View unanswered posts | View active topics It is currently 05 May 2026, 13:18

Reply to topic  [ 3 posts ] 
John Fogerty på Hovet igår... 
Author Message

Post John Fogerty på Hovet igår...
Någon bojare som var där? Jag var det, och tycker väl att konserten uppnådde betyget godkänt men inte mer... Fogerty är ju märkbart nog oerhört proffsig i det han säger och det han lirar på scen, men jag kände att det blev nästan lite för mycket av löpande band-principen... så när han skrek "I love Sweden", så var det nästan svårt att ta honom på allvar... Däremot gick det bra att ta honom på allvar när han talar om sin nya skiva på en massa olika sätt och vis, och på så sätt visar vilken slipad businessman han är...

Kan väl säga så att jag och kompisen drog ner medelåldern rejält på konserten, och det är väl i sig inte så konstigt..

Musikmässigt så var det ju tight, men det måste nog ha varit något fel på diskantrattarna på samtliga högtalare, så pass att de fastnat på max... ibland var det nästintill så att det skar lite i öronen.. Som sagt så var det tight, och musikaliskt sett fanns det inget att klaga på, och dessutom var det ju för en gitarrnörd riktigt trevlig gura-"spotting"... då Mr. Fogerty med bihang bytte guror som en annan tog klunkar av ölen... Betyget för min del skulle då bli godkänt... dvs. två bojare av fem möjliga...

[^][^][|)][|)][|)]

Image

24 May 2008, 10:46
Profile

Han levererade de låtar han skulle, nästan.
Det var ju några man saknade.

Men ljudet??? Pinsamt dåligt. I allafall där vi satt.

Håller med Spider om betyget: [^][^][|)][|)][|)]

/Bosse

24 May 2008, 11:03
Profile

Såg honom på sofiero för ett par år sedan, superbra spelat med en jäkla energi som gjorde både dom gamla och nya låtarna rättvisa.

Tyvärr var ljudet även då högt som fan och diskanten för jävlig....fast jag kanske stod på fel ställe, längst fram vid kravallstängslet.....

Hursomhelst var det en minnesvärd konsert men jag ser honom inte igen utan öronproppar.....

24 May 2008, 11:53
Profile
Reply to topic   [ 3 posts ]