View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 00:22



Reply to topic  [ 20 posts ] 
Melodifestivalen är som en trafikolycka 
Author Message
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 11:26
Posts: 4579
Location: Västra Mälardalen
Post Melodifestivalen är som en trafikolycka
Vissa nummer i melodifestivalen är som en trafikolycka - riktigt otäckt men svårt att låta bli att titta.....

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com


13 Feb 2010, 23:46
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post 
ja, det var fan inte mkt att hänga i granen ikväll![xx(]
Skulle isf vara den mörka bruden i röd klänning...[:p]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


13 Feb 2010, 23:54
Profile WWW
User avatar

Joined: 08 Mar 2008, 17:58
Posts: 3440
Location:
Post 
Håller verkligen med[xx(]! Brukar ju ändå vara ett par låtar som e hyfsade. Tycker de blir löjligt när skitlåtar måste komma med oxå med detta systemet? Andreas Jonsson va ju den enda enligt mig som skulle gå vidare och resten va ju bara skit!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com


14 Feb 2010, 01:15
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
trodde ni satt och glodde på OS..

Andreas Jonsson är OK, iofs har jag inte lyssnat ikväll, synd bara att han måste vara med i såna här skittävlingar

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


14 Feb 2010, 01:32
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post 
Tycker han upprepar sig i all oändlighet, det mesta han gör låter likadant i mina öron. Bra men rätt ointressant.

http://www.myspace.com/gudarsskymning


14 Feb 2010, 11:01
Profile WWW

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Om det som visats upp hittills är det bästa Sverige har att komma med lär vinstchansen vara väldigt liten - inte en låt som fastnat hittills, fast jag är ju lite trög när det gäller musik förstås.[;)] Holding out for a hero från förra gången är det enda som fastnat hittills, det var <i>nästan"] lika bra som originalet....
Har låtarna möjligen handplockats för att slippa utgifterna vid eventuell vinst? (jo, foliehatt på![;)])
Då borde det IMO vara bättre att lägga ned eländet & satsa licenspengarna på ett rent musikunderhållningsprogram för mindre kända artister i stället. Landet kryllar ju av bra band som inte syns i rutan.

Vad gäller turnérandet är det ju bara löjligt - inte skiljer väl sig en idrottshall nämnvärt från en annan. Ska programmet hetas vara från orten si eller så borde det väl även synas i programmet, annars kan SVT väl lika gärna transportera publiken från valda orter till en lämplig arena i hufvudstaden.
Kanske något lokalt band under rösträkningen?

Nä usch! - fast jag kommer säkert att kolla nästa gång ändå..........[:I][:D]

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


14 Feb 2010, 13:53
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Riktigt otäckt var det i Övik förra helgen. Den här helgen var det åtminstone hyfsade låtar... [:)]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


14 Feb 2010, 14:09
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 13 Dec 2004, 23:22
Posts: 1264
Location: Helsingborg
Post 
Tyckte Pauline var riktigt bra, röstmässigt är hon i en egen liga.
Andreas Jonsson tycker jag är sjuuukt meningslös, P4-rock...



Image


14 Feb 2010, 17:15
Profile WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post 
malignatius wrote:

Tyckte Pauline var riktigt bra, röstmässigt är hon i en egen liga.
Andreas Jonsson tycker jag är sjuuukt meningslös, P4-rock...



Image


+1, Supremes-vibbar. Riktigt intressant röst! Annars var det väl rätt ointressant. Manboy grabben var ju bara barnslig, och Andreas Johnssons röst blir rätt nasal när han tar i lite.
Kul med kurbits gitarr, men Kalle M. borde spela något bättre ur hans digra repertoar.

Image


14 Feb 2010, 20:53
Profile WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
Melodifestivalen är barnprogram!

Eftersom detta är fritt forum så tar jag mig
lyxen att tycka till[8D]

Vuxna+barn sitter snällt i sina stolar och vinkar med
sina jinglar efter att kameran sveper över publiken!
Sen sjunger några halvdana artister någon producent/låtskrivares
låt som är så tillrättagjord för vad han tror svennebanan kan stanna
och köpa medans han betalar soppan i macken! Musiken är såklart förinspelad så inget kan gå fel precis som kareoke!

Folk vill bli förbannade och har inget annat att göra i stugorna än
att se denna totala dynga!

Tävla!?! why? deltävlingar?!? why?

Finns så väldigt mycket bra svensk musik därute som inte kommer fram
för vi är så kåta på att vara i TV, och det vet den där Björkman som
i stort sett själv plockar det han tror skall passa...

