| Author |
Message |
|
Fullerton
|
Tobbe z wrote:
Flicka avslängd för att hon inte kunde uppvisa biljett? Ironiskt med tanke på alla som haft biljett när SJ inte kunnat uppvisa något tåg.
Kul. Är du upphovsman till ovanstående fyndighet?
|
| 05 Aug 2011, 10:44 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Fullerton wrote: Tobbe z wrote:
Flicka avslängd för att hon inte kunde uppvisa biljett? Ironiskt med tanke på alla som haft biljett när SJ inte kunnat uppvisa något tåg.
Kul. Är du upphovsman till ovanstående fyndighet? Tyvärr inte.
|
| 05 Aug 2011, 11:05 |
|
 |
|
klaason
|
Jag tycker vi kan enas om att skuldfrågan är ointressant och istället se det positiva i att storasyrran är riktigt snygg: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13422917.ab
|
| 05 Aug 2011, 12:01 |
|
 |
|
davidihse
|
Håller helt med, riktigt snygg! myspace.com/slackervillezoo
|
| 05 Aug 2011, 12:55 |
|
 |
|
christian-h
|
davidihse wrote: Håller helt med, riktigt snygg! myspace.com/slackervillezoo Jag vill inte var den som är den. Men vad fan. Satt inte hon och tokbajsade som aldrig förr under tiden som syrran försvann? Det är inget plus i kanten.[;)] Med vänliga hälsningar, <u><i><b><font color="brown">Christian.</font id="brown"></b>"]</u>
|
| 05 Aug 2011, 19:12 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
 Re: Intelligensreserven bryter ny mark
Nya uppgifter om 11-åringen i fackförbundet SEKO SJs nyhetsblad. Man måste logga in på SEKOSJs hemssida för att läsa pdf-filen men den finns även att läsa här: http://politisktinkorrekt.info/wp-conte ... SJ-nr3.pdfArtikeln börjar på sidan 8. _ _ _
Tågmästaren ser en kvinna (22-åringen) som sitter och sover där det nyss hade suttit ett par som gick av vid Örebro Södra och väcker henne (somnade väldigt fort) och ber om biljett. Hon säger att hon ska köpa en biljett till Herrljunga vilket hon även gör.
På soffan direkt bakom denna kvinna sitter ännu en till nytillkommen resen är (”11-åringen”) som tågmästaren frågar efter biljetten hos. Denna resenär svarar först inte utan tittar bara på tågmästaren, trots flera försök till att får reda på vart hon tänkt resa och om hon är villig att köpa en biljett. Efter en stund svarar resenären att ”biljetten är borta” utan att tala om vart hon tänkt resa. Under tiden tågmästaren försöker lösa sina arbetsuppgifter sitter 22-åringen på sätet framför soffan. Varför hon inte talade om att 11-åringen var hennes syster och försökte hjälpa henne kan hon bara svara på själv.
_ _ _Det är en annan bild än vad som tiidgare rapporterades för då var systern på toaletten. Artikeln avslutas med detta: Tänk om- 22-åringen hade informerat tågmästaren om att det var hennes yngre syster som satt bakom henne när hon köpte biljett eller när ”11-åringen” blev tillfrågad om att visa/köpa biljett. Eller direkt efter avgång Hallsberg kontaktat personalen ombord på tåget… - ”11-åringen” informerat tågmästaren om att hennes syster fanns ombord på tåget… - Polisen initialt väntat tills de hade alla fakta innan de gjorde ett uttalande… - Damen i Kumla kontaktat Polisen direkt när hon påträffade flickan… - SJ i media och internt varit tydliga med sitt förtroende för tågmästaren… - Media försökt balansera sin rapportering och hållit sig till fakta… - Sanningen hade varit viktigare än att sälja tidningar och skydda varumärken…Med beaktande av detta kanske SJ var för snabba att hänga ut tågmätaren. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 22 Sep 2011, 11:20 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Renegade wrote: Nya uppgifter om 11-åringen i fackförbundet SEKO SJs nyhetsblad. Man måste logga in på SEKOSJs hemssida för att läsa pdf-filen men den finns även att läsa här: http://politisktinkorrekt.info/wp-conte ... SJ-nr3.pdfArtikeln börjar på sidan 8. _ _ _
Tågmästaren ser en kvinna (22-åringen) som sitter och sover där det nyss hade suttit ett par som gick av vid Örebro Södra och väcker henne (somnade väldigt fort) och ber om biljett. Hon säger att hon ska köpa en biljett till Herrljunga vilket hon även gör.
