|
Intressant politiskt läge
| Author |
Message |
|
Wicca
|
Jag är nästan 100% säker på att jag förklarade större delen av deras stöd i mitt inlägg ovan. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 20 Sep 2010, 21:21 |
|
 |
|
mrock
|
Wicca wrote: Citerar mig själv angående det här med att SD och alla som röstat på dom skulle vara dödsrasister: Personligen så tror jag att denna hetsjakt på SD har gjort att det endast är de som är mest radikala och hängivna som vågar stå upp för partiet. Däremot så tror jag knappast alla de som röstat på partiet är dödsrasister. Snarare är dom några av de många som tycker att Sverige har haft en dålig invandringspolitik de senaste 30 åren. Det tycker jag också. Är nästan 30% av alla invandrare(ALLA alltså, inkl finnar, norrmän och tyskar m.m) arbetslösa så är något fel. Punkt slut. Det är knappast invandrarnas fel, det är politiken som är och har varit fel. Därför behövs en förändring. SD är det enda parti som tagit upp frågan ordentligt. Därför har folk röstat på dom. Inte för att 5,8% av Sveriges befolkning är rassar. Inse det, och se detta som en hint istället. Om Sveriges nuvarande partier skulle ta problemen på allvar så skulle SD aldrig haft en chans att komma in i riksdagen. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Ifrågasätter inte dina siffror men är ändå intresserad av var du fått dom ifrån.
|
| 20 Sep 2010, 21:31 |
|
 |
|
Wicca
|
mrock wrote: Wicca wrote: Citerar mig själv angående det här med att SD och alla som röstat på dom skulle vara dödsrasister: Personligen så tror jag att denna hetsjakt på SD har gjort att det endast är de som är mest radikala och hängivna som vågar stå upp för partiet. Däremot så tror jag knappast alla de som röstat på partiet är dödsrasister. Snarare är dom några av de många som tycker att Sverige har haft en dålig invandringspolitik de senaste 30 åren. Det tycker jag också. Är nästan 30% av alla invandrare(ALLA alltså, inkl finnar, norrmän och tyskar m.m) arbetslösa så är något fel. Punkt slut. Det är knappast invandrarnas fel, det är politiken som är och har varit fel. Därför behövs en förändring. SD är det enda parti som tagit upp frågan ordentligt. Därför har folk röstat på dom. Inte för att 5,8% av Sveriges befolkning är rassar. Inse det, och se detta som en hint istället. Om Sveriges nuvarande partier skulle ta problemen på allvar så skulle SD aldrig haft en chans att komma in i riksdagen. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Ifrågasätter inte dina siffror men är ändå intresserad av var du fått dom ifrån. Absolut, visserligen är det inte officiella siffror, men dom är enligt mig rimliga och enligt rapporten( http://www.dnv.se/mou/rapport_vartredje.pdf) så verkar dom vara framräknade på ett bra sätt. Här är den lilla artikeln: http://www.dnv.se/press/PressItem.aspx? ... drare.htmlSka dock erkänna att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk när jag kollade upp siffran(väldigt hungrig/dålig dag), men nu i efterhand så verkar den vara rimlig även om man säkert kan kritisera den både för att bara för snäll och för hård. EDIT: Sen hittade jag den här artikeln( http://politisktinkorrekt.info/2010/06/ ... etsloshet/) som säger 50%, dock ska väl det sägas att Politisktinkorrekt.info anses vara en väldigt högervriden sida, dock hänvisar dom till en rapport från SCB, som får anses vara seriösa. Jag har inte läst rapporten, dock. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 20 Sep 2010, 22:17 |
|
 |
|
Racing
Joined: 07 Sep 2008, 11:14 Posts: 7492 Location: Götelaborg
|
Finns där någon normalbegåvad person som inte är bekant med begreppet dold agenda? Finns det EN? Hallå!! Det finns ett gammalt amerikanskt talesätt som fritt översatt säger att även om du polerar skit e det fortfarande skit. Kunde väl inte placerats mer väl än vid beskrivning av SD i mitt tycke? Att SD har sitt ursprung i organisationer som BSS å annat liknande trams finns det väl ändå förhoppningsvis ingen som bestrider.? Att ÅkeZZon nu tar avstånd från BSS mm e ju rent patetiskt. Delar av SD består utan minsta tvivel av antidemokratiska krafter,å den som påstår något annat hånar ju direkt eller indirekt andras omdöme och förstånd. Jag delar ÅXÅ uppfattningen att svensk invandringspolitik skötts illa. Mycket illa rent av men inte fan röstar jag för antidemokratiska krafter för det. Att inte besitta pragmatik nog för att gå i regression å inse att var sak har sin tid e ju i min mening i första hand en kvittens på juvelinitet i första hand. Var sak har verkligen sin tid,å jag anser att hela tjafset om invandringsfrågan tar fokus ifrån det som är väsentligt. Nämligen... Att vi nu har fascister i vår riksdag,å om de påstår sig vara ngt annat direkt ljuger dem. Oavsett vad ett reklampolerat ev publikt manifest påstår. Som vanligt handlar det när allt är sagt och gjort om människors inre åsikter. Vi hade nyligen en debatt här på bojen om kriminalvård. Ta å kolla pulsen på SDs agenda i den frågan,inte den skrivna utan den ansedda. E ju trots allt den,bevisligen,som kommer bli den reella med allt sagt och gjort. jesper@gofastparts.se
