra.[8D]

Annars är jag en djävel på att göra affärer med elektronikleverantörer av det större slaget. När jag inte paddlar kajak.

Image

Author:  Renegade [ 02 Mar 2010, 23:29 ]
Post subject: 

Är det någon som har ett privatjet kan jag köra det.[8D] Jag har faktiskt (haft) ett flygcerifikat. Inget 'simpelt' privatflygcert utan Commercial Pilot License, Multi Engine Land w/ Instrument rating.[^]

Med en gymnasieingenjörsutbildning (puh), en jur. kand. och lite händighet klarar jag det mesta.[:)] Det enda jag inte kan är att spela gitarr![B)]

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards

Author:  abergh [ 03 Mar 2010, 00:21 ]
Post subject: 

Eftersom jag jobbar för en statlig myndighet kan jag leverera ren och skär ondska [:D]
Annars å har jag jobbat mycket med korrekturläsning och en språkpolis är ju älskad av alla [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

Author:  Bod [ 03 Mar 2010, 18:41 ]
Post subject: 

Mary Goore wrote:

Okey.
Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....

Haha, det gör jag med![:)]

Fast innan dess var jag journalist, så om ni behöver hjälp att vrida på sanningen (Bilton?[;)]) så hjälper jag gärna till!

Author:  Joshunznera [ 03 Mar 2010, 19:40 ]
Post subject: 

raderade mitt tidigare inlägg i denna tråd för jag har faan inte tid att hjälpa till med nånting just nu[;)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Author:  Haraldrig [ 03 Mar 2010, 20:00 ]
Post subject: 

abergh wrote:

Eftersom jag jobbar för en statlig myndighet kan jag leverera ren och skär ondska [:D]
<u>Annars å har jag jobbat mycket med korrekturläsning och en språkpolis är ju älskad av alla </u> [^]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


Så det säger du[^]

http://www.guitarshowsouth.se

Author:  datakrumelur [ 03 Mar 2010, 20:45 ]
Post subject: 

Joshunznera wrote:

raderade mitt tidigare inlägg i denna tråd för jag har faan inte tid att hjälpa till med nånting just nu[;)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


Precis därför man inte skriver vad man kan.....plus att den listan blir lång..

http://www.myspace.com/urangbg
http://www.myspace.com/thetrussrods

Author:  arbetarpojken [ 07 Mar 2010, 20:17 ]
Post subject: 

Illaluktande metallarbetare på SKF här.
Jag kan inte fixa spårkullager till inlines,,längre.
Men om ngn bygger ett vindkraftverk så sitter "mina" lager i växellådan.

Author:  FenderBender [ 07 Mar 2010, 20:29 ]
Post subject: 

Musikhandlare! [:I]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">

Author:  Lunsen [ 08 Mar 2010, 17:49 ]
Post subject: 

Jag är mkt bra på att tillhöra den tärande sektorn, bra att ni har bra jobb och betalar skatt så jag har råd me lådvin och oxfile...

Att tala är silver
Att ljuga är guld

Author:  HemmaIommi [ 10 Mar 2010, 13:36 ]
Post subject: 

Quote:
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Mary Goore

Okey.
Jag jobbar med Inbrottslarm-Passersystem-Brandlarm och är i grunden elektriker....

--------------------------------------------------------------------------------


Haha, det gör jag med!




Då är vi tre i den branschen...so far.... [:D]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/