| Author |
Message |
|
idahspark
|
 Förlossning - Det blev en Vilgot!
Ja, då var det igång. Varit på förlossningen och vänt nu med sambon. Vi ska nu försöka sova några minuter innan det antagligen är dags att återvända. Under tiden kan ju ni rutinerade pappor/mammor(?) skriva ner några förtjusande eller skrämmande historier om förlossning. Gör inget om ni skräms eftersom vi antagligen är färdiga när jag loggar in nästa gång. Vore ju helt sjukt att kolla bojen mer än 2 gånger under förlossningen:-) Pust, är ju nervöst det här!
PS. Tens-apparaten är en grymt välfungerande uppfinning.
/Jonas
|
| 04 Sep 2008, 00:53 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
Grattis till er båda[:)] är själv pappa till 3 st tjejer!![:)] hmm jag kommer ihåg lustgasen[:p][;)]  -----VIP-----
|
| 04 Sep 2008, 06:16 |
|
 |
|
MoFo
|
Stort GRATTIS till Er båda. Hoppas att allt har gått bra och att Ni alla mår bra.
En ny gitarrist är född....[8D]
Morgan
|
| 04 Sep 2008, 07:36 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
[:D] Grattis! Hoppas allt gått bra när du loggar på här nästa gång! Antar att du inte berättade för sambon att du var inne på forumet när hon låg där med förvärkar & tens-apparat... Har du provat den själv, föresten? Kittlar dödskönt i kistan [:D]
Har inga skräckhistorier att berätta - har två knoddar själv på 2 & 4 år - och allt gick bra, om än lite utdraget 1:a gången.
Bered dig på en helt ny verklighet, där saker & ting kommer att värderas på ett helt nytt sätt!
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 04 Sep 2008, 08:19 |
|
 |
|
helmik
|
Grattis!!
Jag blir så jämrans avundsjuk. Jag har varit med på tre förlossningar själv och det har varit de tre mest häftiga upplevelserna i mitt liv. Ingenting annat kommer ens nära.
|
| 04 Sep 2008, 08:32 |
|
 |
|
abergh
|
Har ingen förlossning att skrämmas med... var med om en förlossning helt enligt läroboken. Jag blev mest trött (hustrun blev väl mer trött [|)]). Helvetet kom sen [:D] -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/
|
| 04 Sep 2008, 08:42 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Gratulerar! Jag har själv varit med på tre förlossningar - är pappa till en pojk och två jäntor - men det var 17 år sedan jag var med på den senaste förlossningen. Klart är dock, att det finns inget som slår en förlossning... Tänker med sorg på min far som inte fick vara med på någon förlossning alls - det var inte brukligt på den tiden! Helt sjukt va??? Än en gång GRATTIS till den största dagen i ditt liv! Själv fick jag känslan av att de bara var jag i hela världen som lyckats med bedriften att sätta ett bar till världen. Den känslan fick jag tre gånger! [^]  <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="size1"></font id="green">
|
| 04 Sep 2008, 09:35 |
|
 |
|
Spider-Man
|
Har ännu inte varit med om ngn förlossning privat... det kommer nog om ett inte allt för långt tag..[:D].. Däremot har jag ju under min karriär på jobbet lyckats förlösa tre stycken barn hittills... Stort grattis till er båda och jag hoppas att allt gick bra! 
|
| 04 Sep 2008, 09:41 |
|
 |
|
faellman
|
Gratulerar, har själv en 2årig son som inte riktigt ville ut, så det fick bli sugklocka efter c:a 30 timmar *pust* <u>Min erfarenhet </u> så ärligt jag kan: från och med nu och åtminstone några månader framåt kommer ert samliv att bestå av hormonstormar (ibland värre än de som förekom under graviditeten), vilse i pannkakan och dåligt med sömn. Frugan kommer också att sätta dig lite åt sidan känslomässigt (bli lite introvert) under perioden samt även ge dig en hel del "negativ energi". samtidigt känner du dig berusande lycklig över att vara med om världens grej att blivit pappa till ett livs levande spädbarn som faktiskt är ditt !!! wow !!. Håll ut, svälj den negativa energin, supporta frun så mycket du kan, gneta på med sömnproblemen och försök istället belöna dig själv genom att verkligen njuta av berusningen (och barnet naturligtvis) - det betalar sig flerfaldigt sen [8D], tiden går fort och allting mognar och lägger sig när ni hittat det rätta samspelet mellan er tre och frugan börjar så sakteliga "krypa ur sitt skal". Nuförtiden är varenda sekund jag får tillbringa med familjen det viktigaste i livet [:)] och frugan spinner numera som en katt [;)]. Nu jävlar var jag skrämmande öppen [:I] Och som någon skrivit tidigare: Livet kommer aldrig nånsin att bli sig likt mer [:D] Helt nya (och bättre) värderingar och rutiner. MVH faellman <i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]
|
| 04 Sep 2008, 13:27 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
idahspark wrote: Ja, då var det igång. Varit på förlossningen och vänt nu med sambon. Vi ska nu försöka sova några minuter innan det antagligen är dags att återvända. Under tiden kan ju ni rutinerade pappor/mammor(?) skriva ner några förtjusande eller skrämmande historier om förlossning. Gör inget om ni skräms eftersom vi antagligen är färdiga när jag loggar in nästa gång. Vore ju helt sjukt att kolla bojen mer än 2 gånger under förlossningen:-) Pust, är ju nervöst det här!