|
| 20 Sep 2010, 22:22 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: att extremhögern röstar på SD är inte konstigare än att extremvänstern röstar på V
[:0][:0][:0] Autologik! [:D]  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Eller att de som inte kan torka sig själva i röven röstar på S[:D] Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 22:34 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Racing wrote: Finns där någon normalbegåvad person som inte är bekant med begreppet dold agenda? Finns det EN? Hallå!! Det finns ett gammalt amerikanskt talesätt som fritt översatt säger att även om du polerar skit e det fortfarande skit. Kunde väl inte placerats mer väl än vid beskrivning av SD i mitt tycke? Att SD har sitt ursprung i organisationer som BSS å annat liknande trams finns det väl ändå förhoppningsvis ingen som bestrider.? Att ÅkeZZon nu tar avstånd från BSS mm e ju rent patetiskt. <u>Delar av SD består utan minsta tvivel av antidemokratiska krafter,å den som påstår något annat hånar ju direkt eller indirekt andras omdöme och förstånd.</u> Jag delar ÅXÅ uppfattningen att svensk invandringspolitik skötts illa. Mycket illa rent av men inte fan röstar jag för antidemokratiska krafter för det. Att inte besitta pragmatik nog för att gå i regression å inse att var sak har sin tid e ju i min mening i första hand en kvittens på juvelinitet i första hand. Var sak har verkligen sin tid,å jag anser att hela tjafset om invandringsfrågan tar fokus ifrån det som är väsentligt. Nämligen... Att vi nu har fascister i vår riksdag,å om de påstår sig vara ngt annat direkt ljuger dem. Oavsett vad ett reklampolerat ev publikt manifest påstår. Som vanligt handlar det när allt är sagt och gjort om människors inre åsikter. Vi hade nyligen en debatt här på bojen om kriminalvård. Ta å kolla pulsen på SDs agenda i den frågan,inte den skrivna utan den ansedda. E ju trots allt den,bevisligen,som kommer bli den reella med allt sagt och gjort. jesper@gofastparts.seDu har väl koll på vilka antidemokratiska krafter det är som är representerade i de "stora" partierna? Framförallt M är infekterat av Bilderbergarna. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 22:36 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Racing wrote: Finns där någon normalbegåvad person som inte är bekant med begreppet dold agenda? Finns det EN? Hallå!! Det finns ett gammalt amerikanskt talesätt som fritt översatt säger att även om du polerar skit e det fortfarande skit. Kunde väl inte placerats mer väl än vid beskrivning av SD i mitt tycke? Att SD har sitt ursprung i organisationer som BSS å annat liknande trams finns det väl ändå förhoppningsvis ingen som bestrider.? Att ÅkeZZon nu tar avstånd från BSS mm e ju rent patetiskt. Delar av SD består utan minsta tvivel av antidemokratiska krafter,å den som påstår något annat hånar ju direkt eller indirekt andras omdöme och förstånd. Jag delar ÅXÅ uppfattningen att svensk invandringspolitik skötts illa. Mycket illa rent av men inte fan röstar jag för antidemokratiska krafter för det. Att inte besitta pragmatik nog för att gå i regression å inse att var sak har sin tid e ju i min mening i första hand en kvittens på juvelinitet i första hand. Var sak har verkligen sin tid,å jag anser att hela tjafset om invandringsfrågan tar fokus ifrån det som är väsentligt. Nämligen... Att vi nu har fascister i vår riksdag,å om de påstår sig vara ngt annat direkt ljuger dem. Oavsett vad ett reklampolerat ev publikt manifest påstår. Som vanligt handlar det när allt är sagt och gjort om människors inre åsikter. Vi hade nyligen en debatt här på bojen om kriminalvård. Ta å kolla pulsen på SDs agenda i den frågan,inte den skrivna utan den ansedda. E ju trots allt den,bevisligen,som kommer bli den reella med allt sagt och gjort. jesper@gofastparts.se¨ Vilket parti har INTE en dold agenda? Sitter och studerar SD valmanifest och stadgar och hitintills så ser det ju ut som alla andra partiers, återkommer om jag hittar något anmärkningsvärt. Självklart är dom kloka nog att förså att allt dom formulerar kommer att nagelfaras med lupp och att retoriken är tillrättalagd för den rätta PK tonen, men där är dom inte unika på något sätt. Lite intressant är iaf och lite skojigt att dom har Per-Albin och Tage Erlander som politiska föreblider. Dessutom står det i klartext att dom tar avstånd från såväl Marxism som Nazism. Nu är det bara att vänta å se..... Kan också informera att efter ha ha gått igenom partiernas stadgar för några år sedan så kom jag fram till att jag nog är Sosse!? Tyvärr har jag inte i mitt 45åriga liv sett röken av ett Socialdemokratiskt parti i Sverige.
