View unanswered posts | View active topics It is currently 01 May 2026, 04:38

Reply to topic  [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
hur länge kan ljugholtar'n sitta kvar? 
Author Message

Post Re: hur länge kan ljugholtar'n sitta kvar?
Jag mår jättebra sa Holtar’n för en stund sedan …. nu skall jag hem till hyressambon och äta middag vid köksbordet (sitter bergfast på sin post till nästa Sifo-mätning).

/Ulf

20 Jan 2012, 18:14
Profile

Abe Normal wrote:
Jag mår jättebra sa Holtar’n för en stund sedan …. nu skall jag hem till hyressambon och äta middag vid köksbordet (sitter bergfast på sin post till nästa Sifo-mätning).

/Ulf

han sitter ju bergfast endast tills på måndag, då fortsätter cirkusen

ImageThe beat goes on and I´m so wrong

20 Jan 2012, 19:52
Profile WWW

Joshunznera wrote:
Abe Normal wrote:

/Ulf

Han sitter säkert så långe det inte finns några realistiska altrnativ till partiledare. ~25 % i opinionssiffror tycks vara en accepterad gräns för vad partiet tål med Juholt vid rodret och så länge det inte försämras sitter han kvar. Åtminstone till nästa (S)-kongress om han inte avgår frivilligt. :roll:

/R

20 Jan 2012, 20:05
Profile

Renegade wrote:

Han sitter säkert så långe det inte finns några realistiska altrnativ till partiledare. ~25 % i opinionssiffror tycks vara en accepterad gräns för vad partiet tål med Juholt vid rodret och så länge det inte försämras sitter han kvar. Åtminstone till nästa (S)-kongress om han inte avgår frivilligt. :roll:

/R

Vilken svängning, prognosen sprack. Enligt Expressen som citerar TV4 så är det redan klart med Holt’s avgång?.. :wink:

/Ulf

20 Jan 2012, 20:54
Profile

And we have a winner......

Ljugholtarn sitter till kl 15:00 idag Lördag

21 Jan 2012, 10:26
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Jag tror det när jag ser/hör det... :evil:

21 Jan 2012, 10:32
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:

Jag tippar att det blir 15.01

21 Jan 2012, 10:40
Profile WWW

Enligt sydsvenskans förstasida så avgår han. Synd!, Han var en tillgång för moderaterna.

21 Jan 2012, 11:03
Profile ICQ WWW

Stout wrote:
Han var en tillgång för moderaterna.

Precis så. Där ligger hans främsta styrka.

21 Jan 2012, 11:08
Profile

Synd att han kommer att avgå! Hade han bara haft ett genuint stöd och professionell uppbackning av de egna så hade Sossarna fullständigt kissat ner moderaterna och en trött allians i nästa val!

En politiker med mer patos och medial genomslagskraft har svensk politik sällan skådat, Palme undantaget. Juholt hade kunnat göra för svensk politik och Socialdemokrati vad McEnroe gjort för Nike. Liknelsen är nog inte helt dum eftersom förmågan att slå medialt är helt avgörande idag. Däremot hade han behövt uppbackning eftersom han inte alls förstått hur slipad och strategisk han behövde vara för att i förlängningen överleva i relation till media.

Sossarnas verkställande utskott är nog egentligen Moderater, det ser ju åtminstone ut så eller hur! ;) För hur ska vi veta bättre eftersom allt av vikt inom partiet sker bakom lyckta dörrar. Märkligt förfarande i ett parti med den värdegrunden man säger sig representera. För övrigt så har ju partiet styrts av en moderat sen Görans P's dagar.

Blir lite tragiskt att se det socialdemokratiska partiet självdö. Men det är bara att konstatera att något som är så ruttet och tärt av årtionden av maktkamp saknar livskraft.

Nått mer förljuget än Nya Moderaterna finns ju i och för sig inte så med tiden så får jag säkerligen avnjuta även det partiets förfall och undergång. Lögn håller nämligen inte i längre än vad folk föredrar att bli bedragna... Det gäller både kommunism och marknadsliberalism i Moderaternas "ansvarsfulla" tappning. Moderaternas förfall, det blir tider det! :twisted:

21 Jan 2012, 11:58
Profile

Stout wrote:
Enligt sydsvenskans förstasida så avgår han. Synd!, Han var en tillgång för moderaterna.

