View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Jun 2026, 23:17



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Jobb bilder... 
Author Message
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post Jobb bilder...
Nya jobbet har börjat rulla igång... så här såg det ut igår, i Furusund.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


18 Feb 2010, 11:28
Profile WWW

Joined: 16 Jan 2008, 15:13
Posts: 744
Location: Norrtälje. SWISH
Post 
Furusund , mmm dit tar man båten ibland för en öl eller två.[8D]

Rookie på det mesta , men glad ändå.


18 Feb 2010, 11:57
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Ahh, funny. Ett av mina allra första teknikerjobb var just på ett företag där jag konstruerade och servade automatiska portöppnare, växeltrafiksignaler och vägbommar[:)]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


18 Feb 2010, 11:58
Profile WWW
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
Gillar jobbet som fan så här långt, nu har jag inte slitit ihjäl mig förvisso första 3 veckorna utan egentligen bara varit på riktiga uppdrag 2 dagar[:I]

Visst var det kallt därute igår, men hade & göra så man håller sig varm.
Klart, sitta i snön och koppla in är väl ingen höjdare men va fan.. hellre frisk luft än som sista 6 åren gått inne på samma ställe & lukta på sur mjölk[:D]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


18 Feb 2010, 13:57
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Burner wrote:

Gillar jobbet som fan så här långt, nu har jag inte slitit ihjäl mig förvisso första 3 veckorna utan egentligen bara varit på riktiga uppdrag 2 dagar[:I]

Visst var det kallt därute igår, men hade & göra så man håller sig varm.
Klart, sitta i snön och koppla in är väl ingen höjdare men va fan.. hellre frisk luft än som sista 6 åren gått inne på samma ställe & lukta på sur mjölk[:D]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


kommer speciellt ihåg ett av mina uppdrag; jag skulle upp till Särna och fixa ett växeltrafikljus på en lång enkelfilig vär över den uppdämda Dalälven. Problemet var att det var februari och -35 grader

Fick låna chefens bil (En MAzda RX-4 som gick som faan) eftersom det var så långt och jag inte behövde ngn servicebil.

När jag väl kom fram till Särna hittade jag raskt felet i kontrollskåpet, det var en Triac som hade lämnat in. På den tiden (sent 70-tal)var det inte så mycket modulbyten, utan det blev till att löda in en ny Triac (utomhus). De som har försökt löda i minus 35 vet hur lätt det kan vara. JAg fick värma lödspetsen i armhålan på mign skinnjacka, sedan attack på ben 1. Värma igen osv tills jag hade lött bort triacen och fått dit den nya. Den gången fick ordet kallödning en helt ny innebörd[:D]

Sov över i Mora hotel på kvällen, men det är en helt annan historia[;)]



-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


18 Feb 2010, 15:10
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.