|
| 20 Sep 2010, 22:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Wicca wrote: mrock wrote: Wicca wrote: Citerar mig själv angående det här med att SD och alla som röstat på dom skulle vara dödsrasister: Personligen så tror jag att denna hetsjakt på SD har gjort att det endast är de som är mest radikala och hängivna som vågar stå upp för partiet. Däremot så tror jag knappast alla de som röstat på partiet är dödsrasister. Snarare är dom några av de många som tycker att Sverige har haft en dålig invandringspolitik de senaste 30 åren. Det tycker jag också. Är nästan 30% av alla invandrare(ALLA alltså, inkl finnar, norrmän och tyskar m.m) arbetslösa så är något fel. Punkt slut. Det är knappast invandrarnas fel, det är politiken som är och har varit fel. Därför behövs en förändring. SD är det enda parti som tagit upp frågan ordentligt. Därför har folk röstat på dom. Inte för att 5,8% av Sveriges befolkning är rassar. Inse det, och se detta som en hint istället. Om Sveriges nuvarande partier skulle ta problemen på allvar så skulle SD aldrig haft en chans att komma in i riksdagen. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Ifrågasätter inte dina siffror men är ändå intresserad av var du fått dom ifrån. Absolut, visserligen är det inte officiella siffror, men dom är enligt mig rimliga och enligt rapporten( http://www.dnv.se/mou/rapport_vartredje.pdf) så verkar dom vara framräknade på ett bra sätt. Här är den lilla artikeln: http://www.dnv.se/press/PressItem.aspx? ... drare.htmlSka dock erkänna att jag inte var vid mina sinnes fulla bruk när jag kollade upp siffran(väldigt hungrig/dålig dag), men nu i efterhand så verkar den vara rimlig även om man säkert kan kritisera den både för att bara för snäll och för hård. EDIT: Sen hittade jag den här artikeln( http://politisktinkorrekt.info/2010/06/ ... etsloshet/) som säger 50%, dock ska väl det sägas att Politisktinkorrekt.info anses vara en väldigt högervriden sida, dock hänvisar dom till en rapport från SCB, som får anses vara seriösa. Jag har inte läst rapporten, dock. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Det blir ännu värre när man läser att det tar i snitt 7 år för en invandrare som inte kommer från en liknande kultur (England, USA mfl) blir självförsörjande. Vidare är vissa grupper enormt överrepresenterade i statistiken och med en grotesk snedfördelning mellan män och kvinnor. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 22:40 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Haraldrig wrote: Racing wrote: Finns där någon normalbegåvad person som inte är bekant med begreppet dold agenda? Finns det EN? Hallå!! Det finns ett gammalt amerikanskt talesätt som fritt översatt säger att även om du polerar skit e det fortfarande skit. Kunde väl inte placerats mer väl än vid beskrivning av SD i mitt tycke? Att SD har sitt ursprung i organisationer som BSS å annat liknande trams finns det väl ändå förhoppningsvis ingen som bestrider.? Att ÅkeZZon nu tar avstånd från BSS mm e ju rent patetiskt. <u>Delar av SD består utan minsta tvivel av antidemokratiska krafter,å den som påstår något annat hånar ju direkt eller indirekt andras omdöme och förstånd.</u> Jag delar ÅXÅ uppfattningen att svensk invandringspolitik skötts illa. Mycket illa rent av men inte fan röstar jag för antidemokratiska krafter för det. Att inte besitta pragmatik nog för att gå i regression å inse att var sak har sin tid e ju i min mening i första hand en kvittens på juvelinitet i första hand. Var sak har verkligen sin tid,å jag anser att hela tjafset om invandringsfrågan tar fokus ifrån det som är väsentligt. Nämligen... Att vi nu har fascister i vår riksdag,å om de påstår sig vara ngt annat direkt ljuger dem. Oavsett vad ett reklampolerat ev publikt manifest påstår. Som vanligt handlar det när allt är sagt och gjort om människors inre åsikter. Vi hade nyligen en debatt här på bojen om kriminalvård. Ta å kolla pulsen på SDs agenda i den frågan,inte den skrivna utan den ansedda. E ju trots allt den,bevisligen,som kommer bli den reella med allt sagt och gjort. jesper@gofastparts.seDu har väl koll på vilka antidemokratiska krafter det är som är representerade i de "stora" partierna? Framförallt M är infekterat av Bilderbergarna. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause Inte bara M http://www.youtube.com/watch?v=TSLpFCZAThQ
|
| 20 Sep 2010, 22:48 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Tobbe z wrote: Haraldrig wrote: Racing wrote: Finns där någon normalbegåvad person som inte är bekant med begreppet dold agenda? Finns det EN? Hallå!! Det finns ett gammalt amerikanskt talesätt som fritt översatt säger att även om du polerar skit e det fortfarande skit. Kunde väl inte placerats mer väl än vid beskrivning av SD i mitt tycke? Att SD har sitt ursprung i organisationer som BSS å annat liknande trams finns det väl ändå förhoppningsvis ingen som bestrider.? Att ÅkeZZon nu tar avstånd från BSS mm e ju rent patetiskt. <u>Delar av SD består utan minsta tvivel av antidemokratiska krafter,å den som påstår något annat hånar ju direkt eller indirekt andras omdöme och förstånd.</u> Jag delar ÅXÅ uppfattningen att svensk invandringspolitik skötts illa. Mycket illa rent av men inte fan röstar jag för antidemokratiska krafter för det. Att inte besitta pragmatik nog för att gå i regression å inse att var sak har sin tid e ju i min mening i första hand en kvittens på juvelinitet i första hand. Var sak har verkligen sin tid,å jag anser att hela tjafset om invandringsfrågan tar fokus ifrån det som är väsentligt. Nämligen... Att vi nu har fascister i vår riksdag,å om de påstår sig vara ngt annat direkt ljuger dem. Oavsett vad ett reklampolerat ev publikt manifest påstår. Som vanligt handlar det när allt är sagt och gjort om människors inre åsikter. Vi hade nyligen en debatt här på bojen om kriminalvård. Ta å kolla pulsen på SDs agenda i den frågan,inte den skrivna utan den ansedda. E ju trots allt den,bevisligen,som kommer bli den reella med allt sagt och gjort. jesper@gofastparts.seDu har väl koll på vilka antidemokratiska krafter det är som är representerade i de "stora" partierna? Framförallt M är infekterat av Bilderbergarna. