|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
kjelle
|
 Fredagsskål!
Nu är det snart whiskyprovning i pendlarbilen! till Uppsala. Vet ej vad det blir, man får gissa på innehållet, men det är garanterat ett antal singelmalts!
Och oroa er inte, chauffören bjuder men dricker inte!
Skååål!
|
| 05 Oct 2007, 16:29 |
|
 |
|
Rock_N_Ron
|
Snart så... Ska bara kolla av Bojen & se´n stänga av dator´n & åka & hämta ungarna.
Se´n så blir nog en god ale innan maten & så lite rödtjut vad det lider.
Skål BOJ´s!
= = = = = KEEP ON ROCKIN´ IN THE FREE WORLD = = = = =
|
| 05 Oct 2007, 16:46 |
|
 |
|
bjoel
|
Det är inte fredag om det inte serveras kött&öl. Nu ska man bara hitta några hungriga vänner...
|
| 05 Oct 2007, 17:49 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Här hemma ska jag prova ett vin jag köpte bara för namnet:
Messias selection
Enligt beskrivningen verkar det gott dessutom, vad annars med ett sådant namn.
Referat kommer senare!
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 05 Oct 2007, 18:04 |
|
 |
|
kjelle
|
Rapport från whiskyprovningen: - Först ut var Dalwhinnie Destillers Edition: Karaktärswhisky från Highlands. Stor smak, viss sötma, 4 av 5 i betyg. Den plockade vi med viss hjälp. - Som nummer två var det Scapa. En ö-whisky med lite egen karaktär, åt citrushållet (jag vet, spretande lillfingervarning). Ingen större favorit. Dock ringade vi in den och gissade initierat på Scapa rätt snart. 3: a i betyg, förutom för en av oss som hällde ut den (ja, det är sant, dyr whisky ut på asfalten) - Som tur för oss Islaylovers kom det en Caol Ila 18years som avslutning. Rökig, men inte lika stor i smaken som t.ex. Lagavulin. Ej heller lika söt. Liiiite stramare, men likväl en favorit. Den prickader vi in, på årtalet när. 4+ i betyg, måste spara något till topparna.
Behöver jag säga att detta kompisgäng är Islay-freaks? Nr 1 är nog Lagavulin, Port Ellen äldre årgångar som en extra krydda, men det har blivit ett dyrare nöje i och med att det är nerlagt OCH eftersökt.
Skål! Varvar ner hemma med en 18 årig Highland Park, en riktig höjdare, men inte så häftig i smaksensationer som Islaysorterna.
Josh, du får ursäkta, men någon seriös test av Ibban blir det inte ikväll. Testade den innan whiskyn, lovande.
|
| 05 Oct 2007, 18:59 |
|
 |
|
Bilton
Joined: 12 Aug 2002, 11:26 Posts: 4579 Location: Västra Mälardalen
|
Bilton wrote: Här hemma ska jag prova ett vin jag köpte bara för namnet:
Messias selection
Enligt beskrivningen verkar det gott dessutom, vad annars med ett sådant namn.
Referat kommer senare!
/Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
Namnet var bättre än vinet! Helt OK doft men lite tamt i smaken. /Bilton "Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther
|
| 06 Oct 2007, 08:01 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
kul men kanske lite udda med whisky-provning i en bil på E4an [:)] Jorå, Caol Ila är en av favoriterna, liksom Lagavullin (16) och Laphroaig. Senaste rök-favoriten är annars Double matured Tallisker -----------------  The beat goes on and I´m so wrong
|
| 07 Oct 2007, 19:35 |
|
 |
|
kjelle
|
Det är kanske lite udda, men kul. Polarens kanadensiska fru brukar kommentera "Oh no!" när den glada nyheten meddelas om tillståndet när mannen kommer hem. Whiskyprovningen brukar inte sällan leda till vidare utgång på lokal, vilket ju alltid är trevligt
Och nu finns även Caol Ila som Distiller's edition (Double matured). Kanske inte helt nödvändig, den 18-åriga går att köpa för måttliga pengar (allt är relativt).
|
| 07 Oct 2007, 19:45 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 8 posts ] |
|