View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 00:21

Reply to topic  [ 10 posts ] 
Guitar Hero och Rock Band tar död på musiken? 
Author Message

Äh, tror det är bra om folk lär sig uppskatta rockmusik heller än om de gör helt andra saker. [:)] Jag menar, tänk om de börjar med handboll eller rap istället?

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

16 Jan 2009, 17:28
Profile

jag tror sådant bara gör att barn blir mer sugna på att spela gitarr och för upp ögonen för framför allt rockmusik...

tyvärr har dom ju inte fått till det så man blir så mycket duktigare på att spela gitarr du man spelar guitar hero... men rockband tror jag kan vara helt klockrent för ungar som vill lära sig spela trummor... men jag tror det är viktigt att dom får spela på riktiga trummor också för att få in svänget... men till nybörjare på trummor tror jag att rockband är helt klockrent...

köpes:
-texas minigitarr

16 Jan 2009, 17:41
Profile

Mina söner, 19 och 21, spelar GH rätt mycket. Det leder helt klart in dom på BRA musik, rockklassiker från 70-80-90-talet som dom aldrig hade hört annars. Äldsta sonen har frivilligt börjat plinka på gitarr.
Julklappen hette GH Complete band package. Sångfunktionen suger, men helt klart är det väldigt nära riktigt trumspel.

Jag tror det är väldigt bra för musikintresset. Inte via spelgitarren, men exponeringen av rock och inlärandeet av låtarna.

Image

16 Jan 2009, 17:55
Profile WWW

Min egen efarenhet är inte riktigt som du befarar.

Jag har några ungar varav 2 är i åldern att dom kan påverkas i rätt rikting. Dom är dessutom båda pojkar och nästan lika gamla.
Dom fick ett playstation med ett knippe spel och tillhörande gitarrer (det står ju i alla fall Gibson på dom [;)] ) och den yngre av dom började spela frenetiskt.
Efter en månad eller två så hämtar han min "Fyllegitarr" en gammal akustisk sak som jag mest bara spelar på då man helst inte borde spela alls. Ytterligare en månad eller två senare får han sin egen gitarr och nu är det aldrig tyst på han..

Så, i "mitt" fall var det så att den som hellre spelade GTA, WOW, ABF eller vad dom nu heter fortfarande spelar samma spel medan den andra som gillade Guitarhero började spela gitarr på riktigt.

steelcarl(a)hotmail.com

16 Jan 2009, 17:57
Profile

HURRK, host ( kaffe i vrångstrupen ) -Handboll var väl ändå att ta i.........

18 Jan 2009, 11:43
Profile ICQ YIM WWW

HURRK, host ( kaffe i vrångstrupen ) -Handboll var väl ändå att ta i.........

Jag växte upp i en liten småländsk håla som heter Hultsfred - där fanns det bara två sysselsättningar när jag var tonåring: handboll och rock'n'roll. [:D]

Idag finns väl iofs en tredje: internetporr. [;)]

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

18 Jan 2009, 17:23
Profile

bjoel wrote:

Idag finns väl iofs en tredje: internetporr. [;)]

Internetporr, framför allt Japansk sådan, är ett viktigt stadie i ett barns utveckling! [}:)][;)][:D]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

18 Jan 2009, 18:43
Profile ICQ WWW

Porr har man väl själv hemma i sängkammaren? Mellan Guitar Hero passen! [:D]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

18 Jan 2009, 23:59
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 10 posts ]