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause Inte bara M http://www.youtube.com/watch?v=TSLpFCZAThQSahlin, Björklund, Olofsson etc....Jo, jag har koll. Men allra värst är nog Carl Bildt. Han borde kastas i fängelse. Demokrati? Jodåsåatt, ha ha.. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 22:50 |
|
 |
|
Racing
|
Visst har jag det Fredrik,men uppriktigt talat anser iaf jag att vi långt ifrån talar om samma agenda. Förstår du hur dumt det du skriver låter själv? Det har talats om nazism,vilket jag personligen ser som en något missriktad beskrivning då det från MITT förmenande i första hand handlar om fascistiska grundvalar varför exempelvis Francisco Franco torde vara mer rättvisande om ngt. Vem som helst som är normalbegåvad och kan läsa mellan raderna kan,iofs haltande,läsa att ordning saknas. Francisco Franco tog iofs på ett annorlunda initiativ makten i Spanien,men incitamentet är dock för MIN del skrämmande lika med moderna tiders i grundval fascistiska krafter. Eller för allt i världen,gå i nutid..se vad som händer i Ungern.Just nu. Fascism är och förblir fascism för min del,oavsett hur väl det paketeras eller poleras,och liknelsen rent socialstrukturmässigt behöver på inget sätt stanna vid 1970 talets Spanien som sagt. Exempel på när -ismer har regerat har ett namn. Diktaturer. SD får polera å leva rövare hur mycket de vill å jag hoppas INNERLIGT att ingen köper det levererade paketet i längden. BSS rötter säger ALLT som behövs. Vit makt.Osv osv osv. Var snäll att kalla det var det är. Fascism heter det. jesper@gofastparts.se
|
| 20 Sep 2010, 22:59 |
|
 |
|
Racing
|
Tobbe. Vi e helt överens. jesper@gofastparts.se
|
| 20 Sep 2010, 23:01 |
|
 |
|
Wicca
|
Haraldrig wrote:
Det blir ännu värre när man läser att det tar i snitt 7 år för en invandrare som inte kommer från en liknande kultur (England, USA mfl) blir självförsörjande.
Vidare är vissa grupper enormt överrepresenterade i statistiken och med en grotesk snedfördelning mellan män och kvinnor.
Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
Ja, ögnade igenom rapporten lite och blev faktiskt smått shockad. Säga vad man vill, men Sveriges invandringspolitik har misslyckats fatalt. Alla antirasister slår i luften, för jag kan nästan lova att större delen av de som röstat på SD inte är rasister utan bara några som vill ha en bättre invadrarpolitik. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 20 Sep 2010, 23:02 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Racing wrote: Visst har jag det Fredrik,men uppriktigt talat anser iaf jag att vi långt ifrån talar om samma agenda. Förstår du hur dumt det du skriver låter själv? Det har talats om nazism,vilket jag personligen ser som en något missriktad beskrivning då det från MITT förmenande i första hand handlar om fascistiska grundvalar varför exempelvis Francisco Franco torde vara mer rättvisande om ngt. Vem som helst som är normalbegåvad och kan läsa mellan raderna kan,iofs haltande,läsa att ordning saknas. Francisco Franco tog iofs på ett annorlunda initiativ makten i Spanien,men incitamentet är dock för MIN del skrämmande lika med moderna tiders i grundval fascistiska krafter. Eller för allt i världen,gå i nutid..se vad som händer i Ungern.Just nu. Fascism är och förblir fascism för min del,oavsett hur väl det paketeras eller poleras,och liknelsen rent socialstrukturmässigt behöver på inget sätt stanna vid 1970 talets Spanien som sagt. Exempel på när -ismer har regerat har ett namn. Diktaturer. SD får polera å leva rövare hur mycket de vill å jag hoppas INNERLIGT att ingen köper det levererade paketet i längden. BSS rötter säger ALLT som behövs. Vit makt.Osv osv osv. Var snäll att kalla det var det är. Fascism heter det. jesper@gofastparts.seEgentligen så kan man ju hårddra flera partiers ursprung. M är inte direkt ett helylle-parti om man ser till var de kommer ifrån och vilka de representerat och representerats av. Personligen så skiter jag i om SD är i riksdagen eller ej eftersom det inte påverkar mig ett skit, och det är dessvärre så i dagens samhälle (västerländska i alla fall) att man har varken råd eller tid att bry sig om andra. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 23:03 |
|
 |
|
Racing
|
Där e vi överens Fredrik. Röta finns överallt,å du borde vara vuxen nog för att bese just det med pragmatik. Vi kan säkerligen göra något åt det,men det berör oss uppenbarligen inte nog.? SD och liknande krafter däremot,faktiskt världen över,kan definitivt bli ett problem. Märk väl. Jag tar inte NÅGOT av de etablerade partierna i försvar utan det jag reagerar över är det jag uppfattar som antidemokratiskt. DET är den springande punkten. Antidemokrati kan tex vara fascism eller driven kommunism. Endera krafter som bör bekämpas för allas väl då det bara e att slå upp vilken jävla historiebok som helst och bokstavligt läsa innantill för att se kostnaderna för den typen av sociala experiment. Fascism samt driven kommunism av tex Leninmarxistisk typ.... Fredrik. -"All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing." -Edmund Burke Möjligt du hört det någon gång,å det är en mänsklig sanning som kommer stå fast genom tiden. Demokrati e verkligen inte ofelbart,men vi vet MYCKET dyrköpt att det är det bästa alternativ vi har. jesper@gofastparts.se