PS. Tens-apparaten är en grymt välfungerande uppfinning.
/Jonas
Hehe, vi var också hemma och vände med tredje dottern, jag förlöste henne i sängen[}:)]
|
| 04 Sep 2008, 20:23 |
|
 |
|
baberg
|
Grattis. Det kommer säkert att gå bra.
/Baberg
|
| 04 Sep 2008, 20:28 |
|
 |
|
disktant
|
Sitter själv på BB nu [:)] Fick själv en dotter i går, första värken kom 02:00, vi var på BB 05:00 och hon föddes 07:58 så det var snabba puckar [url="http://www.diskant.se"]  [/url]
|
| 04 Sep 2008, 23:19 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
norcomp wrote: Sitter själv på BB nu [:)] Fick själv en dotter i går, första värken kom 02:00, vi var på BB 05:00 och hon föddes 07:58 så det var snabba puckar
[:0][:0][:0] Har du datorn med dig på BB?!? Snacka om skadad... [;)] Grattis ska jag väl kanske säga oxå![:D] = = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 05 Sep 2008, 22:00 |
|
 |
|
Alchemy
|
norcomp wrote: Sitter själv på BB nu [:)] Fick själv en dotter i går, första värken kom 02:00, vi var på BB 05:00 och hon föddes 07:58 så det var snabba puckar [url="http://www.diskant.se"]  [/url] Jag har 4 döttrar.Den sista hade väldigt bråttom.Det hela började hemma 23.10 och hon föddes 01.30..Dom övriga tog inte så lång tid heller och det var inget dramatiskt heller.Jag har också 2 barnbarn.. Grattis och lycka till [^]
|
| 05 Sep 2008, 22:11 |
|
 |
|
cruiser
|
Jag fick en son klockan 06:50 idag. Värkarna började klockan 23 4/9, så det tog några timmar (och på krafterna) innan det var klart...! Det fick bli hämtning med sugkopp på slutet.
|
| 07 Sep 2008, 21:16 |
|
 |
|
cruiser
|
En polare till mig blev tvingad att gå på profilax-kurs av sin sambo när hon bar på deras blivande dotter. Han tyckte att det var skit, men tog ändå fasta på ett påstående på kursen om att det egentligen är jobbigare för fadern, eftersom han bara kan stå och titta på utan möjlighet till handgripligt ingripande vid själva förlossningen. När det sen var dags, böjde han sig ner mot henne när det gjorde som allra ondast och sa: "kom ihåg att det är värst för farsan...". Polarn har ju snabba reaktioner, och det behövdes den gången...
|
| 07 Sep 2008, 22:09 |
|
 |
|
idahspark
|
Det blev en liten Vilgot och det tog sina 17 timmar efter jag skrev inlägget här. Alltså är han nu drygt tre veckor gammal men har ännu inte rört en gitarr. Eller, jo det har han förresten. Satt nog och plinkade med honom i knäet häromkvällen. Han stortjöt.
Så galet att helt plötsligt ha en liten klump som man ansvarar för. Borde vara förbjudet eller belagt med licensobligatorium att ens få förändra sin livssituation så snabbt och enkelt. Allt gick iaf bra och vi har ännu lyckats med att hålla humöret på en rimlig nivå. Är ju faktiskt väldigt mysigt mellan blöjbyten och vaggningar. Den lilla tid han har ögonen öppna och är nöjd med tillvaron är ögonblick man inte kan jämföra med speciellt mycket. Får säkert anledning att återkomma med frågor till er som har barn gällande lämplig gitarrförvaring som är klåfingersäker.
Kom just på att man hädanefter kan köpa gitarrer till Vilgot istället för sig själv. Lättar samvetet liksom.
|
| 27 Sep 2008, 18:44 |
|
 |
|
T.A
|
idahspark wrote: Det blev en liten Vilgot och det tog sina 17 timmar efter jag skrev inlägget här. Alltså är han nu drygt tre veckor gammal men har ännu inte rört en gitarr. Eller, jo det har han förresten. Satt nog och plinkade med honom i knäet häromkvällen. Han stortjöt.
Så galet att helt plötsligt ha en liten klump som man ansvarar för. Borde vara förbjudet eller belagt med licensobligatorium att ens få förändra sin livssituation så snabbt och enkelt. Allt gick iaf bra och vi har ännu lyckats med att hålla humöret på en rimlig nivå. Är ju faktiskt väldigt mysigt mellan blöjbyten och vaggningar. Den lilla tid han har ögonen öppna och är nöjd med tillvaron är ögonblick man inte kan jämföra med speciellt mycket. Får säkert anledning att återkomma med frågor till er som har barn gällande lämplig gitarrförvaring som är klåfingersäker.
