nyss hemkommen efter första promenaden efter semestern med min goda vän, foxterriern Allis. Ett stilla sommarregn strilade ner under promenaden. Ganska skönt för mig som levt under stark sol den senaste tiden, sällan under 25 ens på natten och inte ett moln.
KOm att tänka på att detta kanske är vårt nya klimat: torra vårar och långa höstar med en våt sommar emellan. Finns ju en del klimatforskare som hävdar att vi är på väg dit. Taskigt för er som bor lågt, har dåligt tak eller taskiga regnkläder och hål i skorna. Men annars är det ju rätt skönt med regn också, det handlar ju bara om att anpassa sig. Stora altaner som i Amerikaska södern, inglasade uterum mm. Att sitta "ute" under tak när det regnar men är hyfsat varmt är ju faktiskt rätt skönt
Eller vad tycker ni, måste man ha sol och torka för att sommaren ska kännas lyckad? Vad är ni för typer? Soldyrkare eller allvädersfolk?
Själv har jag omvärderat solen betydelse en hel del sedan jag skaffade hund och var tvungen att vara ute rätt mycket varje dag oavsett väder. Det handlar ju mest om att gilla läget. Gillar man inte regn får man väl bo nån annanstans[:)]
-----------------

The beat goes on and I´m so wrong