|
| 20 Sep 2010, 23:11 |
|
 |
|
K-G
|
Wicca wrote: Ja, ögnade igenom rapporten lite och blev faktiskt smått shockad. Säga vad man vill, men Sveriges invandringspolitik har misslyckats fatalt. Alla antirasister slår i luften, <font color="red">för jag kan nästan lova att större delen av de som röstat på SD inte är rasister utan bara några som vill ha en bättre invadrarpolitik.</font id="red"> _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Kanske det...men jag är en av dom som är övertygad om att det intet på nåt vis kommer att finnas nån invadrarpolitik att tala om ifall SD hade fått bestämma...jag tycker mej läsa mellan raderna att de helt sonika vill ha ut alla från Sverige som i grunden inte är "äkta" Svenskar och det finner jag lite märkligt att de som röstade på SD inte har insett... Nåväl, detta får tiden så klart utvisa..men men, det finns ett talesätt som säger följande: "Det går inte tvätta ur ränderna på en Zebra" och ska man dömma efter SD:s och deras repsentanters bakgrund samt deras tvivelaktiga uttalanden lite varstans..ja då är det nog dags att på allvar fundera på vad de EGENTLIGEN vill [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 20 Sep 2010, 23:16 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Racing wrote: Där e vi överens Fredrik. Röta finns överallt,å du borde vara vuxen nog för att bese just det med pragmatik. Vi kan säkerligen göra något åt det,men det berör oss uppenbarligen inte nog.? SD och liknande krafter däremot,faktiskt världen över,kan definitivt bli ett problem. Märk väl. Jag tar inte NÅGOT av de etablerade partierna i försvar utan det jag reagerar över är det jag uppfattar som antidemokratiskt. DET är den springande punkten. Antidemokrati kan tex vara fascism eller driven kommunism. Endera krafter som bör bekämpas för allas väl då det bara e att slå upp vilken jävla historiebok som helst och bokstavligt läsa innantill för att se kostnaderna för den typen av sociala experiment. Fascism samt driven kommunism av tex Leninmarxistisk typ.... Fredrik. -"All that is necessary for evil to triumph is for good men to do nothing." -Edmund Burke Möjligt du hört det någon gång,å det är en mänsklig sanning som kommer stå fast genom tiden. Demokrati e verkligen inte ofelbart,men vi vet MYCKET dyrköpt att det är det bästa alternativ vi har. jesper@gofastparts.seDå har vi ju en lysande blandning i Riksdagen av Nazister och Leninister- båda nekar såklart.
|
| 20 Sep 2010, 23:20 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Boogiecats wrote: Wicca wrote: Mail: wiccarocker. hos gmail.com
Kanske det...men jag är en av dom som är övertygad om att det intet på nåt vis kommer att finnas nån invadrarpolitik att tala om ifall SD hade fått bestämma...jag tycker mej läsa mellan raderna att de helt sonika vill ha ut alla från Sverige som i grunden inte är "äkta" Svenskar och det finner jag lite märkligt att de som röstade på SD inte har insett... Nåväl, detta får tiden så klart utvisa..men men, det finns ett talesätt som säger följande: "Det går inte tvätta ur ränderna på en Zebra" och ska man dömma efter SD:s och deras repsentanters bakgrund samt deras tvivelaktiga uttalanden lite varstans..ja då är det nog dags att på allvar fundera på vad de EGENTLIGEN vill [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecatsOch det där gäller för flera av dom andra partiernas representater. På komunal nivå kan det bli riktigt spookie.
|
| 20 Sep 2010, 23:23 |
|
 |
|
davidihse
|
"Det blir ännu värre när man läser att det tar i snitt 7 år för en invandrare som inte kommer från en liknande kultur (England, USA mfl) blir självförsörjande." Hur lång tid tog det innan jag blev självförsörjande?
"Vidare är vissa grupper enormt överrepresenterade i statistiken och med en grotesk snedfördelning mellan män och kvinnor." Så därför låter vi dessa kvinnor bli behandlade som skit utomlands istället.
myspace.com/slackervillezoo
|
| 20 Sep 2010, 23:26 |
|
 |
|
davidihse
|
"Personligen så skiter jag i om SD är i riksdagen eller ej eftersom det inte påverkar mig ett skit, och det är dessvärre så i dagens samhälle (västerländska i alla fall) att man har varken råd eller tid att bry sig om andra." Precis det fattiga västerlandet där ordet "fritid" knappt existerar, har inte tid.
|
| 20 Sep 2010, 23:33 |
|
 |
|
Racing
|
Yep Tobbe. I mitt specifika fall e det då fascister som kostat mig mer än leninister. Min morfar samt mors ena bror var motståndsmän. Brodern lever än idag,över 80 år gammal(blir 90) och historierna han berättat är många. Min morfar fick jag aldrig träffa eftersom gestapo mördade honom några dagar innan krigsslutet. Man hittade honom flytande i köpenhamns hamn 12 dagar innan tyskarna kapitulerade full av kulhål. Avrättad av "herre rasen" för att han slogs för sitt land som motståndsman. Kanske e det så att vi borde bilda ett rent demokratiskt parti vi svenskar vars enda uppgift e att skydda just demokratin som dessvärre en del av vår befolkning förefaller ta för självklart?. jesper@gofastparts.se
|
| 20 Sep 2010, 23:34 |
|
 |
|
Haraldrig
|
davidihse wrote: "Det blir ännu värre när man läser att det tar i snitt 7 år för en invandrare som inte kommer från en liknande kultur (England, USA mfl) blir självförsörjande." Hur lång tid tog det innan jag blev självförsörjande?
"Vidare är vissa grupper enormt överrepresenterade i statistiken och med en grotesk snedfördelning mellan män och kvinnor." Så därför låter vi dessa kvinnor bli behandlade som skit utomlands istället.
