View unanswered posts | View active topics It is currently 06 May 2026, 04:11

Reply to topic  [ 18 posts ] 
Hysteriska tolkningar 
Author Message

Post Hysteriska tolkningar
Roar mig med att samla på felhörda texter typ.

Squz me while I kiss that guy!
Smoke on the water a fire engine guy.
När det blåser i min jacka. (Stormvind, Carola)
Rädda alla laxar (Relaxa: Just det)

Fyll gärna på

Bo-Conny Skruvlin

20 Jul 2008, 12:47
Profile WWW

Fotogeno wrote:

Har redan varit en lång tråd om denna rad. Han har sjungit så live, och det finns på en, eller om de va två liveplattor (du får leta i gamla posts)

------------------------------------------------
6 strängar är 6 för lite

20 Jul 2008, 13:34
Profile ICQ WWW

Fotogeno wrote:

Har redan varit en lång tråd om denna rad. Han har sjungit så live, och det finns på en, eller om de va två liveplattor (du får leta i gamla posts)

6 strängar är 6 för lite

Om det är "Jimpan" så åsyftas, så sjöng han väl "Scuze me while I kiss this guy".

I min värld är det en avsevärd skillnad på "this" och "that". "That guy" skulle betyda en förbipasserande okänd manlig person. "This guy" en specifik och känd manlig person.

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

20 Jul 2008, 13:54
Profile ICQ WWW

jag drar mig genast ur denna tråd och ägnar istälet tid till att fundera över världsekonomin, väpnade konflikter och annat intressant

6 strängar är 6 för lite

20 Jul 2008, 15:44
Profile ICQ WWW

Nåja, Med tanke på övrig lyrik med doping inslag så är jag övertygad om att han sjunger kiss the sky. Vilket kvalificerar raden.
Kiss a guy är ett 90-tals fenomen snarare än något man skrev i texter under flower power tiden och knappast något som en snubbe som gjort ett omslag som Electric Ladyland skulle smyga in i en låt som heter Foxy lady.

Bo-Conny Skruvlin

20 Jul 2008, 21:33
Profile WWW

Nåja, Med tanke på övrig lyrik med doping inslag så är jag övertygad om att han sjunger kiss the sky. Vilket kvalificerar raden.
Kiss a guy är ett 90-tals fenomen snarare än något man skrev i texter under flower power tiden och knappast något som en snubbe som gjort ett omslag som Electric Ladyland skulle smyga in i en låt som heter Foxy lady.

Bo-Conny Skruvlin

Hrmmm... Mind you sir, ya might wanna get y'r records straight, San Fransisco var redan på 60-talet översållat av bögar och bögpar. Homosexuella människor massflyttade till Frisco - en tendens som mot slutet av 60-talet hade spridit sig längs hela västkusten, förbi Seattle och ända upp till Vancouver. JAG är övertygad om att Jimpan beskrev detta fenomen med den debatterade frasen. Hela låten handlar ju för sjuttsingen om att man kunde jaga hotta brudar (foxy ladies) och samtidigt be dom vänta medan man pussar en kille. Om jag missuppfattat texten (vilket inte är troligt eftersom engelska är mitt andra modersmål) så kapitalt så kanske jag får ta och röka på för att det ska "klarna". [:D][:D][:D]

Image <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">

21 Jul 2008, 00:22
Profile ICQ WWW

Min erfarenhet är att Jänkarna använder ordet GUY "ganska slarvigt", man kan mena både man o kvinna, speciellt i en grupp/samling.

Klart han sjunger Kiss the Sky [;)]

MVH faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]

21 Jul 2008, 09:46
Profile WWW

Min erfarenhet är att Jänkarna använder ordet GUY "ganska slarvigt", man kan mena både man o kvinna, speciellt i en grupp/samling.

Klart han sjunger Kiss the Sky [;)]

MVH faellman

<i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]

Det stämmer, men DET är däremot ett 90-talsfenomen. På 60-talet var en sådan blandning otänkbar. Då var det GUYS and GALS som gällde! [:D]

21 Jul 2008, 10:00
Profile ICQ WWW

Jag har browsat runt lite i ämnet och kommit fram till följande:

1) Ursprungstexten lär ha varit "Scuse me while I kiss the sky".

2) Jimpan "sjöng fel" på ett gig med en massa bögar i publiken och sjöng istället "Scuse me while I kiss this guy".

Gensvaret från publiken blev så stort att han så småningom använde båda versionerna - och till slut sjöng frasen på ett sådant sätt att det var nästan omöjligt att avgöra vilken av de två versionerna han sjöng! [8D]

21 Jul 2008, 10:06
Profile ICQ WWW

Ok. Nog tråd kapning. Den var inte om rätt eller fel utan om kuliga felhörningar.
Kom igen med fler roliga.
Är det verkligen bara jag som hör den lille tysken sjunga "gonkiponk" (Gorkij Park) I Winds of change.
Eller tycker att det är roligt när folk missuppfattar texten på Honky tonk women. Hör ju gång på gångrepresentanter från rock eliten stå i TV och sjunga alltifrån "Im a HT woman" till "shes a HT women"

Bo-Conny Skruvlin

21 Jul 2008, 23:27
Profile WWW

Här är en annan man som har gjort en något annorlunda text på den gamla studentsången:

Fånetisk Sjung om studentens lyckliga dar.

Text av Povel Ramel

Sjung om Fru Svenssons lyckliga karl

Låt honom plöja i ungdomens fåror

Fem gamla hjärtan i sprit har jag

Å en ljus elefant i ett snår

Inga stoppar den i vårat linneskåp

Loppor tär vår vän som idisslar en sko

när vi snyta en rund liten hund

Där den här lilla bagaren bor

Där den härliga bagaren bor

Hur sa?

Speciellt "när vi snyta en rund liten hund" [:D][:D]

22 Jul 2008, 01:32
Profile

Kom att tänka på denna http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

rätt kul fortfarande [:)]

22 Jul 2008, 03:45
Profile

Här är en annan man som har gjort en något annorlunda text på den gamla studentsången:

Fånetisk Sjung om studentens lyckliga dar.

Text av Povel Ramel

Sjung om Fru Svenssons lyckliga karl

Låt honom plöja i ungdomens fåror

Fem gamla hjärtan i sprit har jag

Å en ljus elefant i ett snår

Inga stoppar den i vårat linneskåp

Loppor tär vår vän som idisslar en sko

när vi snyta en rund liten hund

Där den här lilla bagaren bor

Där den härliga bagaren bor

Hur sa?

<font color="red">Speciellt "när vi snyta en rund liten hund"</font id="red"> [:D][:D]

Därför att små runda hundar snyta sig icke själva och må därför låta sig snytas! [:D]

22 Jul 2008, 09:12
Profile ICQ WWW

Kom att tänka på denna http://www.youtube.com/watch?v=MT9ZNJ2YS64

rätt kul fortfarande [:)]

Hysteriskt rolig! [:D][:D][:D]

22 Jul 2008, 09:14
Profile ICQ WWW

"Ansiktsburk" och "Fiskpinnar" är väl två andra kompositioner i samma genre, kanske inte fullt lika hysteriskt roliga men...

MVH faellman

22 Jul 2008, 10:06
Profile WWW

http://www.youtube.com/watch?v=WGooytl3 ... re=related

R.T.

22 Jul 2008, 21:48
Profile WWW

<b>"Jag matar feta kotletter i den, lyssnar och glömmer tiden nalkas vid i ångan från maskin"</b>

<i>Pierre Isakssons "Ångmaskinen""]

22 Jul 2008, 23:56
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 18 posts ]