| Author |
Message |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
 Valrörelsen har börjat!
Jaha, då har valrörelsen börjat. Socialdemokraterna och Miljöpartiet har tillsammans gått ut och sagt att FRA-lagen skrotas vid ett maktskifte.
Moderaterna å sin sida har tagit hjälp av George Bush's dy kampanjgeneral för att försöka stärka sina positioner. Det är klart, om den mannen lyckats se till att Bush vunnit två val så kan han uträtta mirakel och underverk!
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 08 Jul 2008, 22:21 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Jaha, då har valrörelsen börjat. Socialdemokraterna och Miljöpartiet har tillsammans gått ut och sagt att FRA-lagen skrotas vid ett maktskifte.
Moderaterna å sin sida har tagit hjälp av George Bush's dy kampanjgeneral för att försöka stärka sina positioner. Det är klart, om den mannen lyckats se till att Bush vunnit två val så kan han uträtta mirakel och underverk!
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
Tycker det är sorgligt att Socialdemokraterna svänger kappan efter vinden. Ett sånt parti kan man inte lita på. Tar Moderaterna till bush's rådgivare så vet man ju hur nästa valkampanj kommer att se ut; mer pajkastning än någonsin och mycket baby-kramande.
|
| 08 Jul 2008, 23:01 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: FenderBender wrote: Jaha, då har valrörelsen börjat. Socialdemokraterna och Miljöpartiet har tillsammans gått ut och sagt att FRA-lagen skrotas vid ett maktskifte.
Tycker det är sorgligt att Socialdemokraterna svänger kappan efter vinden. Ett sånt parti kan man inte lita på. Tar Moderaterna till bush's rådgivare så vet man ju hur nästa valkampanj kommer att se ut; mer pajkastning än någonsin och mycket baby-kramande. Å mycket läsning för skolbarn allt medan Stockholm bombas sönder och samman... [:D][:D][:D] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 09 Jul 2008, 00:18 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: FenderBender wrote: Jaha, då har valrörelsen börjat. Socialdemokraterna och Miljöpartiet har tillsammans gått ut och sagt att FRA-lagen skrotas vid ett maktskifte.
Tycker det är sorgligt att Socialdemokraterna svänger kappan efter vinden. Ett sånt parti kan man inte lita på. Tar Moderaterna till bush's rådgivare så vet man ju hur nästa valkampanj kommer att se ut; mer pajkastning än någonsin och mycket baby-kramande. Å mycket läsning för skolbarn allt medan Stockholm bombas sönder och samman... [:D][:D][:D] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> Nej, Sthlm får inte bombas. Då ryker ett gäng av mina guror med ju[xx(]
|
| 09 Jul 2008, 00:24 |
|
 |
|
FenderBender
|
Haraldrig wrote: Å mycket läsning för skolbarn allt medan Stockholm bombas sönder och samman... [:D][:D][:D] <font color="red">Nej, Sthlm får inte bombas. Då ryker ett gäng av mina guror med ju</font id="red">[xx(]
Lite får man offra i ett heligt krig! [;)] Jag trodde du "häckade" nere i Skåne - om man ska döma av din profil vill säga! [:o)] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 09 Jul 2008, 00:27 |
|
 |
|
javelin70
|
Lita på sossarna [xx(]? Det är ju deras förslag från början, knappast troligt att man skulle skrota det då, speciellt inte om Bodström är med i leken.
Micke
|
| 09 Jul 2008, 00:52 |
|
 |
|
notuern
|
Haraldrig wrote: Tycker det är sorgligt att Socialdemokraterna svänger kappan efter vinden. Ett sånt parti kan man inte lita på.
Tar Moderaterna till bush's rådgivare så vet man ju hur nästa valkampanj kommer att se ut; mer pajkastning än någonsin och mycket baby-kramande.
Jag tycker att det är väldigt svårt att lita på en regering som tar till Karl Rove, aka. "Darth Sidious", för att hålla folket på sin sida.
|
| 09 Jul 2008, 02:18 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: Å mycket läsning för skolbarn allt medan Stockholm bombas sönder och samman... [:D][:D][:D] <font color="red">Nej, Sthlm får inte bombas. Då ryker ett gäng av mina guror med ju</font id="red">[xx(]
Lite får man offra i ett heligt krig! [;)] Jag trodde du "häckade" nere i Skåne - om man ska döma av din profil vill säga! [:o)] <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> Men jag har gurur där uppe också (har rätt så några stycken).
|
| 09 Jul 2008, 07:11 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Vilka politikerkappor följer inte minsta vinddrag innan ett val. Den nuvarande regeringen säger att dom redan uppfyllt 60 % (egen statistik ?) av vallöftena samtidigt som man gjort tvärt om med flera.
Det är inte många sanningar som kommer över läpparna på den yrkesgruppen oavsett partifärg [V][V][B)]
Det som är bra är att veta att den här pajasverksammheten sponsas av min skattepengar.[xx(] Om FRA lagen mot förmodan skrotas hur många miljarder har isf eldats upp?
Undrar hur lång leverans tid det är på en sådan dator som FRA har fått. Den har ju varit i drift sedan i Mars om jag förstått allt rätt. Offererande, installation mm lär ju inte heller gjorts över en natt.
Skulle inte bli förvånad om Sossarna var med när offertförfrågan gick ut men nu är jag nog lite väl koncpiratorisk [:I]
|
| 09 Jul 2008, 08:48 |
|
|