Med ca 10% arbetslöshet är det inte vidare rättvist vare sig för skattebetalare eller invandrare att låta gränsen vara öppen. Lägger man därtill på den sovjetiska bostadsmarkanden vi har i de flesta områden söder om Gävle så är det superidiotiskt. Jag är för anarkokapitalism så hade jag fått bestämma hade dina föräldrar varit ekonomiskt ansvariga för dig tills du blivit självförsörjande. Om kvinnor lider i andra länder är trist MEN Sverige kan inte vara världens samvete för det är vi för fattiga för att klara av. Sverige är inte i närheten av så rikt som de flesta svenskar inbillar sig (gärna efter de sett några afrikanska kids med svullna magar på TV). Stäng gränsen för alla som inte har akademisk examen och självförsörjning från första dagen. Det enda sättet att skapa en fungerande integration. Det har fungerat förr i Sverige och det fungerar i andra länder. Som det ser ut nu kan man likna det vid att forsätta hälla vatten i ett glas som redan är fullt. Skattebetalare och invandrare skulle alla må bra av några års invandringsstopp så att vi kan reda ut den synnerligen urusla situation vi faktiskt har. Vidare kan man diskutera hur invandringen ska rädda pensionerna när det visat sig att både S och M undersöker möjligheten att försämra pensionerna ytterligare för att dra in mer pengar åt statskassan. WTF: invandringen skulle ju rädda oss från det besväret men trots det måste politikerna smyga med planerna att försämra pensionen. Egentligen skiter jag fullständigt i Sverige och alla nationalstater men just nu bor jag i Sverige och det retar mig som fan att världens högsta skatter ska finnas just här (eller har Danmark gått om igen?). Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 23:41 |
|
 |
|
Wicca
|
Boogiecats wrote: Wicca wrote: Ja, ögnade igenom rapporten lite och blev faktiskt smått shockad. Säga vad man vill, men Sveriges invandringspolitik har misslyckats fatalt. Alla antirasister slår i luften, <font color="red">för jag kan nästan lova att större delen av de som röstat på SD inte är rasister utan bara några som vill ha en bättre invadrarpolitik.</font id="red"> _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com Kanske det...men jag är en av dom som är övertygad om att det intet på nåt vis kommer att finnas nån invadrarpolitik att tala om ifall SD hade fått bestämma...jag tycker mej läsa mellan raderna att de helt sonika vill ha ut alla från Sverige som i grunden inte är "äkta" Svenskar och det finner jag lite märkligt att de som röstade på SD inte har insett... Nåväl, detta får tiden så klart utvisa..men men, det finns ett talesätt som säger följande: "Det går inte tvätta ur ränderna på en Zebra" och ska man dömma efter SD:s och deras repsentanters bakgrund samt deras tvivelaktiga uttalanden lite varstans..ja då är det nog dags att på allvar fundera på vad de EGENTLIGEN vill [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecatsJag håller absolut med, men du måste ta i beaktning att en stor del av sveriges röstberättigade befolkning inte tänker särskilt långt. De allra flesta orkar inte sätta sig in i någonting sånt här. De tänker bara "ah, dom vill ha ett slut på invandringsproblemen, det vill jag också, inget annat parti tar upp det, jag röstar på dem". Det är vad jag tror. Jag tror inte att SD skulle klara att sköta landet i 5 minuter, och jag hoppas att dom aldrig får chansen. _______ http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet] Mail: wiccarocker. hos gmail.com
|
| 20 Sep 2010, 23:45 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Racing wrote: Yep Tobbe. I mitt specifika fall e det då fascister som kostat mig mer än leninister. Min morfar samt mors ena bror var motståndsmän. Brodern lever än idag,över 80 år gammal(blir 90) och historierna han berättat är många. Min morfar fick jag aldrig träffa eftersom gestapo mördade honom några dagar innan krigsslutet. Man hittade honom flytande i köpenhamns hamn 12 dagar innan tyskarna kapitulerade full av kulhål. Avrättad av "herre rasen" för att han slogs för sitt land som motståndsman. Kanske e det så att vi borde bilda ett rent demokratiskt parti vi svenskar vars enda uppgift e att skydda just demokratin som dessvärre en del av vår befolkning förefaller ta för självklart?. jesper@gofastparts.seJag har släkt från Finland och dom var drabbade av både Nazzar och komunister- jag kan faktiskt inte se skillnaden. Ideologierna är bara en ursäkt- människorna bakom är samma, resultatet har också varit det samma. Bara jävla elände! Dum höger eller dum vänster är för mej lik förbannat bara dum! BTW har jag läst igenom stadgar och skuggbudget/valmanifest och det är som att läsa något mitt i mellan FP och S. Förutom att Sverige nämns lite då och då. Lite bidrag här , hårdare tag där men egentligen inget att skriva hem om. Du kan hämta det på deras hemsida. Kan vara nog så intressant även som opponent. Vore lite skojigt att se din recension
|
| 20 Sep 2010, 23:47 |
|
 |
|
Haraldrig
|
FenderBender wrote: Haraldrig wrote: FenderBender wrote: [quote="Haraldrig"] För att vara pragmatisk bör du peka ut i detalj var i SD:s partiprogram de förespråkar nazistisk politik.
Ta då och läs SD's partiprogram och sen kan du som kuriosa jämföra det med det partiprogram som Nationalsocialistiska Partiet hade före och under andra världskriget. Jag tror du blir lika förbluffad som jag. Nazistiska partier har aldrig utåt varit öppna med vad man står för. Inte ens Hitler gick ut med det förrän han hade övertagit makten.  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> Då insuinerar du också att Danmark, Norge, Finland, Holland, Frankrike, England, Sydkorea, Kina, Japan, SIngapore etc är naziststater? Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause Ja, under förutsättning att nazistiska partier har majoritet och styr länderna därefter. Herregud, jag har väl aldrig påstått att Sverige är nazistiskt!? Det är ett parti med 5.8% av rösterna som har nazistiska värderingar och som kommer att sitta i vår riksdag. Sila mygg och svälj kameler, för sjutton!  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2"> [/quote] Men de partier som styr de flesta länder i världen har immigrationspolitik som är i nivå med eller striktare än SD. Alltså är de länderna naziststater enligt ditt resonomang. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 20 Sep 2010, 23:54 |
|
 |
|
kjelle
|
Haraldrig wrote: kjelle wrote: Och kopplingen till ett mångkulturellt samhälle är?