Kom just på att man hädanefter kan köpa gitarrer till Vilgot istället för sig själv. Lättar samvetet liksom.
Stort grattis. Jag har en som strax fyller femton och det är ingen lek.... [:D]
|
| 27 Sep 2008, 19:07 |
|
 |
|
kjelle
|
Grattis, både Idahspark och Cruiser! Mina är 19 och 21, har inte lyckats sparka ut dom ännu. Det går upp och ner, men att dom har det bra är fortfarande det viktigaste här i livet![^] 
|
| 27 Sep 2008, 19:32 |
|
 |
|
Erin
|
Grattis alla ni som fått barn, det är häftigt[:)]
Jag har 2, dotter 18 och son 15 år.
Vår son kom med sätesbjudning, dvs dubbelvikt med arselet först. Det var ingen lek, han var helt blå när han kom ut och jag trodde han var död. Han har repat sig bra, slyngeln kom hem full i natt...[:(!]
|
| 27 Sep 2008, 19:38 |
|
 |
|
T.A
|
Erin wrote: Grattis alla ni som fått barn, det är häftigt[:)]
Vår son kom med sätesbjudning, dvs dubbelvikt med arselet först. Det var ingen lek, han var helt blå när han kom ut och jag trodde han var död. Han har repat sig bra, <b>slyngeln kom hem full i natt...[:(!]</b>
[:D] Förlåt att jag skrattar, men han kom ju hem iallafall. Jag kommer själv att gå i taket när min kommer hem första gången packad. (För man får ju hopas att han kommer hem. Det är min största oro att nått händer)Samtidigt så vette fasen om man får bli så arg, det är bara gå till sig själv och tänka när man själv tog sina första. Spydde och krälade omkring i leran... [8D]
|
| 27 Sep 2008, 22:40 |
|
 |
|
bjoel
|
Grattis!
------------- The church is near, but the road is icy. The pub is far, but we walk carefully.
|
| 27 Sep 2008, 23:25 |
|
 |
|
Erin
|
T.A wrote: Erin wrote: Grattis alla ni som fått barn, det är häftigt[:)]
Vår son kom med sätesbjudning, dvs dubbelvikt med arselet först. Det var ingen lek, han var helt blå när han kom ut och jag trodde han var död. Han har repat sig bra, <b>slyngeln kom hem full i natt...[:(!]</b>
[:D] Förlåt att jag skrattar, men han kom ju hem iallafall. Jag kommer själv att gå i taket när min kommer hem första gången packad. (För man får ju hopas att han kommer hem. Det är min största oro att nått händer)Samtidigt så vette fasen om man får bli så arg, det är bara gå till sig själv och tänka när man själv tog sina första. Spydde och krälade omkring i leran... [8D] [:)]jovisst är det så, man är ju glad att han kom hem och sen är det ju helt klart så att man kommer ihåg allldeles för väl när man själv va 15. Det är en balansgång det där när man säger " det är inte ok att dricka men om du gör det så kom alltid hem och du vet att du altid kan ringa om nåt händer".
|
| 28 Sep 2008, 07:29 |
|
 |
|
JJ Jones
|
Grattis till den lille! Har en dotter på 2,5 år och en liten "under construction"!
Det är roligt med barn men man har blivit ganska hålögd på köpet. GÄÄÄSSSSP! [:)]
PS Ha bara strator eller Telecasters framme som tål att de kan rasa ner rätt vad det är!
|
| 29 Sep 2008, 21:20 |
|
 |
|
Marshall
|
Fick en liten liten dotter förra söndagen. Har bara strator & telear framme men det dröjer nog innan hon kan sopa till dem.
Förra dottern, Maja som nu är 18, gjorde en kul grej när hon var 6; min då äldsta strata stod och lutade sig bekvämt mot ryggstödet i en gungstol. Hon stampade ned 'meden' framtill så att stolen gungade framåt hastigt och stratan slog skallen i soffbordet så att stämskruvarna åkte ut med full fart. Jag gick ut en mycket lång runda i regnet och svor ramsor över min dumhet.
Så, bara strator & telear framme. Men aldrig aldrig en gungstol.[:o)]
Bless you Maja, wherever you are.[:X]
<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss that guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">
|
| 29 Sep 2008, 21:43 |
|
 |
|
Chopper
|
Stort grattis till tillökningen, både idahspark och Marshall. Mina döttrar är nu 3 och 13 men bådas födslar minns jag som om de var igår. Det finns inget bättre...
|
| 29 Sep 2008, 22:29 |
|
 |
|
JJ Jones
|
Marshall wrote: Fick en liten liten dotter förra söndagen.
<font size="1">[url="http://w1.702.comhem.se/~u70203681/PurpleHaze.mp3"]<font color="red">"'scuse me, while I kiss that guy"</font id="red">[/url]</font id="size1">
Grattis!!
|
| 30 Sep 2008, 08:19 |
|
|