| Author |
Message |
|
MoFo
|
 Bra gjort av Max
Max stod emot både Uefa och McDonalds krav på att ha stängt..hehe[}:)] Från TT.... <i>Uefa ratar Borås Hamburgerkedjan Max beslutade i dag att ha öppet som vanligt på fotbollsarenan nästa sommar. Det innebär att Uefa flyttar de planerade U21-matcherna från Borås till annan ort. Bråket har pågått hela våren. 21 jul kl 14:02 Stäng"] Morgan http://morganfoss.egetforum.se/forum/
|
| 21 Jul 2008, 15:15 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Alltid bra när "kapitalet" står upp mot "KAPITALET"! [:D][:D][:D] Oooops, nu vred det till i det gamla vänsterbenet igen! [B)]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 21 Jul 2008, 18:26 |
|
 |
|
BelAir
|
Undrar vad Boråsarna tycker?
|
| 21 Jul 2008, 18:37 |
|
 |
|
VIP
Joined: 09 Dec 2007, 22:52 Posts: 3454 Location: Sthlms Län
|
HEJJA MAX[^]  -----VIP-----
|
| 21 Jul 2008, 18:45 |
|
 |
|
FenderBender
|
När McDonalds gick i konkurs i Umeå, hade McD knappt flyttat ut innan Max tagit McD-lokalerna i besittning! Och där huserar man fortfarande! I Övik har McD lagt ner (förra veckan). Lokalerna håller på att ställas i ordning för en ny hyresgäst. Min gissning är att Max öppnar där inom kort! [:D] Max har alltid satt sig upp mot etablissemanget på ett norrländskt uppkäftigt sätt. Kör bara! [8D][8D][8D]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 21 Jul 2008, 19:08 |
|
 |
|
kjelle
|
BelAir wrote: Undrar vad Boråsarna tycker?
Man gjorde visst någon sorts röstning, där 93% av de som röstade ville att Max skulle stå på sig! 
|
| 21 Jul 2008, 22:47 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Quote: "Max har alltid satt sig upp mot etablissemanget på ett norrländskt uppkäftigt sätt"
Jag som alltid tyckt norrlänningar är dryga och tystlåtna[:)] Back to business. Det är jäkligt skönt att de säger ifrån. Det är väl egentligen bara kommunalpolitikerna i Boräs som är förlorare. Jag skyr det där jxxxa fotbollsförbundet och den sxxxxs olympiska kommitén som pesten. Det är bara pengar i huvudet på dom. Gissa om det är Coca Cola och McDonalds som tryckt på att OS ska vara i Kina[}:)][}:)][}:)][}:)]
|
| 21 Jul 2008, 23:13 |
|
 |
|
Alchemy
|
Jag har aldrig gillat max.Min favorit är burger king.
|
| 21 Jul 2008, 23:28 |
|
 |
|
Edvin Medvind
|
Äh, trist att de inte får se fotboll.
Sen fattar jag inte varför man "Hejjar" på ett visst företag (om man inte jobbar eller har aktier i det).
Här har vi både MAX, MCD, och BK. Och den ende vinnaren är jag.
|
| 21 Jul 2008, 23:43 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Jag som alltid tyckt norrlänningar är dryga och tystlåtna[:)]
Tfjuuuuuuuu... [:)]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 22 Jul 2008, 02:12 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Jag som alltid tyckt norrlänningar är dryga och tystlåtna[:)]
Tfjuuuuuuuu... [:)]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> Ha ha. SVårt att transkribera det fonetiskt[8D]
|
| 22 Jul 2008, 02:33 |
|
 |
|
Zippis
|
BelAir wrote: Undrar vad Boråsarna tycker?
Som nämdes tidigare i tråden så gjordes en omröstning i frågan med pluspoäng för Max som resultat.Sedan tror jag att många av de fotbolls älskande personerna här i trakten tycker att det är för jäkligt att de försöker tvinga Max och faktiskt även Harald Nyborg att bomma igen på grund av MC DOnalds krav. Kan ju tillägga att ägaren av våra MCdonaldsrestauranger inte har varit så lycklig över den här situationen heller det har ju blivit en hel del badwill för honom även om han inte har kunnat påverka det hela nånting.
|
| 22 Jul 2008, 07:26 |
|
 |
|
Gibson61
|
Zippis wrote: BelAir wrote: Undrar vad Boråsarna tycker?
