View unanswered posts | View active topics It is currently 24 Jun 2026, 08:06



Reply to topic  [ 14 posts ] 
Otäck sak.. 
Author Message
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post Otäck sak..
Skrev detta på BSG forumet(orkar inte skriva allt på svenska också[:I])..

<i>The other day there was an accident at the central subway-station in Stockholm..
This kind of shit happens around the subway-trains around 50 times a year(I got 2 friends working in that company).. suicides a majority.

Reason I write about it is that a friend of mine's girlfriend was there at the platform when it happened.. she talked this with one of my friends that work there because he's been in the same situation before.. some form of therapy I guess..

So.. it's rush hour after work and the platform is packed, it's 1000's of people every minute down there.
Trains come in every second minute.

So this dude(44 years old) fumble and drops is cellphone down on the tracks.
Instead of go back up and ask for help he does what you should not do.. he jumps down to get it?!

Of course as you already figured out he can't get all the way up again when the train comes rushing in.

There's max 2" between the train and the platform so the poor dude get split in half.. she said it was so surreal, it was all in slow motion splatter movie style.
The upper part of the body stays on the platform but follows the train as it passes before it stops..
You can only imagine how the hell it looked!

When things like this happens, both my friends said that before it's like normal a loud buzz from people.. then.. absolute dead silence!

As I said.. it's an ugly but true story...."]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


11 Feb 2010, 10:27
Profile WWW
User avatar

Joined: 15 Apr 2008, 11:31
Posts: 10329
Location: Själevad SWISH
Post 
Fy fabian... Tänk att dö för sin mobiltelefon... [xx(]

Det här materialistiska samhället måste bekämpas! [^]

<hr noshade size="1">Image<font size="6"><b>Monkey<font color="red">Business</font id="red"></font id="size6"></b><font size="2">
Learning to play with a big amplifier is like trying to control an elephant (-Ritchard Hugh Blackmore)</font id="size2">


11 Feb 2010, 11:45
Profile ICQ WWW

Joined: 04 Aug 2004, 12:57
Posts: 2604
Location:
Post 
FenderBender wrote:

Fy fabian... Tänk att dö för sin mobiltelefon... [xx(]

Det här materialistiska samhället måste bekämpas! [^]



På ett sätt, ja kanske det. Men å andra sidan är dumjävlarna som hoppar ner på tågrälsen när dom tappat sin mobiltelefon ett större problem.

Hade det varit en unge som inte vet bättre, då hade jag inte sagt något... men nu gränsar det till att gubben förtjänar att vinna ett Darwin Award för fasen. [xx(]


11 Feb 2010, 12:29
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post 
Killen var ju enligt uppgift en uteliggare, eller i vart fall en socialt rätt utsatt person, som var rätt välkänd runt plattan. Kanske varr den där mobiltelefonen var lite mer värd för honom än den varit för någon av oss. I vilket fall ska man nog inte vara så fördömande som utomstående.


11 Feb 2010, 12:45
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 03 Dec 2002, 21:30
Posts: 18992
Location: Södra sthlm SWISH
Post 
Ersmarker wrote:

Killen var ju enligt uppgift en uteliggare, eller i vart fall en socialt rätt utsatt person, som var rätt välkänd runt plattan. Kanske varr den där mobiltelefonen var lite mer värd för honom än den varit för någon av oss. I vilket fall ska man nog inte vara så fördömande som utomstående.


väl talat!

-----------------


ImageThe beat goes on and I´m so wrong


11 Feb 2010, 14:37
Profile WWW
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post 
Burner wrote:

Skrev detta på BSG forumet(orkar inte skriva allt på svenska också[:I])..

<i>The other day there was an accident at the central subway-station in Stockholm..

<snip>

"]

<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


Usch! Poor dude. Hemskt att bli vittne till det också.

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


11 Feb 2010, 21:08
Profile

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post 
Brukar passera där dagligen men just i tisdag åkte jag faktiskt bil.
Otäckt men inte helt ovanligt, för någon vecka sedan skedde det i Älvsjö. Normalt så brukar inte tidningarna skriva om det.