Detta föruttnar den svenska musikindustrin även fast jag har stor
respekt för tex Salem El Fakir, som såklart inte vågar erkänna vad
han egentligen tycker om spektaklet...fast det kan man ju läsa mellan
raderna!

Jag väljer att inte titta på eländet, även fast jag gjort det vid enstaka tillfällen för att bilda mig någon uppfattning.

Det märkligaste är ändå att på 70-80 talet så var det ju tabu och
vara med där och nu ser dem unga artisterna det som ett måste!!??


Joråsåatte[:D] fritt forum va det va?[;)]

http://www.remingtonsteele.se


15 Feb 2010, 15:42
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post 
laros wrote:

Melodifestivalen är barnprogram!

Eftersom detta är fritt forum så tar jag mig
lyxen att tycka till[8D]

Vuxna+barn sitter snällt i sina stolar och vinkar med
sina jinglar efter att kameran sveper över publiken!
Sen sjunger några halvdana artister någon producent/låtskrivares
låt som är så tillrättagjord för vad han tror svennebanan kan stanna
och köpa medans han betalar soppan i macken! Musiken är såklart förinspelad så inget kan gå fel precis som kareoke!

Folk vill bli förbannade och har inget annat att göra i stugorna än
att se denna totala dynga!

Tävla!?! why? deltävlingar?!? why?

Finns så väldigt mycket bra svensk musik därute som inte kommer fram
för vi är så kåta på att vara i TV, och det vet den där Björkman som
i stort sett själv plockar det han tror skall passa...

Detta föruttnar den svenska musikindustrin även fast jag har stor
respekt för tex Salem El Fakir, som såklart inte vågar erkänna vad
han egentligen tycker om spektaklet...fast det kan man ju läsa mellan
raderna!

Jag väljer att inte titta på eländet, även fast jag gjort det vid enstaka tillfällen för att bilda mig någon uppfattning.

Det märkligaste är ändå att på 70-80 talet så var det ju tabu och
vara med där och nu ser dem unga artisterna det som ett måste!!??


Joråsåatte[:D] fritt forum va det va?[;)]

http://www.remingtonsteele.se



Vad skönt att du tog dig tid och ork att skriva det inlägget, då slipper jag (resignerat). Håller med ALLT du tycker där och skulle inte ens under pistolhot se skiten eller för den delen låta mina ungar se på't. Kvällstidnings-TV, fi f-n!!

Matte

mslcases@gmail.com
takestwokultur@tele2.se


15 Feb 2010, 15:47
Profile
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
laros wrote:

Melodifestivalen är barnprogram!

Eftersom detta är fritt forum så tar jag mig
lyxen att tycka till[8D]

Vuxna+barn sitter snällt i sina stolar och vinkar med
sina jinglar efter att kameran sveper över publiken!
Sen sjunger några halvdana artister någon producent/låtskrivares
låt som är så tillrättagjord för vad han tror svennebanan kan stanna
och köpa medans han betalar soppan i macken! Musiken är såklart förinspelad så inget kan gå fel precis som kareoke!

Folk vill bli förbannade och har inget annat att göra i stugorna än
att se denna totala dynga!

Tävla!?! why? deltävlingar?!? why?

Finns så väldigt mycket bra svensk musik därute som inte kommer fram
för vi är så kåta på att vara i TV, och det vet den där Björkman som
i stort sett själv plockar det han tror skall passa...

Detta föruttnar den svenska musikindustrin även fast jag har stor
respekt för tex Salem El Fakir, som såklart inte vågar erkänna vad
han egentligen tycker om spektaklet...fast det kan man ju läsa mellan
raderna!

Jag väljer att inte titta på eländet, även fast jag gjort det vid enstaka tillfällen för att bilda mig någon uppfattning.

Det märkligaste är ändå att på 70-80 talet så var det ju tabu och
vara med där och nu ser dem unga artisterna det som ett måste!!??


Joråsåatte[:D] fritt forum va det va?[;)]

http://www.remingtonsteele.se



Visst är det skit, men det finns värre skit på TV. Låt dom hållas, det finns ju uppenbarligen folk som gillar detta. Inte värre än Sportspegeln[}:)] Kan man tävla i puckelpist så kan man fanimig tävla i melodier också.

Eller ta Lets dance, där det ska svassas omkring i kroppsstrumpor och visas rumpor varenda vecka[:D]

Däremot kan man ju fråga sig om det är public-serviceTV som ska arrangera sånt här. Flytta skiten (och sporten) till ngn kanal med högt nummer iställer så kan vi kulturnissar titta på ngn dokumentärfilm om ngn som täljer säljpipor och skapar underbara folkvisor






-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


15 Feb 2010, 16:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Joshunznera wrote:
dokumentärfilm om ngn som täljer säljpipor och skapar underbara folkvisor


Freudiansk felstavning? "Säljpipor" är väl just vad man hör i Melodifestivalen.


