Ljudbojen.com
https://ljudbojen.com/

Fotoredigeringsprogram??
https://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=8&t=37009
Page 1 of 1

Author:  Goran [ 19 Feb 2010, 11:11 ]
Post subject:  Fotoredigeringsprogram??

Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem?
Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig….

Author:  ChronicTown [ 19 Feb 2010, 12:21 ]
Post subject: 

GIMP är väl det klassiska gratisprogrammet. Funkar utmärkt.
http://www.gimp.org/

Author:  Wicca [ 19 Feb 2010, 13:09 ]
Post subject: 

Gimp är kraftfullt ja, men svårare än PS tycker jag, eller så är det bara jag som har hållt på för mycket i PS för att kunna anpassa mig till GIMP smärtfritt. [:I]



_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com

Author:  Jyda [ 19 Feb 2010, 15:18 ]
Post subject: 

Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm.

Author:  per_w [ 19 Feb 2010, 17:02 ]
Post subject: 

Paint Shop Pro, finns här:
http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl34700/Paint_Shop_Pro.htm

/Pelle
Image<font size="1">[url="http://www.wallinsblues.com"]Hemsida[/url] [url="http://www.myspace.com/wallinsblues"]Myspace[/url]
<hr noshade size="1"><font color="green">--- Jag skruvar och moddar rörförstärkare, pedaler m.m. ---</font id="green">
</font id="size1">

Author:  pafal [ 19 Feb 2010, 17:49 ]
Post subject: 

Jyda wrote:

Picasa, om man mest vill ändra ljusnivåer och färger mm.


+1

Många skulle dra nytta av den och använda "I Feel Lucky"-knappen

//Patrik

Author:  zeta [ 19 Feb 2010, 20:31 ]
Post subject: 

+1 på gimp så länge du inte ska vrida bilden, flickvännen är annars nöjd med det.

Author:  mrock [ 20 Feb 2010, 00:46 ]
Post subject: 

granis wrote:

Goran wrote:

Finns det något bra och lätt fotoredigeringsprogram, tillika gratis, som man kan ladda hem?
Photoshop i all ära men det är tungt och svårt lära sig….



När jag jobbade på mellanstadiet så använde vi Photofilter (tror jag att det heter), det var äkta gratis (läs: lagligt!) och så fanns det instruktionsbokpdf att ta hem. Tror att det är ett franskt program men svensk version.

<font color="green">Vi bör odla våra egenskaper och inte våra egenheter.
</font id="green">
ImageImageImageImage [url="tomasgrankrona@hotmail.com"]E-post till mig[/url]

<font color="green"></font id="green">

Använder vi med på skolan, funkar bra! http://swedish.toggle.com/lv/software/download/kl83808.htm

Author:  JanZZon [ 20 Feb 2010, 12:11 ]
Post subject: 

Photoshop Elements jobbar jag med dagligen, mycket lätt och inte så krävande, billigt om man vill köpa det också.

You let up you loose!!

Author:  Goran [ 20 Feb 2010, 19:58 ]
Post subject: 

Bugar & tackar för alla råd [:D]

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/