| Author |
Message |
|
ramjac
Joined: 05 May 2007, 22:30 Posts: 763 Location: mitt i småland
|
 Lånad mail?
Tycker man ser dagligen i annonser på blocket och dyl. att annonsören har lånad mail och därför vill att man ska ringa istället..
Vad tusan handlar det om? Vem lånar ut en mail? Vem har inte en mailadress idag? [}:)]
|
| 14 Aug 2008, 11:03 |
|
 |
|
bjoel
|
Det är nog ett sätt att säga "ring, jag vill inte ha mail".
Personligen gör jag ofta tvärtom, speciellt på musikprylar. För några år sen annoserade jag ut lite effektpedaler och blev mer eller mindre SMS-bombad av en göteborgare som ville köpa utan att ha pengar....
|
| 14 Aug 2008, 11:10 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Ja, man upphör aldrig att förvånas... Själv anar jag oråd så fort en säljare inte har mail eller telefon. Som köpare vill jag själv avgöra om jag ska ringa eller maila. [:)]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 14 Aug 2008, 11:49 |
|
 |
|
JonasF
|
Det behöver inte vara så underligt. Jag brukar hjälpa ett par kompisar utan dator att sätta ut annonser. Och jag har ingen som helst lust att mailbesvara frågor om grejer jag inte vet något om. Jo, det finns faktiskt fortfarande folk som inte har eller vill ha dator [:D] / Jonas http://www.fagerlund.biz
|
| 14 Aug 2008, 11:57 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
JonasF wrote:
Jo, det finns faktiskt fortfarande folk som inte har eller vill ha dator [:D]
Märkligt! Måste var trummisar?[;)] Vi hade en gång (för tre-fyra år sedan) en trummis som inte hade dator, aldrig hade använt internet och dessutom inte hade telefon! Man fick kommunicera med fanskapet via papperslappar i kuvert med frimärken![}:)] Hur lätt är det då att med lite kort varsel fixa gig eller repningar?[|)] Han fick sluta efter att han slutat läsa sin post varje dag.......[:)] /Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 14 Aug 2008, 14:27 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
....skulle aldrig göra affärer med nån utan mejl!
kan man nuförtiden även mejla till min morsa (79år) så ska man väl för tusan kunna mejla vem som helst [:)]
tligen
|
| 14 Aug 2008, 14:52 |
|
 |
|
ramjac
Joined: 05 May 2007, 22:30 Posts: 763 Location: mitt i småland
|
Quote: Dom flesta som skriver sådär är säkert hästhandlare som bara försöker snacka sönder kunden. Orka.. [:)] just så! Om jag får några vettigt formulerade mail på säljannonsen, ger jag gärna ut numret för eventuellt fortsatt pratstund via telefon. Eller, för att åtminstonde visa att jag innehar fast telefoni och är sökbar på eniro [:D] EN gång ringde jag upp en snubbe med "lånad mail".. det räcker. Det var snabb, snabb affär som gällde och han hade knappt någon aning om vad det var han sålde.
|
| 14 Aug 2008, 20:00 |
|
 |
|
danix
Joined: 20 May 2003, 23:28 Posts: 2794 Location: Sollentuna, Stockholm
|
Jag tycker det är värre när det INTE står lånad mail i annonsen. Man förutsätter att grabbhalvan har koll på läget och skickar ett svar på mail. Men inte då; frågor om skick, fler bilder, kan du skicka med bussgods till Korpilobolo går rätt ner i avloppstratten[:(!] Sen är annonsen borta, och förmodligen till förmån för någon jäkla bakåtsträvare som faktiskt lyfter luren och ringer[:(!]
|
| 14 Aug 2008, 21:31 |
|
 |
|
Alchemy
|
Jag tycker att det inte gör något.Det är väl bra att dom säger att dom har lånat mailen.Då vet man ju att det bara är att slå en signal.<font color="red">Då tycker jag det finns värre saker.Som när dom lägger upp en bild på varan och sen säger att det inte är deras på bilden.Men att dom har en likadan.Det retar mig som f*n.[V]</font id="red">
|
| 14 Aug 2008, 22:16 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Alchemy wrote: Jag tycker att det inte gör något.Det är väl bra att dom säger att dom har lånat mailen.Då vet man ju att det bara är att slå en signal.<font color="red">Då tycker jag det finns värre saker.Som när dom lägger upp en bild på varan och sen säger att det inte är deras på bilden.Men att dom har en likadan.Det retar mig som f*n.[V]</font id="red">
+1 Då är det bättra att köra utan bild! [:(!]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 14 Aug 2008, 22:25 |
|
 |
|
Patrick Zimbalist
|
Bilton wrote: JonasF wrote:
Jo, det finns faktiskt fortfarande folk som inte har eller vill ha dator [:D]
Märkligt! Måste var trummisar?[;)] faktum är att jag har en arbetskamrat som skulle sälja några cymbaler, men saknade dator...mailadress hade han, men den har han inte mkt nytta av om han saknar dator. han är dessutom inget vidare begåvad när det gäller datorer. jag lade in annonsen och skrev att mailsvar inte besvarades, utan att det var telefon som gällde...likväl hamnade 6-7 svar i min mail[xx(]
|
| 18 Aug 2008, 03:49 |
|
|