View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 04:58

Reply to topic  [ 14 posts ] 
Google Chrome 
Author Message

Post Google Chrome
Hur många har testat Googles nya webbläsare? Efter fem minuter gillar jag det jag ser, men man upptäcker säkert nackdelarna om ett tag...

03 Sep 2008, 14:18
Profile

Läste bara om den i tidningen idag, men om recensionerna blir positiva så lär jag nog testa själv när min egen dator blir inkopplad efter flytten norrut...[:)]

03 Sep 2008, 14:29
Profile ICQ WWW

Funkar kanonbra hittills[:)]

http://www.k-out.se

03 Sep 2008, 18:34
Profile ICQ WWW

Testade under dagen på jobbet, inget strul ännu....

03 Sep 2008, 19:30
Profile

Än så länge så har jag inte viljat prova den, eftersom att det troligtvis ingår massa "spaningsfunktioner" som loggar det jag surfar och skickar vidare till Google.
Om några månader när det har fått växa till sig lite så kan det vara värt ett försök.

Var det bara jag som reagerade på Aftonbladets recension?
Att de på allvar testade IE, Firefox och Chrome mot Aftonbladets hemsida som en benchmark?
Otroligt korkat, man kan undra hur de personerna har fått sitt jobb.

03 Sep 2008, 21:16
Profile ICQ WWW

Källkoden är fri och släppt ja. Den spårar nog inte mer än vanliga Firefox. [:)]

Läs inte aftonbladet. Men om du nu läser aftonbladet, gör det inte via Chrome, det finns ju ingen adblocker än. [;)]

03 Sep 2008, 21:58
Profile

bjoel wrote:

Källkoden är fri och släppt ja. Den spårar nog inte mer än vanliga Firefox. [:)]

Läs inte aftonbladet. Men om du nu läser aftonbladet, gör det inte via Chrome, det finns ju ingen adblocker än. [;)]

Jag klarar mig verkligen inte utan adblocker!
Adblocker+ är någonting jag har blivit beroende av, utan den så tar det ju flera sekunder att rendera sidor med reklam på. [:0]

Quote:
<i>Wikipedia:"]

"By submitting, posting or displaying the content you give Google a perpetual, irrevocable, worldwide, royalty-free, and non-exclusive license to reproduce, adapt, modify, translate, publish, publicly perform, publicly display and distribute any content which you submit, post or display on or through, the services."

The passage in question is inherited from the general Google terms of service. The Register summarizes the passage as "Your copyright goes up in smoke".

Edit:

Quote:

Aviv Raff located a flaw in Google Chrome that can "trick users into launching executables direct from the new browser." The flaw involves bugs in WebKit and Java, the latter bug having been discussed at the 2008 Black Hat conference. Apple's Safari is unaffected by this flaw, as it uses a version of WebKit that has patched the flaw; Google Chrome uses an older version that does not contain the patch.

03 Sep 2008, 22:04
Profile ICQ WWW

Quote:

Aviv Raff located a flaw in Google Chrome that can "trick users into launching executables direct from the new browser." The flaw involves bugs in WebKit and Java, the latter bug having been discussed at the 2008 Black Hat conference. Apple's Safari is unaffected by this flaw, as it uses a version of WebKit that has patched the flaw; Google Chrome uses an older version that does not contain the patch.

Chrome har varit släppt i en enda dag. Det är version 0.2 - klart det finns säkerhetsproblem. [:)] Avsaknaden av utökiningsmöjligheter beror på samma sak.

Googles licensvillkor däremot är tristare - men samma sak gäller ju gmail och allt annat Google äger.

03 Sep 2008, 22:30
Profile

Jag tog hem Google Chrome i går för att jag var lite
nyfiken. Blev besviken på all reklam. Tog även hem Safari
och skall jämföra med Firefox.

Image

03 Sep 2008, 23:12
Profile

bjoel wrote:

Chrome har varit släppt i en enda dag. Det är version 0.2 - klart det finns säkerhetsproblem. [:)] Avsaknaden av utökiningsmöjligheter beror på samma sak.

Googles licensvillkor däremot är tristare - men samma sak gäller ju gmail och allt annat Google äger.

Jo det är klart, men det är därför jag inte vill hoppa på det tåget riktigt än(Rälsen är ju inte klar!). [;)]

04 Sep 2008, 02:27
Profile ICQ WWW

Tycker den funkar rätt så ok - youtube funkade däremot inte för mig...

-------

*//preat

http://netskill.gremir.com

04 Sep 2008, 23:59
Profile WWW
Reply to topic   [ 14 posts ]