View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 10:03

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Fan vilken start på dagen... 
Author Message

FenderBender wrote:
texas wrote:
Dyngbakis å köra bil,hoppas du skojade ?

Dessvärte inte... Jag gör vad som helst för mina barn. Sannolikheten att möta poliser en route var lika med noll. :/

att stackars vuxna dottern får stå vid vägkanten (sitta i en bil) under den timme eller två det tagit att ordna hjälp ställt mot att du genast ska ut i bilen, bakis, för att riskera folks liv och hälsa.
Din människosyn skrämmer mig.

17 Feb 2013, 21:40
Profile ICQ YIM WWW

Post Re: Fan vilken start på dagen...
Jag kör aldrig bil dagen efter om jag druckit mer än 3-4 öl och det gör jag inte för att polisen skulle kunna ta mig utan för att jag sett vad som kan hända vid ett antal tillfällen.
Men jag ser också vad som händer på nätet nu för tiden, man dömmer, snackar skit, ljuger etc utan att ta ansvar för det man säger/skriver, djävligt jobbigt, det bara väller ut skit ur munnen/fingrarna på folk när de hamnar bakom en dataskärm, skrämmande.
I det här fallet har man "dömt" FB för rattfylla, assosierat till nåt djävligt jobbigt som hänt i FBs liv som om han gjort samma sak själv etc, utan att veta hur det egentligen ligger till med FBs alkoholintag, bara en massa antaganden och gissningar.
Inte OK!

17 Feb 2013, 21:44
Profile

holmis63 wrote:
Jag kör aldrig bil dagen efter om jag druckit mer än 3-4 öl och det gör jag inte för att polisen skulle kunna ta mig utan för att jag sett vad som kan hända vid ett antal tillfällen.
Men jag ser också vad som händer på nätet nu för tiden, man dömmer, snackar skit, ljuger etc utan att ta ansvar för det man säger/skriver, djävligt jobbigt, det bara väller ut skit ur munnen/fingrarna på folk när de hamnar bakom en dataskärm, skrämmande.
I det här fallet har man "dömt" FB för rattfylla, assosierat till nåt djävligt jobbigt som hänt i FBs liv som om han gjort samma sak själv etc, utan att veta hur det egentligen ligger till med FBs alkoholintag, bara en massa antaganden och gissningar.
Inte OK!

Låt oss utgå från den information som finns.

1, Han skriver att han var dyngbakis
2. Han skriver att risken att stöta på polis är noll

Detta får mig att dra slutsatsen om att han var medveten om att han hade alkohol kvar i kroppen.

17 Feb 2013, 21:47
Profile ICQ YIM WWW

Ok. Dags att rekapitulera. Kl 16.00 öppnade jag första ölen. Kl 22.30 avslutade jag den sjätte och sista ölen. Därefter gick jag en 2 km promenad med hunfarna, tog en kvällsmacka och en kopp te. Efter en dusch kröp jag isäng strax före midnatt. Efyer att ha blivit väckt, åt jsg en snabb frukost, plockade ihop verktyg och blåste i alkometern - inhet utslag. Kl 08.30 påbörjade jag resan. Hade någon gjort annorlunda? Visst, jsg hade en smällande huvudvärk... Men jag var helt nykter.

17 Feb 2013, 21:56
Profile ICQ WWW

För att bara kommentera en sak av Ditt inlägg FB: Ja jag hade gjort annorlunda!
Hade funnits ett antal andra lösningar som löst problemet.

//H

17 Feb 2013, 22:08
Profile

Alla fyllekörnings slutsatser var alltså felaktiga, men ni lyckades dra igång en misstanke sörja som kan få vem som helst att känna sig som en påse skit, Grattis!

17 Feb 2013, 22:27
Profile

Fb; att du får så mycket kritik för ditt hanlandet får du nog tillskriva ditt slarviga språkbruk under gårdagen. "volym drinking" och "dyngbakis" får mig att associera till onykterhet grande. Att du även tycker att du måste ha en alkomätare och dessutom blåsa i den innan du ger dig ut på din 16-milafärd med sprängande huvudvärk väcker fler frågor men dom frågorna ställer jag inte

Nu har du ju deklarerat tidigare att du aldrig dricker dig full och därmed bör du inte heller kunna bli bakfull. Ordet dyngbakis var olyckligt valt och en felaktig beskrivning av din sprängande huvudvärk. Jag är säker på att din bilfärd var säker och trygg, något annat vore otänkbart

Ber om ursäkt om jag har antytt att du har kört bil onykter. Det var inte min mening. Den antydan stod du så bra själv för ;)

peace

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

17 Feb 2013, 22:37
Profile WWW

Ja Fb, man måste nog fundera lite innan man klottrar på ett internetforum :wink: .

oO0Oo URL: http://soundcloud.com/mr-faellman-project/

18 Feb 2013, 15:05
Profile WWW

Har man svårt att klara sig i trafiken vid tex punktering eller andra haverier så är ju Assistanstillägget i försäkringen (eller tecknas separat med tex Falk) ett utmärkt alternativ att tillgå. Ingen självrisk , kostar kanske 4-500 /år.

Bara att ringa så får Du starthjälp , bärgning eller hjälp med hjulbyte, dygnet runt.

Visst kan det ta lite tid på glesbygden att få ut en bärgare, men det tog det ju också för FB att få in verktygen och köra 8 mil.

Utnyttjade min senast i förra veckan när motorn började låta illa, tog 15 min att få en bärgare och sen köra till verkstaden för kamremsbyte
Fick skjuts sen till tågstationen också.

18 Feb 2013, 15:31
Profile ICQ WWW

Hycklarnas mästare. Borde bli ett Tv-program!
Blir nog lite trist i andra säsongen dock när det är samma gäst hela tiden.

18 Feb 2013, 22:28
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:
Ok. Dags att rekapitulera. Kl 16.00 öppnade jag första ölen. Kl 22.30 avslutade jag den sjätte och sista ölen. Därefter gick jag en 2 km promenad med hunfarna, tog en kvällsmacka och en kopp te. Efter en dusch kröp jag isäng strax före midnatt. Efyer att ha blivit väckt, åt jsg en snabb frukost, plockade ihop verktyg och blåste i alkometern - inhet utslag. Kl 08.30 påbörjade jag resan. Hade någon gjort annorlunda? Visst, jsg hade en smällande huvudvärk... Men jag var helt nykter.

Sent ska syndaren vakna - är förväntningarna att bli trodd med denna efterkonstruktion?

//BoB

18 Feb 2013, 23:15
Profile

FenderBender wrote:

Det där var nog den sämsta efterhandskonstruktion jag läst i hela mitt liv med tanke på första inlägget. Hur står du ut med dig själv?

19 Feb 2013, 00:52
Profile

Drevet går... :mrgreen: Kom igen bara, var och en blir salig på sin egen tro. De som känner mig kan intyga att jag aldrig skulle sätta mig bakom ratten utan bekräftad nykterhet. Därmed avslutar jag denna tråd.

19 Feb 2013, 01:03
Profile ICQ WWW

alltid lika roligt med alla bitterfittor och moralkärringar här
tycker inte fenderbender gjorte nåt större fel

Image

19 Feb 2013, 01:32
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 44 posts ]  Go to page Previous  1, 2