Som nämdes tidigare i tråden så gjordes en omröstning i frågan med pluspoäng för Max som resultat.Sedan tror jag att många av de fotbolls älskande personerna här i trakten tycker att det är för jäkligt att de försöker tvinga Max och faktiskt även Harald Nyborg att bomma igen på grund av MC DOnalds krav. Kan ju tillägga att ägaren av våra MCdonaldsrestauranger inte har varit så lycklig över den här situationen heller det har ju blivit en hel del badwill för honom även om han inte har kunnat påverka det hela nånting. Jo, det var en omröstning, synd bara att den hölls på GT's (gbg) sida, så göteborgarna röstade om vad Max i borås skulle göra. Själv tycker jag det är lite trist att man inte får chansen att se lite internationell fotboll här på arenan, även om det "bara" är U-21... "This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury
|
| 22 Jul 2008, 17:12 |
|
 |
|
Zippis
|
Gibson61 wrote: Zippis wrote: BelAir wrote: Undrar vad Boråsarna tycker?
Som nämdes tidigare i tråden så gjordes en omröstning i frågan med pluspoäng för Max som resultat.Sedan tror jag att många av de fotbolls älskande personerna här i trakten tycker att det är för jäkligt att de försöker tvinga Max och faktiskt även Harald Nyborg att bomma igen på grund av MC DOnalds krav. Kan ju tillägga att ägaren av våra MCdonaldsrestauranger inte har varit så lycklig över den här situationen heller det har ju blivit en hel del badwill för honom även om han inte har kunnat påverka det hela nånting. Jo, det var en omröstning, synd bara att den hölls på GT's (gbg) sida, så göteborgarna röstade om vad Max i borås skulle göra. Själv tycker jag det är lite trist att man inte får chansen att se lite internationell fotboll här på arenan, även om det "bara" är U-21... "This shitty guitar never plays the chords i want it to" /Freddie Mercury Jo jag kan ju hålla med dig att det är trist men jag kan ju ändå inte tycka att det var något annat än rätt av Max det är ju inte de som har ställt till eländet från början.
|
| 22 Jul 2008, 23:23 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
Kan någon snabbt förklara bakgrunden till det hela?[?]
Potrzebie!
|
| 22 Jul 2008, 23:52 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Sopwith Camel wrote: Kan någon snabbt förklara bakgrunden till det hela?[?]
Potrzebie!
Borås skulle få anordna junior-VM år FIFA (eller vad inernationella fotbollsförbundet heter). FIFA's krav (eller rättare sagt deras sponsorer's) var att endast deras sponsorer skall f¨å vara verksamma på Borås Stadium. Här kommer problemet. MAX har en resturang inne på stadion och då sa FIFA till Borås kommun att det inte går för sig. Max vägrade hålla stängt under turnéringen...Resten står här.
|
| 23 Jul 2008, 11:10 |
|
 |
|
Hrodvitner
|
|
| 23 Jul 2008, 15:54 |
|
 |
|
_jesper_
|
Allt som sabbar sport == bra.
|
| 23 Jul 2008, 21:07 |
|
 |
|
FenderBender
|
_jesper_ wrote: Allt som sabbar sport == bra.
Jag vet inte hur det är i era kommuner, men här i Övik har man gjort genidraget att slå ihop kultur och sport till en <b>Kultur och Fritid </b> administration. Snacka om kulturkrock! [V] Gissa vad som händer när ordföranden i Kultur och Fritid råkar vara sportsfan? [}:)] Jo, då får en handfull backhoppare, som för tillfället råkar intressera sig för en utdöende sport, miljoner att spendera! Kulturmänniskorna får INGENTING! [:(!][:(!][:(!]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 24 Jul 2008, 01:02 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
Jösses.
patetiskt av MCDonalds att driva detta
Potrzebie!
|
| 24 Jul 2008, 17:44 |
|
 |
|
bjoel
|
Sopwith Camel wrote: Jösses.
Nu var det väl UEFA som drev det. Svenska McDonalds uttalade sig i tidningarna som att de gärna såg att Max hade öppet. Internationella McDonalds har inte synts i debatten alls.
|
| 24 Jul 2008, 17:57 |
|
 |
|
bjoel
|
FenderBender wrote: Gissa vad som händer när ordföranden i Kultur och Fritid råkar vara sportsfan? [}:)] Jo, då får en handfull backhoppare, som för tillfället råkar intressera sig för en utdöende sport, miljoner att spendera! Kulturmänniskorna får INGENTING! [:(!][:(!][:(!]
Är inte det snarare ett tecken på hur fel det blir när enskilda politiker/tjänstemän får välja saker fritt?
|
| 24 Jul 2008, 17:59 |
|
 |
|
Sopwith Camel
|
bjoel wrote: Sopwith Camel wrote: Jösses.
Nu var det väl UEFA som drev det. Svenska McDonalds uttalade sig i tidningarna som att de gärna såg att Max hade öppet. Internationella McDonalds har inte synts i debatten alls. Ok, patetiskt av UEFA[8D][:D] Potrzebie!
|
| 25 Jul 2008, 15:57 |
|
 |
|
T.A
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Jag som alltid tyckt norrlänningar är dryga och tystlåtna[:)]
Tfjuuuuuuuu... [:)]  <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> "Dammsugareffekt" [8D]
|
| 27 Jul 2008, 01:03 |
|
|