View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 11:07

Reply to topic  [ 9 posts ] 
Guitar Hero, Rockband-tråden 
Author Message

Nån här förutom jag som brukar lira Guitar Hero?
Testade rockband för första gången iförgår och santana vad kul det var att lira på trummorna.

29 Sep 2008, 13:21
Profile ICQ WWW

Guitarhero var väl lite småkul, men jag är seriöst rädd för de spelen, speciellt efter hur populära de har blivit.
Jag kan inte släppa tanken om hur många eventuella framtida gitarrhjältar som har försvunnit pga. att alla "ungar" spelar Guitarhero istället.

Många tycker att jag är löjlig för att jag säger så, men faktumet är att det är lättare att spela guitarhero än en riktig gitarr, men förhoppningsvis så lockar det fler till att spela gitarr, istället för färre(Kan ju gå åt vilket håll som helst.).

<hr noshade size="1">
<u>http://www.myspace.com/lastshoutofficial</u>

29 Sep 2008, 14:40
Profile ICQ WWW

Jag tror tvärtom. Vi kommer få mera musiker genom dessa spel. GH på expertnivå är väl inget man kan kalla för lätt, inte enligt mig iallafall. Ligger på ca 10-12 låtar på hard hittils.
Men kör vidare. Tycker medium är lagomt skönt att lira på då hinner man känna sig bra också. [:D]

29 Sep 2008, 14:43
Profile ICQ WWW

rifle wrote:

Jag tror tvärtom. Vi kommer få mera musiker genom dessa spel. GH på expertnivå är väl inget man kan kalla för lätt, inte enligt mig iallafall. Ligger på ca 10-12 låtar på hard hittils.
Men kör vidare. Tycker medium är lagomt skönt att lira på då hinner man känna sig bra också. [:D]

Jag provade på hard när man var lite lullig, och det tyckte iaf. jag var ganska enkelt.
Men då har jag ju tidigare hållt på med datorversionen av Dance Dance Revolution(Samma som guitarhero, fast med tangentbord/dansmatta.).

<hr noshade size="1">

29 Sep 2008, 15:25
Profile ICQ WWW

Du är säkerligen snabbare i figrarna än vad tex jag är hehe.
Den sista knappen alltså nr 5 förstör hela mitt sk flyt i liret på hard.
Ser verkligen fram emot GH world tour och få banka trummor som om man vore med i bankmannaförbundet [:D]

29 Sep 2008, 15:28
Profile ICQ WWW

Jag inhandlade guitar hero och Nintendo Wii kring jul och efter ett tag fick jag köpa ytterligare en gitarr eftersom min flickvän inte lät mig låna gitarren. Faktiskt väldigt kul att spela tillsammans och antingen duella eller spela i team. Håller med om att femte knappen sätter mycket ur spel. Där är det säkert min kapacitet som gitarrist som sätter gränsen [:(]

Hur tror ni förresten, har man nytta av att man klinkar gitarr när det kommer till Guitar Hero?

29 Sep 2008, 19:39
Profile ICQ WWW

idahspark wrote:

Hur tror ni förresten, har man nytta av att man klinkar gitarr när det kommer till Guitar Hero?

Ja.
Man behöver kunna synca vänster med höger, och kunna använda svajarm(Även om det inte är direkt svårt i GH.).

<hr noshade size="1">

29 Sep 2008, 21:11
Profile ICQ WWW

Jag har spelat GH ganska mycket. Det är kul med några polare och öl samt med grabben. Han gillar många av låtarna.

När man spelar med grabben så vill han att man byter gubbe till "Lou" och skelettgitarren.

Kör själva med medium och hard men femte knappen orsakar mycket problem.

29 Sep 2008, 22:21
Profile WWW

Jepp nu har man spelat en hel del rockband och det riktigt kul att spela trummorna. Trummorna är lite annorlunda jämfört med gitarren, då man kan lyssna mera så man är i takt medans på gitarren och basen så spelar man mera med ögonen.
Löjligt roligt.

16 Oct 2008, 13:51
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 9 posts ]