View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 01:29



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Surt sa räven 
Author Message
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post Surt sa räven
en dam ojjade sig på nyheterna ikväll ang de galoppernade elpriserna, priset var uppe över 5:-/kWh på elbörsen idag

Hon hade rörligt elpris..

Upphör aldrig att förvånas över vissa männsikors oförmåga att se de enklaste orsakssamband[:0]


22 Feb 2010, 23:07
Profile WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1611
Location: Säter
Post 
Jag har haft rörlig ränta och rörligt elpris så länge jag kan minnas. Har aldrig haft anledning att ångra detta. Vad var det hon ojade sig över?


22 Feb 2010, 23:45
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
helmik wrote:

Jag har haft rörlig ränta och rörligt elpris så länge jag kan minnas. Har aldrig haft anledning att ångra detta. <b>Vad var det hon ojade sig över?</b>


Att elpriset blir för högt just nu[:)]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


23 Feb 2010, 07:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post 
Joshunznera wrote:

en dam ojjade sig på nyheterna ikväll ang de galoppernade elpriserna, priset var uppe över 5:-/kWh på elbörsen idag

Hon hade rörligt elpris..

Upphör aldrig att förvånas över vissa männsikors oförmåga att se de enklaste orsakssamband[:0]




I den svenska skolan har man numera i sin spariver rationaliserat bort likamedtecknet i ekvationerna. Då blir det svårt att se att ändrar man på den ena sidan tecknet så förändras det också på den andra sidan tecknet.[;)]

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


23 Feb 2010, 12:34
Profile

Joined: 02 Sep 2007, 10:29
Posts: 3626
Location:
Post 
Man undrar ju vad det egentligen är som styr elpriset.

Man kan väl vara säker på att avregleringen inte var till för oss konsumenters fromma.

1,3 miljarder i vinst på en dag känns ju som att Vattenfall på något sätt lurar oss.........

http://www.landbrugsavisen.dk/Landbrugsavisen/2009/1/30/Elprisen+presses+mod+bunden.htm

http://politiken.dk/tjek/bolig/energi/article473203.ece

http://www.elbolag.org/de-verkliga-forl ... ogt-elpris[url][/url]


23 Feb 2010, 13:19
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 30 Dec 2005, 20:54
Posts: 1261
Location:
Post 
Vår elräkning för januari månad blev 9.947:- och det med elpanna och en 200 kvadratmeter villa med källare [xx(]

Rekord hitills och jag säger varje månad att jag ska installera en värme-vattenpump men det skjuts hela tiden på framtiden. Hade jag fått den installerad i höstas så hade den betalt sig själv nu.


25 Feb 2010, 00:58
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.