View unanswered posts | View active topics It is currently 29 May 2024, 15:34



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Otrevlig verkstad 
Author Message

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post 
marcusss wrote:

Tyckte den här konversationen var lite rolig - mellan en verkstad och en kund: [:D]

http://fmcs.mer.nu/forum/showthread.php?p=381669

Image


Jag började undra varför jag inte hamnade längst upp på sidan, men sen kom jag på: OLDIES but GOODIES[:D]


30 Sep 2008, 18:36
Profile

Joined: 09 Jun 2006, 10:01
Posts: 175
Location:
Post 
Helt otroligt! Följde dock länken till bilverkstadens hemsida och där stod att verkstaden blivit utsatt för hot och förtal på nätet och att man inte skulle ta dessa på allvar. Helt allvarligt kan det ju vara en konstruerad mejlkonversation. Men vad vet jag.


01 Oct 2008, 10:44
Profile ICQ WWW

Joined: 26 Sep 2005, 12:38
Posts: 312
Location: Jönköping
Post 
Hehe ... Elie är verkstadsägaren och han försöker försvara sig i orginal-tråden.

"Till dig som läst mina mail till David!


Bakgrunden till den i högsta grad olyckliga mailkonversationen med David är inte bara det som skrivits utan också ett antal telefonsamtal.
Dessa samtal har inte varit av den normala karaktären som vi har med våra kunder. David har varit mycket otrevlig och ställt krav som vi som bilverkstad inte kan ställa upp på.

I grunden kan vi inte utföra ett jobb där vi, på kundens önskemål, skall leverera en bil med till hälften utfört jobb (bilen skall levereras med lösdragna muttrar).

I telefonsamtalen har vi förklarat detta men han har fortsatt ställt kraven trots att vi har tydligt talat om att vi inte vill åta oss jobbet. Den diskussionen blev allt mera otrevlig och gjorde att jag tappade olyckligtvis tappade fokus och svarade på ett mycket oförsvarligt sätt.

Jag vill därför be David och alla andra som läst mailen om ursäkt för det jag skrivit. Min ambition är alltid att hantera våra kunder på ett proffsigt sätt så att kunderna vill komma tillbaka till vår verkstad.

Elie"


Image
http://www.esnips.com/web/pioneer74


If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!


01 Oct 2008, 11:26
Profile ICQ

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:

för mig är det uppenbart att detta är konstruerat

med främlingsfientliga förtecken dessutom

trams[xx(]


Även om det är svårt att tro det, så är det faktiskt på riktigt.
Det finns flera mail ute på nätet, också har du ju de där telefonsamtalen.
Han hävdar ju att killen har vart på honom i telefon i 21 år.

Du kan ju också läsa "deras" svar, där det skrivs att det hela beror på att han blev frustrerad på kunden, eftersom att kunden var ute efter att få bilen levererad med ett halvfärdigt jobb(Jag tror snarare att DET meddelandet inte kommer ifrån dem.).


<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>


01 Oct 2008, 12:00
Profile ICQ WWW

Joined: 26 Sep 2005, 12:38
Posts: 312
Location: Jönköping
Post 
"Update: Nu har jag fått mail från "Elie"...vad han vill är dock oklart, eftersom han bara vidarebefodrar ett mail han fått av någon som frågar sig om det man kan läsa i denna tråd stämmer...Dessutom har han ringt vår VD o krävt att han skall sparka mig...Suck... "

[8D]

Image
http://www.esnips.com/web/pioneer74


If you wanna know how to play the blues...
Get yourself a woman!


01 Oct 2008, 12:15
Profile ICQ

Joined: 17 Mar 2007, 17:49
Posts: 1712
Location:
Post 
Jag måste bara tillägga: Det tycks saknas ett mail från killen som fick det otrevliga bemötandet?

Precis innan:

"-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Elie Salibi [mailto:elie@autoeliten.se]
Till: David Illes
Ämne: Re: Inlämning av bilen
DU ÄR EN DJÄVLA PSYKFALL EN AV MÅNGA SOM JAG HAR FÅTT UTSTÅ I 21 ÅR.. TROR DU ATT DET ÄR BARA DU SOM FRÅGAR IDIOTISKA FRÅGOR..SÅ SOM DU VILL ÅKA MED LÖSA BULTAR & BYTA SKIVOR & BELÄGG & HJULLAGER SEN...HA HA HA...TROR DU ATT DU KAN GÖRA DET HUR I HELVETE VÅGAR VI SKICKA I VÄG DIG MED LÖSA SKUVAR IDIOT...... DU HAR EN LÖS SKRUV I HUVUDET...... SEN HOTAR MED DET ELLER DET ANDRA.. & SEN SKYLLER PÅ RAS...MED MERA.. DU ÄR LOOSER ELLER LOOOOOOOOOOOOOSER SOM VILL LEVA GRATIS PÅ ANDRA...MED ANDRA ORD HORA...
KNULLA DIG KNULLA DIN FAMILJ .."

Så det känns ju som att han faktiskt kan ha vart riktigt provocerande.
Utgår man från det meddelandet så har han ju hotat med något och förmodligen sagt något om hans invandrarbakgrund.
Dock har ju "Elie" vart otroligt otrevlig mot andra seriösa kunder också.


<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>


01 Oct 2008, 13:48
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7476
Location: Götelaborg
Post 
Det där med yrkesmässigt filter e nog inte riktigt den snubbens grej va?[:D]


01 Oct 2008, 20:17
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.