Re: Hur få över musik från dator till iPhone??????
Mike Leaf wrote:
Finns bara en risk att göra sig av med sina mp3:or (om någon nu tänkt göra det) och det är ju att en tjänst som Spotify försvinner, blir avsevärt dyrare, eller att nästa vecka försvinner King Crimsons alster därifrån. Man har liksom inga garantier att det ska funka över en längre period.
Nåja, jag kan inte tänka mig att nån "göra sig av med" sina mp3:or. Om det dessutom rör sig om en situation som Gorans, där det såvitt jag förstår är fysiska plattor han rippat, är det ju på sin höjd arbetet man har ogjort om man av någon anledning skulle deletat en massa mp3:or. Lagringsutrymme kostar ju noll och nada idag, så det är väl bara att lägga undan en disk med mp3:orna om man vill dubbelsäkra sig.
Risken med att material "försvinner" har man ju för övrigt också för köpta mp3:or/AAC via itunes eller andra tjänster. Du "äger" inte eventuella DRM-skyddade filer, så beroende på hur villkoren för tjänsten kan ändras kan de riskera att bli värdelösa de också.
Poängen med lösningen jag nämner är ju att Goran får tillgång till dels all den musik han har idag, via Spotify eller som import dit av lokala filer, plus sisådär 19,99 miljoner låtar till. Kan inte riktigt se det negativa i det? Och "försvinner" samtliga streamingtjänster helt plötsligt, vilket känns hyfsat otroligt, är man väl aldrig i en sämre situation än man var innan?