View unanswered posts | View active topics It is currently 30 Apr 2026, 17:09

Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2
gamla arbandsur 
Author Message

Föresten; måste passa på att visa upp mitt senaste "fynd"... Denna borde f-n få pris för bästa -70-tals design:

Image

Passar perfekt till mitt senaste loppisfynd - en brun, lagom sliten Jofama skinnjacka (tyvärr inte fårn -70-talet...):

Image

14 Jun 2013, 09:30
Profile ICQ WWW

Post Re: gamla arbandsur
cool klocka RocknRon!

har lite blandade känslor inför 70-talsur bara, beror troligen på att dom är för nya för min ålder. Känns som att jag nyss hade såna där på armen ;) Själv är jag just nu ute efter en IWC Aquatimer, i stil med ngn av dessa:

Image
Image
Image

min farligaste websida (värre än eBay) är denna: www.chrono24.se :)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

14 Jun 2013, 10:22
Profile WWW

Finns det en marknad för "klockskrot"? Har en Omega Seamaster 30, bör vara från slutet av 50'-talet då min far mottog den som studiepremie från Stockholms redareförening, tyvärr så är den helt död...
Till vardags har jag en Omega Geneve med original skinnarmband, egentligen lite för nätt för min smak, lite "damig/tantig"... :oops: :wink:

Religion vs fossils. Fossils win.

14 Jun 2013, 11:36
Profile

Granis67 wrote:
Finns det en marknad för "klockskrot"? Har en Omega Seamaster 30, bör vara från slutet av 50'-talet då min far mottog den som studiepremie från Stockholms redareförening, tyvärr så är den helt död...
Till vardags har jag en Omega Geneve med original skinnarmband, egentligen lite för nätt för min smak, lite "damig/tantig"... :oops: :wink:

det är inne med små klockor nu, så du kan vara lugn

Betr Omegan är det väl läge att be ngn kunnig urmakare att ta en titt på den. Kostar den mindre än 5000 och laga så är det ju värt pengarna (om klockan är i fint skick f.ö.)

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

14 Jun 2013, 11:41
Profile WWW

Rock_N_Ron wrote:
Blues66 wrote:
Hej!
Väcker tråden igen med ett stort tack till Rock 'n Ron!
Han inspirerade mig till Heuer-jakt med bilden på sin sköna Carrera, idag anlände min från Belgien.
Handjagad från '74, det blev kärlek vid första ögonkastet...

NICE!!! 8)
Grattis Blues-mannen! Gamla Heuer har "det" på nå´t sätt tycker jag. Jag skulle vilja ha en Camaro & en Monaco oxå...

Hoppas jag inte dragit ner dig i träsket för djupt nu... :lol:

Från Belgien sa du? Från Le Collection´heure, eller? Kollade på lite klockor hos dom när jag köpte min, men tyckte priserna var i överkant... Mycket kul hade dom dock!
Även Meertz WORLDOFTIME har sjukt mycket snygga Heuer, men till rejäla överpriser.
Kolla även in http://www.heuerheritage.co.uk/ - där köpte jag min av Thomas som driver den siten.

Känn dig välkommen till http://www.klocksnack.se oxå! Finns många där (framför allt under vintage-avdelningen) som skulle gå igång på den där skönheten!
Hade ögonen på en liknande som fanns i Sverige innan jag köpte min 1153:a, men jag ville ha en automatisk med det klassiska cal. 12 verket.

Igen; grattis till en klassisk skönhet!

Edit; föresten! Vad tyckte sonen om den fantastiska studentpresenten? Önskar jag hade haft en far med så god smak när jag tog studenten...

Tack!!
Hittade den på Chrono24, en privatsäljare i Belgien, han hade ärvt den av sin farbror, vem vet? Fin var den i alla fall!
Jodå tack, sonen blev jätteglad, han gillar vintagestuk på sina prylar.

Har haft siktet inställt på en Speedmaster från '66 (födelseåret) med cal.321 ett längre tag men inte riktigt hittat rätt ännu, kanske till 50-årsdagen...

Vi ses på klocksnack då, lurkar där ibland men har inte kastat mig hela vägen i ännu.

Magnus

14 Jun 2013, 12:45
Profile

Blues66 wrote:

Tack!!
Hittade den på Chrono24, en privatsäljare i Belgien, han hade ärvt den av sin farbror, vem vet? Fin var den i alla fall!
Jodå tack, sonen blev jätteglad, han gillar vintagestuk på sina prylar.

Har haft siktet inställt på en Speedmaster från '66 (födelseåret) med cal.321 ett längre tag men inte riktigt hittat rätt ännu, kanske till 50-årsdagen...

Vi ses på klocksnack då, lurkar där ibland men har inte kastat mig hela vägen i ännu.

Magnus

Härligt.

Min drömkloka (just nu) är en 4-siffrig ref. Rolex Daytona från -72 (mitt födelseår) - vit tavla, svarta subdialt & bakelit Tachy-ring.
Får spara till min 50-årsdag, så kanske det kan slå in... :?

Typ en så´n här:

Image

14 Jun 2013, 14:31
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 36 posts ]  Go to page Previous  1, 2