På soffan direkt bakom denna kvinna sitter ännu en till nytillkommen resen är (”11-åringen”) som tågmästaren frågar efter biljetten hos. Denna resenär svarar först inte utan tittar bara på tågmästaren, trots flera försök till att får reda på vart hon tänkt resa och om hon är villig att köpa en biljett. Efter en stund svarar resenären att ”biljetten är borta” utan att tala om vart hon tänkt resa. Under tiden tågmästaren försöker lösa sina arbetsuppgifter sitter 22-åringen på sätet framför soffan. Varför hon inte talade om att 11-åringen var hennes syster och försökte hjälpa henne kan hon bara svara på själv.
_ _ _Det är en annan bild än vad som tiidgare rapporterades för då var systern på toaletten. Artikeln avslutas med detta: Tänk om- 22-åringen hade informerat tågmästaren om att det var hennes yngre syster som satt bakom henne när hon köpte biljett eller när ”11-åringen” blev tillfrågad om att visa/köpa biljett. Eller direkt efter avgång Hallsberg kontaktat personalen ombord på tåget… - ”11-åringen” informerat tågmästaren om att hennes syster fanns ombord på tåget… - Polisen initialt väntat tills de hade alla fakta innan de gjorde ett uttalande… - Damen i Kumla kontaktat Polisen direkt när hon påträffade flickan… - SJ i media och internt varit tydliga med sitt förtroende för tågmästaren… - Media försökt balansera sin rapportering och hållit sig till fakta… - Sanningen hade varit viktigare än att sälja tidningar och skydda varumärken…Med beaktande av detta kanske SJ var för snabba att hänga ut tågmätaren. /R Det var media som hängde ut tägmästaren. SJ hade nog helst sett att det inte kom ut. Flashbacktråden är också intressant. https://www.flashback.org/t1616076p126
_________________ Corruptissima re publica plurimae leges
|
| 22 Sep 2011, 11:26 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
Det var många "tänk om.." där från fackets sida
Man skulle ju annars kunna nöja sig med ett enda "tänk om", dvs:
Tänk om tågvärden hade haft hjärna nog att förstå att man inte motar av en 11-åring av tåget. Oavsett
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 Sep 2011, 13:35 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: Det var många "tänk om.." där från fackets sida
Tänk om tågvärden hade haft hjärna nog att förstå att man inte motar av en 11-åring av tåget. Oavsett Å andra sidan, tänk om tjejen hade haft vett nog att förklara att det var en syster med. Jag tycker det ser ut som klassisk plankning och ålderslögn. Det framgår ju klart och tydligt att ALLA inblandade, dvs personal och polis ansåg att tjejen såg betydligt mycket äldre ut. Och som artikeln framhåller, varför ringde inte tanten polis omgående? Trodde hon möjligen att tjejen var myndig? Var det tjejen som sa att hon inte ville att polisen skulle bli inkopplad? På Flashback har de gjort ett bra detektivarbete och att tjejen skulle vara 11 år är lika sannolikt som att höns har tänder. Medecinsk åldersbestämning skulle lätta upp mycket i detta fall.
|
| 22 Sep 2011, 14:31 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Joshunznera wrote: Det var många "tänk om.." där från fackets sida
Tänk om tågvärden hade haft hjärna nog att förstå att man inte motar av en 11-åring av tåget. Oavsett Du har missat en del av poängen och inte heller läst hela SEKOs artikel? Hon är inte mer 11åring än vad jag är! Gissa varför det är knäpptyst på löpen när verkligheten inte var lika snaskigt som storyn.
|
| 22 Sep 2011, 14:45 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Tobbe z wrote: Joshunznera wrote: Det var många "tänk om.." där från fackets sida
Tänk om tågvärden hade haft hjärna nog att förstå att man inte motar av en 11-åring av tåget. Oavsett Du har missat en del av poängen och inte heller läst hela SEKOs artikel? Hon är inte mer 11åring än vad jag är! Gissa varför det är knäpptyst på löpen när verkligheten inte var lika snaskigt som storyn. nu har jag läst, fast det gick nog lite för fort eftersom jag fortfarande inte fått klart för mig hur gammal flickan är 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 22 Sep 2011, 20:15 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: nu har jag läst, fast det gick nog lite för fort eftersom jag fortfarande inte fått klart för mig hur gammal flickan är  Det är ingen som vet hur gammal flickan är på riktigt. enligt vittnen minst 18 och enligt bilder som snurrat runt på nätet tidigare (Flashback) minst 20. Jag tror att det är ett klassiskt åldersbedrägeri för PUT och sedan ett försök till en än mer klassisk plankning.
|
| 22 Sep 2011, 20:47 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: nu har jag läst, fast det gick nog lite för fort eftersom jag fortfarande inte fått klart för mig hur gammal flickan är  Det är ingen som vet hur gammal flickan är på riktigt. enligt vittnen minst 18 och enligt bilder som snurrat runt på nätet tidigare (Flashback) minst 20. Jag tror att det är ett klassiskt åldersbedrägeri för PUT och sedan ett försök till en än mer klassisk plankning. ok, tack
|
| 22 Sep 2011, 21:08 |
|
|