View unanswered posts | View active topics It is currently 10 May 2026, 02:03

Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Viktminskningstråd 
Author Message

Post Viktminskningstråd
Ställde mig på vågen i morse och vägde in 100,5 pannor!

På tre månader har jag gått ner 14 kg - eller 12,2% av min vikt. Receptet har varit följande:

1) Motionera minst 40 minuter varje dag
2) Ta bort allt socker
3) Minska på fett så långt det är möjligt
4) Hellre äta flera mindre mål än några få stora
5) aldrig äta något efter 21:00

Nästa söndag räknar jag med att krypa ner under 100-strecket. Målsättningen är att landa på 85 kg och sedan stanna där genom att permanent byta livsföring.

Finns det fler Bojare som kämpar med vikten?

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

02 Nov 2008, 14:24
Profile ICQ WWW

100,5 kg !! Är du dvärg eller ??

02 Nov 2008, 14:43
Profile ICQ WWW

100,5 kg !! Är du dvärg eller ??

Typ [:I]. 175 cm!

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

02 Nov 2008, 14:44
Profile ICQ WWW

Här är det 174cm, 85kg och ett magomfång på 104cm som gäller. [:I]
Skall nog försöka att minska lite på magomfånget. [:)]

02 Nov 2008, 15:05
Profile

Jodå, nu är det dags att börja för att komma i badbyxorna till nästa sommar!

Planerar att ta bort ca 15kg, med ungefär samma metod!
Mer vardagsmotion, avskaffa fika, mer frukt som mellanmål och allmänt nyttigare kost.

Slutade snusa för snart 9 månader sedan och det har gjort underverk för ämnesomsättningen - allt fastnar![;)][:0][:I]

/Bilton
"Skjut inte upp till i morgon det du kan ge fan i redan i dag."

bilton[snabela]telia.com

02 Nov 2008, 15:08
Profile

http://www.kostdoktorn.se/?page_id=144

http://www.pagina.se/filer/Kostprogram%20för%20LCHF.pdf

http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

Mvh Ola [:)]

02 Nov 2008, 15:18
Profile ICQ WWW

Har själv gått ner 18kg sedan Mars, men just nu står jag helt still, håller på att bli tokig hehehe, ska ju ner 7kg till hade jag tänkt. tränar 50 min varje dag. Men det vänder nog snart..har provat äta mindre men i mitt fall funkar det inte, så jag höjde istället caloriintaget men står fortfarande still. Käkar idag ca: 2500-3000 kcal/dag, väger nu 107kg.

You let up you loose!!

02 Nov 2008, 17:07
Profile

Josh D Ztorsion wrote:

Visste ni förresten att en pizza innhåller lika myckat kalorier som 1,5 flaska gott rödvin? Enkelt val, som ju dessutom innebär att man får ställa bilen och det ger ju dessutom lite motion[;)]

Om det gäller Stockholms-pizzorna, då måste pizzorna här nere motsvara en tunna rödvin! [:D][;)]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>

02 Nov 2008, 19:42
Profile ICQ WWW

Mmmm Valentinos - pizza med oxfilé och bearnaise var deras specialité när jag jobbade på lasarettet i slutet på 80-talet... Perfekt middag när man gjorde kvällsskift - eller start på nattskiftet [:p]

Visste inte att de fortfarande höll stilen...

Galanti wrote:

[:D]

Faktum är att när jag var på Solna Centrum på min F-secure utbildning så var jag en kväll på den en av mina kurskamraters rekommenderade pizzeria (den som ligger på baksidan mot stadion) med stenungnsbakade pizzor, gott som faen var det men hungrig gick man därifrån. Det flerfaldigt prisbelönta Valentinos i Borås har "normalpizzor" i dubbel storlek och smakar garanterat lika bra och till halva priset och då får man en helt purfärsk skål med sallad serverad till bordet.

Nu fick jag helt plötsligt en vansinnig lust av en Valentinopizza ... Ungdjävel [}:)] [:D]

notuern wrote:

Josh D Ztorsion wrote:

Visste ni förresten att en pizza innhåller lika myckat kalorier som 1,5 flaska gott rödvin? Enkelt val, som ju dessutom innebär att man får ställa bilen och det ger ju dessutom lite motion[;)]

Om det gäller Stockholms-pizzorna, då måste pizzorna här nere motsvara en tunna rödvin! [:D][;)]

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>

gitarrmissbrukare och vänsterflummare

03 Nov 2008, 00:14
Profile ICQ WWW

Haha Galanti, käkar man på det där stället så blir man bara ledsen.

Du borde ha käkat på Dick Turpins pub som är bredvid det där Pizzahaket.

Till viktminskningen... jag har kört GI sedan maj och gått ner 14 pannor sedan dess. Det går ju ut på att skippa mycket kolhydraterna så att kroppen hamnar i ketos och förbränner fett istället för kolhydrater samt att när man är i ketos så pinkar så åker fettet igenom kroppen istället för att stanna där. [:)]

Hade jag varit duktigare under semestertiden när man säkert gått ner mera men man skall ju leva också. Samt att jag har sagt att ingen får ta bort min BIRA!

GI rekommenderas:

Behövs ingen motion (motion rekommenderas)
Lätt: läs på förpackningen. Har den mer än 1,5% kolhydrat så är det bättre att skippa
Köp bara riktiga varor: Inga "Light" produkter, äter du nått så skall det vara utan tillsatser
Man får äta hur mycket fett, ägg, kött som behagas
Byt all snabb kolhydrat till långsam. Skippa all pasta, ris och nudlar men käka tex fullkornsbulgur eller ginea.

