View unanswered posts | View active topics It is currently 03 May 2026, 22:17

Reply to topic  [ 2 posts ] 
It´´s raining again 
Author Message

Post It´´s raining again
nyss hemkommen efter första promenaden efter semestern med min goda vän, foxterriern Allis. Ett stilla sommarregn strilade ner under promenaden. Ganska skönt för mig som levt under stark sol den senaste tiden, sällan under 25 ens på natten och inte ett moln.

KOm att tänka på att detta kanske är vårt nya klimat: torra vårar och långa höstar med en våt sommar emellan. Finns ju en del klimatforskare som hävdar att vi är på väg dit. Taskigt för er som bor lågt, har dåligt tak eller taskiga regnkläder och hål i skorna. Men annars är det ju rätt skönt med regn också, det handlar ju bara om att anpassa sig. Stora altaner som i Amerikaska södern, inglasade uterum mm. Att sitta "ute" under tak när det regnar men är hyfsat varmt är ju faktiskt rätt skönt

Eller vad tycker ni, måste man ha sol och torka för att sommaren ska kännas lyckad? Vad är ni för typer? Soldyrkare eller allvädersfolk?

Själv har jag omvärderat solen betydelse en hel del sedan jag skaffade hund och var tvungen att vara ute rätt mycket varje dag oavsett väder. Det handlar ju mest om att gilla läget. Gillar man inte regn får man väl bo nån annanstans[:)]

-----------------

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

07 Jul 2007, 08:39
Profile WWW

Det är ju få saker som är så svåra att påverka som vädret, så det är mest att gilla läget! (Säger ett lätt frustrerat kommunalråd som brukar kunna påverka det mesta i närområdet.[:)])

Det är bara att anpassa sig och klä sig efter vädret, regn är inte hela världen bara det inte är för kallt ute. Fiska, golfa mm kan man göra ändå.

Solen kommer i alla fall i lagom doser under sommaren och som du påpekar brukar vårarna och höstarna vara riktigt fina nuförtiden.

Själv ska jag sitta med fötterna i medelhavet, dricka retsina, äta den goda och nyttiga grekiska maten och njuta av cikadornas läten ett par veckor inom kort.

Det som stör mig mest är att jag inte hunnit åka i närheten av så mycket mc som jag hade hoppats på.

/Bilton
"Arbete främjar hälsa och välstånd och förhindrar många tillfällen till synd!" -Martin Luther

07 Jul 2007, 09:26
Profile
Reply to topic   [ 2 posts ]