View unanswered posts | View active topics It is currently 10 Jun 2026, 23:57

Reply to topic  [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3
Dricker ni whisky bojjare? 
Author Message

Det har sin fördelar att vara beryktad hobbyalkis..[:D][:D]

Image

...eller ja...iaf...[:D]

Lappes Cardeas tycker jag personligen e riktigt riktigt bra.
En annan e Ardbegs uggla...

Ett litet tips fö ni som provar att blanda whisky sorter.
Smakerna kan ju vara rent bedövande,å ngt jag fått lära mig-å som funkar-e att ta ett rejält bett på hederlig svensk saltgurka mellan sorterna.
Rensar verkligen munnen från den whiskyn man precis druckit.

jesper@gofastparts.se

12 Sep 2010, 02:24
Profile

Favoriterna är nog Glenfiddich, Glenmorangie och en liten outsider som heter The Speyside.

Gillar inte allt för rökiga sorter och inte heller irländsk whiskey av någon anledning, kan dock inte sätta fingret på det.

Sen är jag mycket för att blanda whiskey med cola när jag festar, dock blir det blendedsorter som Grant´s, Black Velvet och <font color="red">Jack Daniels(Ja, jag vet, det är en burbon).
</font id="red">
_______
http://eftermitttycke.blogg.se [En blogg om både min musik och om mina åsikter i allmänhet]

Mail: wiccarocker. hos gmail.com

Jack Daniels är inte en bourbon, men god med cola är den!

myspace.com/slackervillezoo

12 Sep 2010, 09:26
Profile WWW

Dricker Whisky?
Ja!

Laphroaig - senast användes den i kasken.
Auchentoschan är väl favoriten, favoritårgång - det som finns inne på butiken med gröna skylten.

Undviker gärna japansk Whisky ehuru den jag smakade senast var som destillerat vatten, men stark som s**an - vitsen med whisky är ju IMO att det faktiskt smakar något, gärna med någon bra eftersmak.

Undrar förresten hur whiskyn R. L. Burnside bjöd John Spencer & pojkarna(i JSBX) på smakade?

Lite halftaskiga Videosisar : [url="http://www.youtube.com/user/PegLegLeennart"]Här[/url]
"You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!" - Elias McDaniel

12 Sep 2010, 18:30
Profile ICQ YIM WWW

Aberlour-abunadh och Lavaulin 16år är favoriterna, inte för mycket vatten...

12 Sep 2010, 18:50
Profile

Satanized wrote:

Halloj alla
Jag själv är en WHISKY ÄLSKARE och har haft whisky som hobby i 8-9 år, och just nu är uppe i exakt 98 flaskor just nu. Nu tror ni säkert att jag inte dricker nåt utan bara samlar på livets nektar men så är inte fallet.
Jag hinner helt enkelt inte konsumera så mycket som jag köper whisky.
Jag har alltid 5 till 7 flaskor öppnade. Alltid när jag dricker upp en whisky, så öppnar jag därefter en ny.

Jag har allt från Mackmyra Preludium 1-6 + alla special utgåvor (Vilket för övrigt är dålig whisky, men ändå kul att äga) till gamla Port Ellens, en underbar Ardbeg samling (säkert över 30 pavor av olika sorter) och en jäkla massa gamla och unga speysideare, amerikanare, japanare osv osv....

Det finns ju inget bättre än en kall höst/vinter fredag/lördags kväll, med en tänd brasa och sitta framför tvn med en whisky i handen. Mmmm va mysigt.

Jag älskar dessutom all whisky, dvs allt från skottland, irland, japan, amerika osv.
Favoriterna är Aberlour - A'bunadh (Man bara måste ha minst en sån hemma helatiden, så god är den), Ardbeg - Corryvreckan och många andra, Yamazaki 18, Wild Turkey 101 (vilket förövrigt är en jätte god och prisvärd amerikansk whiskey på 50,5%) och många andra sorter. Listan kan göras lång.

Vilka här ska föresten på Stockholm öl och whisky mässan? Jag själv ska dit (5 året i rad), så det skulle vara kul att träffa bojjers där.

Hade alla whisky lovers

jag skall ta ditt råd och prova Aberlour - A'bunadh.
[:D]

14 Sep 2010, 11:24
Profile ICQ YIM WWW

Min skotska favorit är Bowmore, dom har många fantastiskt goda varianter.

Men när man är "törstig" blir det helst amerikanskt, gärna blandat med Coke, Ginger Ale eller Sprite. [:D]

Image

15 Sep 2010, 18:21
Profile

De finns bara en whiskey som kommer innanför denna dörren[8D]! JACK DANIEL´s såklart. Vill ha lite sötma och en mjuk smak och då e den perfekt[:)]. Har dock testat en hel del olika sorter, men tycker för de mesta att dom smakar skit och sur strumpa[:D].
Nä, en Kall Lapin Kulta och JD då njuter jag till fullo av alkoholen[:D]!
Mvh Daffyd

Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com

15 Sep 2010, 23:48
Profile ICQ YIM WWW

[/quote]
jag skall ta ditt råd och prova Aberlour - A'bunadh.
[:D]
[/quote]

Du kommer inte bli missnöjd.
Var väldigt försiktig med vattnet om du brukar ha det i whisky (Jag själv brukar föredra whisky utan vatten oftast, och Aberlour - Abunadhen tycker jag är perfekt utan nåt i).
Om du åker finlandsfärjan nån gång så finns Abunadhen där för endast 449kr!!!!! Vilket är superbilligt för den whiskyn.

Lycka till

17 Sep 2010, 02:32
Profile ICQ YIM WWW

Single malt: Clontarf [:p]

Grogg: Nikki Sixx (Jack Daniels, saften av två lime, Sprite, is) [8D]

http://www.myspace.com/floatingtourist

17 Sep 2010, 08:55
Profile WWW

Är inne i Ardbeg träsket just nu, nästan bättre än sex[:D]
Lagavulin 16år är ju oxå bra grejer, liksom Laphroaig 10 år quarter cask, Caol ila är rätt bra oxå, inte lika rökig som dom andra men betydligt billigare.

You let up you loose!!

17 Sep 2010, 13:59
Profile

Som sades i jaktkojan "vi dricker upp det gammeldrickat först så det inte förfars". Lagavulin 16 år en favorit

"Det är aldrig försent att ge upp"

17 Sep 2010, 17:05
Profile WWW

Dricker Whisky? Skiter björnar i skogen?

Har precis sippat slut på en liten Yamazaki och nu hällt upp en myndig Glengoyne. I kö efter den står favoriten just nu, Ardbeg Uigeadail! [:p]

17 Sep 2010, 20:41
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 72 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3