Med tanke på hur jävla trångt det är, och hur hög stressnivån är i rusningstid är det konstigt att det inte sker fler olyckor.


12 Feb 2010, 10:33
Profile

Joined: 20 Dec 2004, 22:27
Posts: 324
Location:
Post 
i ryssland är det stängda dörrar till tågen som inte öppnas förrän tåget står stilla, ganska smart, eller så ville inte Stalin ge dom en möjlighet att ta livet av sig, det ville ju han själv göra :)


12 Feb 2010, 10:40
Profile ICQ WWW

Joined: 02 Sep 2008, 08:58
Posts: 1122
Location: Stockholm
Post 
Det har talats om att glasa in perrongerna så att det skall bli omöjligt att hoppa framför tågen.

Problemet är att man idag har två tågtyper som använts parallellt, det skulle alltså bli en jävla massa dörrar för att kunna fortsätta använda båda typerna.
Med tanke på hur bra allt annat funkar i kollektivtrafiken i Stockholm idag skulle det garanterat bli ännu fler problem om man tvingas öppna dörrarna på både tåget och perrongen för att kliva av och på tågen. [xx(]

Favoritscenariot är ju om varannan dörr på vagnen resp glasväggen funkar så att det i realitet inte finns någon "dörr" som är öppen. [:D]
Och det skulle ju garanterat uppstå förr eller senare.
Om man nu får skämta i en sån här tråd. [B)]


12 Feb 2010, 10:57
Profile
User avatar

Joined: 19 Jun 2005, 09:35
Posts: 5459
Location: Uppsala-la-la-la
Post 
Nito wrote:

i ryssland är det stängda dörrar till tågen som inte öppnas förrän tåget står stilla, ganska smart, eller så ville inte Stalin ge dom en möjlighet att ta livet av sig, det ville ju han själv göra :)



Om,m inte minnet sviker mig är det så i tunnelbanan i Bangkok.

/R

<img src="http://i14.photobucket.com/albums/a308/torn_and_frayed/red-tonguesmaller.gif" border=0>
"Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards


12 Feb 2010, 13:59
Profile
User avatar

Joined: 04 Mar 2003, 10:10
Posts: 5832
Location: Stockholm
Post 
Det stämmer helt riktigt att det var en så kallad känd pundare som hänger kring t-centralen/plattan.
Tydligen(ytterligare ett exempel på att folk inte tänker hela vägen) så var det en i "chefs" ställning på Securitas som la ut personen med namn & bild på sin Facebook sidan(skrev nåt tydligen också)?!
Smart... nu riskerar han avsked..

En smula morbit men kan förstå hur personalen tänker, är att de som jobbar runt t-centralen var nöjda med att bli av med ett sedan länge störande element, nu var detta av de drastiskare slaget.. men kan till viss mån förstå deras reaktion.



<font size="1">

// I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar //

http://www.myspace.com/attitudemusicalproject</font id="size1">


12 Feb 2010, 15:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2032
Location: Stockholm
Post 
Renegade wrote:

Nito wrote:

i ryssland är det stängda dörrar till tågen som inte öppnas förrän tåget står stilla, ganska smart, eller så ville inte Stalin ge dom en möjlighet att ta livet av sig, det ville ju han själv göra :)



Om,m inte minnet sviker mig är det så i tunnelbanan i Bangkok.

/R



Tunnelbanan i Singapore.

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]


12 Feb 2010, 16:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 13:11
Posts: 2032
Location: Stockholm
Post 
Nämen allvarligt, diskussionen för ett tag sedan om att kapsla in rälsen på perrongerna i Sthlm var väl därför att man i första hand ville minska partikelutsläppen från bromsarna på tågen?

MVH
faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]


12 Feb 2010, 16:10
Profile WWW

Joined: 11 Jan 2008, 14:04
Posts: 651
Location: Kungliga Hufvudstaden Southside
Post 
mer otäcka saker,

http://www.youtube.com/watch?v=GFI1JOLrVbo

-------------------------

http://www.myspace.com/tommycougar

Var DAG VAG gör mig glad :)


12 Feb 2010, 18:30
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 14 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.