|
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|
Betalning från utlandet??
| Author |
Message |
|
Goran
|
 Betalning från utlandet??
Jag skulle vilja sälja CD´s och då kan det tänkas att någon från t ex Japan vill köpa. Hur ska denne japan betala mig, jag har ju bankkonto på Swedbank, men jag vet av egen erfarenhet att det är både kostsamt och besvärligt betala in på ett bankkonto i annat land. Hört talas om Paypal, men skulle det funka i detta fall??? Och i så fall, hur börjar man…..
|
| 31 Mar 2008, 12:47 |
|
 |
|
ChronicTown
|
Är det i hyfsad liten skala är säkert Paypal enklast. Funkar ju för alla, iavsett varifrån de kommer, och det går även för köparen att batala utan kreditkort (i vart fall från vissa länder). Nackdelen är ju att Paypal tar en viss procent på överföringarna.
Du lämnar bara ut din mailadress till köparen, som betalar via paypal, och du får en notification om betalningen. Pengarna hamnar på ditt paypalkonto, varifrån du kan föra över dem till dit kort/konto.
Överföring till bankkkonto funkar ju också, men förutom att du i så fal måste lämna ut kontouppgifter etc, är det garanterat trasasligast och långsammast (och svårt att exakt förutse avgifterna som resp. bank tar).
Så...läs på paypals kundtjänstsidor, de ger säkert bra info inför att starta upp det hela.
/D
|
| 31 Mar 2008, 13:27 |
|
 |
|
tligen
Joined: 10 Feb 2004, 19:59 Posts: 1894 Location: Förort med Swish
|
Håller med, finns bara ett svar, Paypal! Dom typ 4% dom snor ere värt tycker jag.
tligen
|
| 31 Mar 2008, 16:06 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 3 posts ] |
|