|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
Haraldrig
|
 Tradera
Tror ni att man kan slänga ut en vintage Fender på Tradera?
Skulle vara ganska roligt att prova men jag har fått för mig att det uteslutande är snåljåpar som sitter och trålar på Tradera.
Vad tror ni andra?
|
| 29 Jun 2008, 22:25 |
|
 |
|
K-G
|
Haraldrig wrote: Tror ni att man kan slänga ut en vintage Fender på Tradera?
Skulle vara ganska roligt att prova men jag har fått för mig att det uteslutande är snåljåpar som sitter och trålar på Tradera.
Vad tror ni andra?
Alla vill alltid köpa prylar som är rätt för deras börs oavsett vad säljaren tycker och tänker om detta...inget nytt under solen så att säga [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant, och texter som inte ens Gud fader förstår."]</font id="pink">
|
| 29 Jun 2008, 22:32 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Boogiecats wrote: Haraldrig wrote: Tror ni att man kan slänga ut en vintage Fender på Tradera?
Vad tror ni andra?
Alla vill alltid köpa prylar som är rätt för deras börs oavsett vad säljaren tycker och tänker om detta...inget nytt under solen så att säga [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant, och texter som inte ens Gud fader förstår."]</font id="pink"> Sant. Därför borde man ha möjlighet att ha inkomstrelaterad spärr på auktionerna[:)] Tror du det funkar att slänga ut en sån där? Har aldrig sett vintage på tradera.
|
| 29 Jun 2008, 22:35 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Jag har under många år handlat på Tradera och min uppfattning om "Traderarna" är att de är mycket kunniga och uppskattar bra grejor.
Vintage prylar, original prylar och andra objekt med kvalitet brukar belönas med aggressiv budgivning. Skitprylar där säljaren inte lyckas verifiera äkthet osv, straffas med låg budgivning.
Tradera, liksom e-bay, är en bra värdemätare på vad saker och ting egentligen är värda. De mest inbitna Traderarna sätter ett utropspris på 1 kr, utan skyddsräcken. Objektet säljs till "rätt" pris i alla fall.
Sensmoralen är, att om du VET att du har bra grejor att sälja, satsa på Tradera. Men under sommaren är aktiviteten mycket låg där. prova igen i augusti/september.
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 29 Jun 2008, 22:40 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Jag har under många år handlat på Tradera och min uppfattning om "Traderarna" är att de är mycket kunniga och uppskattar bra grejor.
Vintage prylar, original prylar och andra objekt med kvalitet brukar belönas med aggressiv budgivning. Skitprylar där säljaren inte lyckas verifiera äkthet osv, straffas med låg budgivning.
Tradera, liksom e-bay, är en bra värdemätare på vad saker och ting egentligen är värda. De mest inbitna Traderarna sätter ett utropspris på 1 kr, utan skyddsräcken. Objektet säljs till "rätt" pris i alla fall.
Sensmoralen är, att om du VET att du har bra grejor att sälja, satsa på Tradera. Men under sommaren är aktiviteten mycket låg där. prova igen i augusti/september.
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
Problemet är att jag precis startat och inte fått någon positiv cred ännu. Har sålt ett set mickar som inte anländer imorrn och den köparen lär väl sätta ett solsken för jag sålde bra grejor billigt. Gjorde en fuling och la ut två saker till betydligt lägre pris än högstabudet på en annan snubbes pryl av samma sort[:)] Jag ska minsann prova med min Candy apple Jagga. Har en till 65a Jagga om det skulle gå bra[8D] JAg handlar mycket på executive auctions utomlands och där är det bra drag 24/7 all year around. Sverige är lite konstigt på det sättet. Sommarstängt och kl 18:00 i butiker.
|
| 29 Jun 2008, 22:54 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: FenderBender wrote: Jag har under många år handlat på Tradera och min uppfattning om "Traderarna" är att de är mycket kunniga och uppskattar bra grejor.
Problemet är att jag precis startat och inte fått någon positiv cred ännu. Har sålt ett set mickar som inte anländer imorrn och den köparen lär väl sätta ett solsken för jag sålde bra grejor billigt. Gjorde en fuling och la ut två saker till betydligt lägre pris än högstabudet på en annan snubbes pryl av samma sort[:)] Jag ska minsann prova med min Candy apple Jagga. Har en till 65a Jagga om det skulle gå bra[8D] JAg handlar mycket på executive auctions utomlands och där är det bra drag 24/7 all year around. Sverige är lite konstigt på det sättet. Sommarstängt och kl 18:00 i butiker. Börja med att visa att du är seriös, då får du bra omdömen och snart är du igång. Traderafolket välkomnar alltid en seriös person. Du behöver ju "bara" tio positiva omdömen för att ha en "credit". Sen går det fort! <font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
|
| 30 Jun 2008, 00:06 |
|
 |
|
Haraldrig
|
[quote Börja med att visa att du är seriös, då får du bra omdömen och snart är du igång. Traderafolket välkomnar alltid en seriös person. Du behöver ju "bara" tio positiva omdömen för att ha en "credit". Sen går det fort!
<font color="green">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green"> [/quote]
Har ju inget att sälja direkt. Alltså billiga grejor då.
|
| 30 Jun 2008, 00:08 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|