15 Feb 2010, 16:32
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
Jag är en sån som tycker SVT1 -SVT2 är överlägsen alla andra
reklamkanaler i alla changer!''

Håller dock med om att dom gärna får flytta på melodifestivalen
till TV4, där det skulle passa bättre! Där är det rätt publik
och rätt forum!



http://www.remingtonsteele.se


15 Feb 2010, 16:39
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Ersmarker wrote:

Joshunznera wrote:
dokumentärfilm om ngn som täljer säljpipor och skapar underbara folkvisor


Freudiansk felstavning? "Säljpipor" är väl just vad man hör i Melodifestivalen.


haha, ja det var det nog sjutton[8D]

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


15 Feb 2010, 17:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
laros wrote:

Jag är en sån som tycker SVT1 -SVT2 är överlägsen alla andra
reklamkanaler i alla changer!''

Håller dock med om att dom gärna får flytta på melodifestivalen
till TV4, där det skulle passa bättre! Där är det rätt publik
och rätt forum!



http://www.remingtonsteele.se



bara för att förtydliga mig; jag är verkligen också en stor anhängare av public service i TV (och radio) och ser mycket hellre vilket dokumentärprogram som helst hellre än en omgång schlagertrams

Sälgpipor är alla gånger mer intressant än det där schlager-tramset

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


15 Feb 2010, 17:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 29 Sep 2009, 15:55
Posts: 3293
Post 
Vi får väl gå ihop och skriva en bra schlager! Med "Bojen" som låtskrivare! En charmigt mastodont inledning med lite av refrängen i sig, vers, refräng, vers, refräng, stick, refräng, tonartshöjning, refräng. Detta ska sjungas av ngn med fin kropp och vocoder. Sedan gärna ett udda instrument. Vet inte om låten ska handla om kärlek, vänskap, eller fred. Någonstans i mitten kan vi slänga in en 17 minuters gitarr och munspelsduell.

myspace.com/ihse


15 Feb 2010, 20:05
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post 
davidihse wrote:

Vi får väl gå ihop och skriva en bra schlager! Med "Bojen" som låtskrivare! En charmigt mastodont inledning med lite av refrängen i sig, vers, refräng, vers, refräng, stick, refräng, tonartshöjning, refräng. Detta ska sjungas av ngn med fin kropp och vocoder. Sedan gärna ett udda instrument. Vet inte om låten ska handla om kärlek, vänskap, eller fred. Någonstans i mitten kan vi slänga in en 17 minuters gitarr och munspelsduell.

myspace.com/ihse


Äh, den låten är redan skriven och heter "we shall overcome" och sjöngs av (S)calle bildt och birgit friggebo(d)![8D]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


15 Feb 2010, 20:37
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:24
Posts: 5497
Post 
Ersmarker wrote:

Freudiansk felstavning? "Säljpipor" är väl just vad man hör i Melodifestivalen.


Hahahahaha, faan va bra![:D][:D][:D]

Freudiansk felsäljning, kanske?[;)]

http://www.myspace.com/gudarsskymning


15 Feb 2010, 20:39
Profile WWW

Joined: 27 May 2008, 11:07
Posts: 1981
Location:
Post 
Joshunznera wrote:


Visst är det skit, men det finns värre skit på TV. Låt dom hållas, det finns ju uppenbarligen folk som gillar detta. Inte värre än Sportspegeln[}:)] Kan man tävla i puckelpist så kan man fanimig tävla i melodier också.

Eller ta Lets dance, där det ska svassas omkring i kroppsstrumpor och visas rumpor varenda vecka[:D]

Däremot kan man ju fråga sig om det är public-serviceTV som ska arrangera sånt här. Flytta skiten (och sporten) till ngn kanal med högt nummer iställer så kan vi kulturnissar titta på ngn dokumentärfilm om ngn som täljer säljpipor och skapar underbara folkvisor

Puckelpist - är det någon form av lyteskomik?[;)]

Jag håller på davidihse´s förslag om en egen schlager, titel kanske något i stil med "We´re the Bojs & we make a lotta noise".
Fast vi har förstås ett allvarligt handikapp - var ä brudarna?
Udda instrument - benpipa?

Jag skulle gärna se att SVT flyttar allt sportelände[xx(] (& en del annat) till t.ex. 24:an, där är det väl ingen som tittar ändå?
Sport i tv borde terrorstämplas!

You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!


15 Feb 2010, 21:04
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 20 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.