| Ljudbojen.com https://ljudbojen.com/ |
|
| Fotoredigeringsprogram?? https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=37009 |
Page 1 of 1 |
| Author: | Goran [ 19 Feb 2010, 11:11 ] |
| Post subject: | Fotoredigeringsprogram?? |
Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem? Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig…. |
|
| Author: | ChronicTown [ 19 Feb 2010, 12:21 ] |
| Post subject: | |
GIMP är väl det klassiska gratisprogrammet. Funkar utmärkt. http://www.gimp.org/ |
|
| Author: | Wicca [ 19 Feb 2010, 13:09 ] |
| Post subject: | |
Gimp är kraftfullt ja, men svårare än PS tycker jag, eller så är det bara jag som har hållt på för mycket i PS för att kunna anpassa mig till GIMP smärtfritt. [:I] _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com |
|
| Author: | Jyda [ 19 Feb 2010, 15:18 ] |
| Post subject: | |
Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm. |
|
| Author: | per_w [ 19 Feb 2010, 17:02 ] |
| Post subject: | |
Paint Shop Pro, finns här: http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl34700/Paint_Shop_Pro.htm /Pelle <font size="1">[url="http://www.wallinsblues.com"]Hemsida[/url] [url="http://www.myspace.com/wallinsblues"]Myspace[/url]<hr noshade size="1"><font color="green">--- Jag skruvar och moddar rörförstärkare, pedaler m.m. ---</font id="green"> </font id="size1"> |
|
| Author: | pafal [ 19 Feb 2010, 17:49 ] |
| Post subject: | |
Jyda wrote: Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm. +1 Många skulle dra nytta av den och använda "I Feel Lucky"-knappen //Patrik |
|
| Author: | zeta [ 19 Feb 2010, 20:31 ] |
| Post subject: | |
+1 på gimp så länge du inte ska vrida bilden, flickvännen är annars nöjd med det. |
|
| Author: | mrock [ 20 Feb 2010, 00:46 ] |
| Post subject: | |
granis wrote: Goran wrote: Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem? Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig…. När jag jobbade på mellanstadiet så använde vi Photofilter (tror jag att det heter), det var äkta gratis (läs: lagligt!) och så fanns det instruktionsbokpdf att ta hem. Tror att det är ett franskt program men svensk version. <font color="green">Vi bör odla våra egenskaper och inte våra egenheter. </font id="green"> <font color="green"></font id="green"> Använder vi med på skolan, funkar bra! http://swedish.toggle.com/lv/software/download/kl83808.htm |
|
| Author: | JanZZon [ 20 Feb 2010, 12:11 ] |
| Post subject: | |
Photoshop Elements jobbar jag med dagligen, mycket lätt och inte så krävande, billigt om man vill köpa det också. You let up you loose!! |
|
| Author: | Goran [ 20 Feb 2010, 19:58 ] |
| Post subject: | |
Bugar & tackar för alla råd [:D] |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|