|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|
| Author |
Message |
|
PetterB
|
 Prylfantasier
Nu har jag funderat lite(hjälp) och kommit fram till:
Vilken gitarr jag gärna vill köpa varierar från vecka till vecka ungefär(nu har jag faktiskt kollat detta). Jag ser en annons, hör nån spela, läser nåt på planket eller gör nåt annat som gör att jag "bara måste ha" ett visst instrument. Sedan går jag och funderar på detta, läser i tidningar, recensioner på harmony-central, annonser, kollar in begagnat marknaden, i 1-2 veckor tills jag kommer på nästa pryl... Vad jag köper har alltså att göra med NÄR jag har pengar. T.ex köpte jag min Epi Heritage LP när jag var inne i en sån period, och det gick ju bra, jag år mycket nöjd med gitarren, men habegäret var inte stillat för det...
Här är grejer jag dreglat över den närmaste tiden(i omvänd kronologisk ordning, d.v.s senast först):
1. japan-strata 2. Tokai ES-120(335:a) 3. JEM777DY 4. Yamaha pacifica 604w 5. Yamaha SA2200 6. Telecaster. 5. Epi LP Heritage(som jag köpte...) 7. Yamaha pacifica 120(+dimarzio) 8. Gibson LP 9. japan strata
Det här med hur mycket tid jag spenderar dreglande över varje instrument är mycket olika. Dessutom kommer jag tillbaka till vissa instrument efter ett tag(japan-strata). Nån annan som har liknande erfarenhet?
/Petter B
|
| 21 Nov 2002, 01:43 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 1 post ] |
|