View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 00:27

Reply to topic  [ 11 posts ] 
en känsla av Matrix och Hamilton 
Author Message

Kul story att läsa....[8D]

Jag kan se scenen framför mig i en fortsättning......

Mikael Persbrant hoppar fram med dragen pistol......[:D][;)]

Mera sånt från andra Bojare...[:p]

13 Dec 2008, 16:12
Profile ICQ WWW

-------------
The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.

13 Dec 2008, 16:19
Profile

Josh D Ztorsion wrote:

Skulle parkera bilen över natten igår och körde in under Tegelbacken som jag hade tänkt. Svängde lite fel när jag skulle ner i garaget, hängde på en mörk Volvo och slank igenom, som det senare skulle visa sig, fel garageport.

Väl inne i garaget gasade den framförvarande Volvon iväg som ett skott i tunnelröret som gick brant neråt och delade sig på vägen ner. Jag åkte ner och ner och ner och ännu längre ner och kände att ngt var fel och åkte längre ner.. Till slut var jag uppskattningsvis 30 meter under gatuplanet i en liten parkering med ett tjugotal platser varav de flesta var tomma. Därnere stod 5-6 mörka bilar med tonade rutor. Allt var tyst och stilla och det enda livet var ett par rörliga kameror i taket på parkeringsgaraget.

Jag förstod att här skulle jag nog inte parkera och vände uppåt igen, tog fel tunnelrör och hamnade vid en återvändgränd i form av en väldigt igenbommad stålport.

Hittade till slut ett rör som gick uppåt och hamnade efter att ha åkt i spiral uppåt ett bra tag vid en port som verkade vara utfarten. Porten öppnade sig dock inte... Bredvid porten satt en liten nyckeltavla där man öppnar porten med sin nyckelbricka. Nån sån hade jag ju inte och jag började bli lätt stressad. Hittade en snabbtelefon på väggen och tryckte på knappen

-"vakten!" hördes igenom den skorrande högtalaren

- hur kommer jag ut? svarade jag

- vem är du?

- Fredrik heter jag men nu vill jag veta hur faan jag kommer ut härifrån

- Hur kom du in?

- Jag åkte för faan i genom porten, trodde att jag var i Sheratongaraget, svarade jag

- porten är låst, svarade rösten

- Ja nu är den uppenbarligen det, så släpp ut mig då för faan!

- vänta! sa rösten varpå tystnaden åter lägrade sig i den ny väldigt ödsliga och tysta tunneln

Jag väntade i ett par minuter och upp ur tunneln kommer en G4S-bil i full fart. Ut hoppar två vakter beväpnade med batonger, walkietalkies, handbojor och en massa annat läskigt..

Vad gör du här/ Hur har du kommit hit in/ VEm är du/ varför åkte du in i detta garage/ vart är du på väg????? Frågorna haglade, och jag svarade så snällt jag kunde eftersom vakterna var både stora och beväpnade och dessutom inte verkade utgöra de vassaste knivarna i vaktchefens låda

Efter en stunds försäkran och legitimerande fick jag så komma ut och upptäckte då att jag var tre kvarter från det ställe jag påbörjat mitt grottforskande

Jag inser så här efteråt att jag lyckades ta mig ner i en parkering som uppenbarligen är avsedd för regeringskansliets fordon. Garaget låg nämligen rakt under regeringskansliets byggnader strax öster om Tegelbacken. Att det gick så lätt att komma ner där blir nog inte kul för den som ofrivilligt släppte in mig. Den chauffören får nog sparken idag[:0]

Så nu vet jag var Fredrik, Mona, Göran och Janne parkerar sin bilar i alla fall

Spännande[8D]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

Jag hade anmält och stämt regeringen på ett par miljoner.
Kan berätta att det lönar sig att kräva abnormala summor för kränkning och liknande. Våra folkvalda är anställda av oss och ska inte ha hjärndöda gorillor att terrorisera folk med.

Sen kanske de borde se över sina rutiner lite[:)]

Min Email:
Straponyourguitar(AT)hotmail.com

13 Dec 2008, 16:44
Profile ICQ YIM WWW

Haraldrig wrote:

Jag hade anmält och stämt regeringen på ett par miljoner.
Kan berätta att det lönar sig att kräva abnormala summor för kränkning och liknande. Våra folkvalda är anställda av oss och ska inte ha hjärndöda gorillor att terrorisera folk med.

Det var alltså fattiga som skaffar barn som tog alla skattepengar? [:D][;)]

Närå, men intressant historia, låter lite freaky. [:p]
Det enda som saknades var väl ett rum med ett bord, en stol och som endast är upplyst en bordslampa. [:D]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>
<h6>notuern(SnabelA)hotmail.com</h6>

13 Dec 2008, 17:07
Profile ICQ WWW

notuern wrote:
Det enda som saknades var väl ett rum med ett bord, en stol och som endast är upplyst en bordslampa. [:D]

[:D][:D]
Det är inte över, de kollade ju leg..........- jag väntar på fortsättningen[;)][:D][:D].

Jag hoppas de åtminstone bad om ursäkt för obehaget & var lite vänligare när du åkte.

Björn Rosengren (då näringsminister) : "Utvecklingen är här för att stanna !"

13 Dec 2008, 17:21
Profile ICQ YIM WWW

[:D][:D][:D]

13 Dec 2008, 17:41
Profile ICQ YIM WWW

Quote:
Kan berätta att det lönar sig att kräva abnormala summor för kränkning och liknande.

Oj!
Berätta mera, snälla[;)]

13 Dec 2008, 19:16
Profile ICQ WWW

Håller nästan klass med när de hade glömt att blockera en viss korsning vid Stockholm Marathon... åå där kommer jag [;)]

13 Dec 2008, 23:52
Profile WWW

Det måste ha varit en höjdare![:D][:D]

14 Dec 2008, 00:19
Profile ICQ YIM WWW
Reply to topic   [ 11 posts ]