View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 00:21

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Vad gör man i Örsköldsvik mitt i veckan 
Author Message

Tjena Josh! Jaså du ska avlägga visit i Foppaland?

Jag rekommenderar Strand City Hotell, ett privatägt men mycket populärt hotell nere i hamnområdet.http://www.strandcityhotel.com. Bara ett stenkast från Swedbank Arena.

Där har du tex en mycket trevlig indisk restaurang på gångavstånd, liksom en modern restaurang som drar lite åt det franska köket i de finare maträtterna. Du har även en bra kinesisk restaurang en liten promenad från hotellet. Sen har du naturligtvis restaurangen i Swedbank Arena som är stället alla pratar om nu. Kanske värt ett besök?

Övriga hotell är förståss Statt och Focus inne i centrum eller Scandic strax utanför. Men de är lite tråkiga tycker jag. Strand City är mer personligt.

Även om Övik har ca 60 000 innevånare så är stadskärnan som du mycket riktigt säger rätt liten. Och ironiskt nog så finns det många fler restauranger i periferin än inne i centrum!

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

21 Nov 2008, 11:03
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

Säkert ett bra hotell, men de får nog skaffa en ny fotograf...eller så får Josh resa lätt, för i det här rummet ser man inte ut att få plats med en necessär ens:

Image
[:D]

21 Nov 2008, 11:08
Profile ICQ WWW

Det finns alla möjliga storlekar på rummen. Men det är klart, en skolåda på Statt eller en garderob på Focus kanske också funkar?

Om Herr Ersmarker hade sänkt blicken några centimeter hade ögonen fastnat på ett betydligt rymligare rum...

Och om det är ett riktigt Business Class rum du är ute efter så är det bara Statt som gäller, är jag rädd. Själva grejen med Strand City Hotel är att det ägs av hustrun till Lasse Dahlqvist, ägare av Church Garden Studio, en musikstudio i Örnsköldsvik som är inrymd i en kyrka! Lasse själv brukar jobba på hotellet eftersom han har ett förflutet som hotellchef på flera större hotell.

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

21 Nov 2008, 11:16
Profile ICQ WWW

Har för mig att detta är en Foppafavvo[8D]
http://www.mammamia.nu/

Taskig hemsida men genuint.tevligt och bra mat.

May the blues be with you

21 Nov 2008, 11:55
Profile WWW

FenderBender wrote:

Det finns alla möjliga storlekar på rummen. Men det är klart, en skolåda på Statt eller en garderob på Focus kanske också funkar?

Om Herr Ersmarker hade sänkt blicken några centimeter hade ögonen fastnat på ett betydligt rymligare rum...

Och om det är ett riktigt Business Class rum du är ute efter så är det bara Statt som gäller, är jag rädd.

Lugn och fin nu... [;)]
Inget ont menat varken mot hotellet, dig eller Ö-vik. Förmodar att du känner ägarna etc, men nog kan man få man driva lite med ett hotell som lägger upp en bild som den ovan?

Hade faktiskt inte koll på att Ö-vik var så stort som 60.000 invånare. Alltid lär man sig något!

/D

21 Nov 2008, 12:06
Profile ICQ WWW

Apropå Foppa

Har för mig att detta är en Foppafavvo[8D]
http://www.mammamia.nu/

Taskig hemsida men genuint.tevligt och bra mat.

May the blues be with you

Mammamia är dyrt, med usel service men mycket god mat...

21 Nov 2008, 12:25
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 8 posts ]