Så det så!

03 Nov 2008, 00:20
Profile WWW

Är det någon som bräcker 150,4 kg? Fördelade mest runt naveln på 187 cm?
Och då har jag tappat 10 kg genom motion och GI de senaste veckorna.

Bo-Conny Skruvlin

03 Nov 2008, 10:52
Profile WWW

Fetast på bojen?????
Är det någon som bräcker 150,4 kg? Fördelade mest runt naveln på 187 cm?
Och då har jag tappat 10 kg genom motion och GI de senaste veckorna.

Bo-Conny Skruvlin

Hehe, min fruga har sagt att jag ser ut som en hockeypuck med piprensare till armar och ben. [xx(]

03 Nov 2008, 19:08
Profile ICQ WWW

Hur gör ni alla då ni ska äta, räknar ni calorierna, proteinerna,Kolisarna och fettet eller går ni på känsla? Tidigare då jag tävlade i bänkpress så brydde jag mig inte så mycket utan jag åt bara, för jag gick ju ändå i tyngsta klassen. Och det är det priset man har fått betala det senaste året, hehehe. Nåja nu mår man mycket bättre, är piggare och kläderna passar. Var inte nån riktig tjocksmock direkt utan det mesta satt runt axlarna, bröst och armarna, visst hade jag mage också men ingen kanonkula. Var som mest uppe på 132,5Kg och 187cm lång, hade då ca 51cm runt överarmen, tror att jag idag ligger på ca 46cm, nacken var 52cm, så nu passar skjortorna igen[:D] Brallorna var stl D128, ligger idag på D116[:)] Snart är man i Beachform igen[8D]

You let up you loose!!

03 Nov 2008, 20:50
Profile

Har nu ett uppehåll från totalblocket av kolhydrater. Vikten gick upp ett par kilo första dagarna och hamnat där.

Käkar långsamma kolhydrater till januari och sedan startar jag GI igen. Man skall inte vara för länge på kolhydratfri kost.

18 Nov 2008, 00:32
Profile WWW

Jag är nu 15 kg ner, för första gången på länge är jag under 100 pannor! [:D][:D][:D]

18 Nov 2008, 01:24
Profile ICQ WWW

Själv så står man och stampar på 106kg, har gjort det länge nu, tränar som ett svin och äter bra men inget händer, bara bita ihop.[:D]

You let up you loose!!

18 Nov 2008, 20:45
Profile

Eftersom jag har ett stillasittande "jobb" och inte rört mig så mycket i allmänhet det senaste året så hamnade jag på tresiffrigt fram till för tre veckor sedan då jag började renovera vårt kök. Ut med ALLT, jag menar allt, hela taket, golvet med regelverk, väggar osv. Nu tre veckor senare står det 93,8 på vågen eftersom jag jobbat fysiskt ca 10-12 timmar/dygn. Det började med olidlig träningsverk i hela kroppen men har nu förbytts i att jag känner mig mjukare och nästan 20 år yngre. Tänk vad lite fysisk träning kan göra [:)] Jag ska ner till 86kg innan sommaren så är jag tillbaka på min vikt från 1987 med mina 193cm [:D]

EDIT: i och med allt jobb och slit så har det blivit mindre snaskande på onyttigheter och äntligen kommit i balans med huvudmålen, gröt på morgonen, frukt hela dagen och middag vid 18-tiden. Inga sötsaker här inte men jag syndar med New York Slice pizza på helgen och pepparkakor till kaffet.

19 Nov 2008, 00:52
Profile ICQ WWW

Tack Galanti, bra med feedback från nån som been there[:)] Nu är jag på G, imorse visade vågjäveln 105,7kg...3hg ner så nu blev man glad, hehehe.

You let up you loose!!

19 Nov 2008, 22:42
Profile

Väger in i dag på 106kg/191cm...låter ju relativt välbyggt
om inte ölen hade haft en tendens att sätta sig på mitten[:D]

Målvikten ligger på 99 men det lär väl betyda en djävla massa svett och försakelser.

Men glöm inte...det finns inga riktiga män under 90kg, så var försiktiga med fiberdieten[;)]

21 Nov 2008, 20:40
Profile ICQ WWW

Men glöm inte...det finns inga riktiga män under 90kg, så var försiktiga med fiberdieten[;)]

Ja, det var verkligen en "ny" defenition,,,,[V]
Så kalle som är 154 cm ska väga 90 Kg med?[:0]

Eller, är bara vikt det enda du har att komma med, då din manlighet sviktar dig? [;)][:D]

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

21 Nov 2008, 21:41
Profile

Amp Healer wrote:

Lostincepancake wrote:

Ja, det var verkligen en "ny" defenition,,,,[V]
Så kalle som är 154 cm ska väga 90 Kg med?[:0]

<font color="red">Eller, är bara vikt det enda du har att komma med, då din manlighet sviktar dig? [;)][:D]</font id="red">

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

Tja...bäste Owe...skrev jag inte att det mesta satt på "mitten"[:D]

Och givetvis gäller sunt förnuft när det gäller min "nya" viktdefinition..haha[;)]

21 Nov 2008, 23:13
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 38 posts ]  Go to page 1, 2  Next