Jag kanske missförstår men det verkar som du inte förstår principerna bakom grundläggande socialpsykologi. Så enkelt och grundläggande som det kan bli: de människor man inte känner eller känner samhörighet med bryr man sig mindre om. Ja, så cyniskt är det och försök inte övertyga mig om att du skulle välja en främmande person före din bror om du skulle tvingas att välja. En del av problematiken är att när avståndet mellan människor ökar så minskar benägenheten att bry sig. Det är en politisk problematik om man vill hålla ihop ett samhälle (även moralisk, social etc om man så vill). Problematiken blir att samhället är splittrat och det blir inte lätt att styra det i någon riktning. Du har nog rätt, jag har inte haft en tanke på att bemästra socialpsykologi. Men jag blir lite störd när du far iväg åt något håll som avviker från ämnet. Att sammanhållning eller socialt brödraskap inte alltid växer fritt över kulturbarriärerna köper jag, men: Nu var uttrycket som var hämtat från SD:s hemsida: "<i>Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.""] Det är just den negativa kopplingen mellan välfärdssamhället och mångkultur som inte finns. Ungefär lika dålig logik som SD:s valkampanj "pensionärsbroms eller invandrarbroms?". Den ekonomiska kopplingen mellan just dessa finns inte, lika logisk som frågan" Skall vi ha sjukvård eller skola?" som det inte heller finns något svar på. Vem som helst kan koppla ihop två oberoende kostnadsposter och ställa en liknande fråga. Det blir än mer ologiskt med pensionärsekonomi/invandring, eftersom den framtida säkringen av pensionerna bygger på en ökande befolkning i arbetsför ålder, varav invandrarna är en del. Det finns ingenting i mångkultur som motsäger högre skatteintäkter. 
|
| 20 Sep 2010, 23:57 |
|
 |
|
Racing
|
Vi e fortfarande överens som sagt Tobbe. Leninism eller fascism...same shit different day rent praktiskt från mitt sätt att se det. jesper@gofastparts.se
|
| 21 Sep 2010, 00:00 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Haraldrig wrote: Men de partier som styr de flesta länder i världen har immigrationspolitik som är i nivå med eller striktare än SD. Alltså är de länderna naziststater enligt ditt resonomang.
Nu är du ute och cyklar! För det första har jag tydligt deklarerat att det krävs mer än en strikt invandringspolitik om ett parti ska klassas som nazistiskt. För det andra har SD ett i grunden nationalsocialistiskt partiprogram, vilket gör dom till ett nazistiskt parti. Ny Demokrati på sin tid ville också föra en mer restriktiv invandringspolitik, men de har i mina ögon aldrig varit nazistiska förrän nu på senare år inom olika kommunalpolitiska sammanhang.  <font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">
|
| 21 Sep 2010, 00:01 |
|
 |
|
davidihse
|
Haraldrig wrote: davidihse wrote: "Det blir ännu värre när man läser att det tar i snitt 7 år för en invandrare som inte kommer från en liknande kultur (England, USA mfl) blir självförsörjande." Hur lång tid tog det innan jag blev självförsörjande?
"Med ca 10% arbetslöshet är det inte vidare rättvist vare sig för skattebetalare eller invandrare att låta gränsen vara öppen. Lägger man därtill på den sovjetiska bostadsmarkanden vi har i de flesta områden söder om Gävle så är det superidiotiskt." Hur många människor som bor i ett land har inget att göra med arbetslöshetssiffror! Och verbalt duktig som du är kanske du kan hitta ett jobb så du kan betala för någonstans att bo. "Jag är för anarkokapitalism så hade jag fått bestämma hade dina föräldrar varit ekonomiskt ansvariga för dig tills du blivit självförsörjande." Inga mer statliga pengar till universitet och studerande? "Om kvinnor lider i andra länder är trist MEN Sverige kan inte vara världens samvete för det är vi för fattiga för att klara av. Sverige är inte i närheten av så rikt som de flesta svenskar inbillar sig (gärna efter de sett några afrikanska kids med svullna magar på TV)." Jo visst är vi ett fattigt folk...kanske långtidssjuka borde göras av med dom kostar bara pengar, och sedan du struntar i nationalstaten borde nationstillhörighet vara ointressant för dig. Känner du någon sjuk som borde avlivas för att spara pengar? "Stäng gränsen för alla som inte har akademisk examen och självförsörjning från första dagen. Det enda sättet att skapa en fungerande integration. Det har fungerat förr i Sverige och det fungerar i andra länder." Och vem ska då städa och baka pizzor? "Som det ser ut nu kan man likna det vid att forsätta hälla vatten i ett glas som redan är fullt." Fullt i glaset? 20-21 personer per kvadratkilometer.... "Skattebetalare och invandrare skulle alla må bra av några års invandringsstopp så att vi kan reda ut den synnerligen urusla situation vi faktiskt har." Ja, speciellt dom som skickas tillbaka till ett nackskott, aldrig mera ont i huvudet. "Vidare kan man diskutera hur invandringen ska rädda pensionerna när det visat sig att både S och M undersöker möjligheten att försämra pensionerna ytterligare för att dra in mer pengar åt statskassan. WTF: invandringen skulle ju rädda oss från det besväret men trots det måste politikerna smyga med planerna att försämra pensionen." Jag har min pension säkrad sedan länge, har inte ni andra det? Kanske vore bra med lite städare och pizzabagare ändå... "Egentligen skiter jag fullständigt i Sverige och alla nationalstater men just nu bor jag i Sverige och det retar mig som fan att världens högsta skatter ska finnas just här (eller har Danmark gått om igen?)." Du skiter i nationalstater, då kan du väl ändå inte bry dig om vilka nationalstater olika människor kommer ifrån, och därmed tillämpa samma princip för var människa. Så kostsamma människor skickas utomlands! Känner du någon du vill skicka utomlands? "Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause" Detta är coolt dock, och hur kul skulle kvällen vara utan marockaner och afghaner? myspace.com/slackervillezoo
|
| 21 Sep 2010, 00:02 |
|
 |
|
Haraldrig
|
kjelle wrote: Haraldrig wrote: kjelle wrote: [quote="Haraldrig"]
[quote="kjelle"]
[quote="Haraldrig"]
[quote="Joshunznera"]
Nazzarna har annars tagit 2,8 % av rösterna och 1 mandat i Grästorps kommun, en håla i närheten av Trollmössan
Så här skriver man enligt AB: <b><i> i partiprogrammet skriver man bland annat att "endast personer som genetiskt liknar svenskarna ska få medborgarskap i Sverige". "] </b>
OM SD är nazzar eller inte är väl en definitionsfråga. Det är lätt att ta till brösttoner när besvikelsen bubblar över. Det finns ju de som kallat Sahlin för kommunistkärring också, kanske inte helt nyanserat det heller
Så här skriver SD på sin hemsida:
<i><b>I dagens Sverige förringas och förnekas det svenska kulturarvet och den svenska identiteten till förmån för utländska kulturer. </b> "]
och:
<i><b>Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.</b>"]
-----------------
Ur vissa socialpsykologiska modeller har SD rätt om den inre sammanhållningen i ett samhälle. Var länge sedan jag läste socialpsykologi men många idéer är baserade på konvergens, divergens och ackomodation. Vilket på sätt och vis framstår som realistiskt om man tänker på hur sociala nätverk fungerar. Nu blev det knepigt: Den solidariska svenska välfärdsmodellen bygger på att vi är många som efter förmåga betalar skatt (efter förmåga kan vara ett eget debattämne [;)]), som därefter fördelas efter behov. Vad har det med ett mångkulturellt samhälle att göra? Historiskt har Sverige sedan länge behövt importera arbetskraft för att fixa produktion och tjänste leveranser, och därmed också säkrat skatteintäkter. Man behöver inte blanda in teoretiska begrepp som konvergens, divergens och ackomodation. Den svenska modellen bygger på att folk betalar skatt, ja MEN det i sin tur bygger på att folk vill betala skatt. Försökr övertyga folk som inte bryr sig om de andra i ett samhälle att betala skatt. [/quote] Och kopplingen till ett mångkulturellt samhälle är?  [/quote] Jag kanske missförstår men det verkar som du inte förstår principerna bakom grundläggande socialpsykologi. Så enkelt och grundläggande som det kan bli: de människor man inte känner eller känner samhörighet med bryr man sig mindre om. Ja, så cyniskt är det och försök inte övertyga mig om att du skulle välja en främmande person före din bror om du skulle tvingas att välja. En del av problematiken är att när avståndet mellan människor ökar så minskar benägenheten att bry sig. Det är en politisk problematik om man vill hålla ihop ett samhälle (även moralisk, social etc om man så vill). Problematiken blir att samhället är splittrat och det blir inte lätt att styra det i någon riktning. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause [/quote] Du har nog rätt, jag har inte haft en tanke på att bemästra socialpsykologi. Men jag blir lite störd när du far iväg åt något håll som avviker från ämnet. Att sammanhållning eller socialt brödraskap inte alltid växer fritt över kulturbarriärerna köper jag, men: Nu var uttrycket som var hämtat från SD:s hemsida: "<i>Den mångkulturella samhällsordningen är i dag ett allvarligt hot mot den inre sammanhållning och stabilitet som utgör grunden för hela den solidariska svenska välfärdsmodellen.""] Det är just kopplingen mellan välfärdssamhället och mångkultur som inte finns. Ungefär lika dålig logik som SD:s valkampanj "pensionärsbroms eller invandrarbroms?". Den ekonomiska kopplingen mellan just dessa finns inte, lika logisk som frågan" Skall vi ha sjukvård eller skola?" som det inte heller finns något svar på. Vem som helst kan koppla ihop två oberoende kostnadsposter och ställa en liknande fråga. Det blir än mer ologiskt med pensionärsekonomi/invandring, eftersom den framtida säkringen av pensionerna bygger på en ökande befolkning i arbetsför ålder, varav invandrarna är en del. Det finns ingenting i mångkultur som motsäger högre skatteintäkter.  [/quote] Ett samhälles sammanhållning beror på hur deltagarna relaterar till varandra. Med sur och värdelös integration blir det ingen sammanhållning från endera håll. Poängen är att samhället spricker på flera håll, inte bara mellan svenskar och invandrare. När man inte känner samhörighet med andra människor så minskar intresset för att tex betala skatt så att den andra gruppen (om den är svagare) kan få det bättre. Det fungerar så mellan svenskar och invandrare som mellan svenskar och svenskar eller invandrare och invandrare. Curtis C called, left a message in Japanese. I returned the call, then reviewed the latest Taang release. Joe should have known that the Long Island lolita is the cause
|
| 21 Sep 2010, 00:03 |
|
|