+1

Jag trodde att efter hyres-sambo-skandalen så skulle Holt’s lära sig av sitt misstag, men jag tycker nästan att det har blivit ännu värre. Vapendragaren Tommy Waidelich och Holt’s blir lite som Helan & Halvan.

/Ulf

21 Jan 2012, 12:24
Profile

Alternativet och efterträdaren blir spännande att se/höra vem det blir?
Kvinna?
Man?
Delat ledarskap?

21 Jan 2012, 12:30
Profile WWW

leffje wrote:
Kvinna?
Man?
Delat ledarskap?

Trevligt att höra någon som verkar se positivt på sossarnas framtidsutsikter, jag själv gör tyvärr inte det efter alla dessa turer. Men ibland är det trevligt att ha fel! Vad tror du själv?

21 Jan 2012, 12:39
Profile

toneking wrote:
leffje wrote:
Kvinna?
Man?
Delat ledarskap?

Trevligt att höra någon som verkar se positivt på sossarnas framtidsutsikter, jag själv gör tyvärr inte det efter alla dessa turer. Men ibland är det trevligt att ha fel! Vad tror du själv?

Ja jag vet inte om jag ser så positivt på "sossarnas framtidsutsikter" men svensk politik behöver en fungerande opposition anser jag. Finns ingenting just nu - alliansen spelar mot öppet mål för att använda en schleten idrottsterm.

21 Jan 2012, 12:47
Profile WWW

leffje wrote:
Ja jag vet inte om jag ser så positivt på "sossarnas framtidsutsikter" men svensk politik behöver en fungerande opposition anser jag. Finns ingenting just nu - alliansen spelar mot öppet mål för att använda en schleten idrottsterm.

Håller med! Tror tyvärr att det kommer att ta tid den här gången. Men som sagt, ibland är det trevligt att ha fel! Glädjande gällande opposition är i alla fall MP's och VP's nya språkrör och partiledare. Mer slipade och trovärdiga politiker får man leta efter. Ska bli väldigt intressant och trevligt att följa deras utveckling.

21 Jan 2012, 12:55
Profile

Så här verkar det ju bli- Jämtin tar över

Image

21 Jan 2012, 13:55
Profile ICQ WWW

Jag tycker det är OK att de vill ha en kvinnlig socialdemokratisk "stadsminister" det vore värre om de faktiskt var ute efter Reinfeldts jobb. 8) 8)

Tobbe z wrote:

Image

21 Jan 2012, 14:07
Profile

Sett på Twitter:

Quote:
Juholt gör alltid vad som faller honom in. Skulle ej bli förvånad om han stjäl showen en sista gång genom att raka bort mustaschen till kl15

21 Jan 2012, 14:52
Profile

KL: 15.01. Jag vill inte stå i vägen….Neeej! (ropar publiken)....Holtar’n..Holtar’n..Holtar’n..Holtar’n

Over and out!

/Ulf

Last edited by Abe Normal on 21 Jan 2012, 16:07, edited 1 time in total.

21 Jan 2012, 16:05
Profile

Tobbe z wrote:

Image

Vilken stad handlar det om? :roll:

Last edited by Jesperado on 21 Jan 2012, 17:23, edited 1 time in total.

21 Jan 2012, 16:07
Profile ICQ YIM WWW

Äsch.

Är det nån som behöver en whisky just nu är det nog Juholtarn. Fatta vilken ohygglig press han utsatts för den senaste tiden.

21 Jan 2012, 16:09
Profile

bjoel wrote:
Äsch.

Är det nån som behöver en whisky just nu är det nog Juholtarn. Fatta vilken ohygglig press han utsatts för den senaste tiden.

Det är i grunden helt och hållet hans eget vållande som orsakat den pressen. Till det ett internt skyttegravskrig och Aftonbladet som den starkaste mediala kritikern. Alliansen har kunnat sitta på läktaren och titta på hela tiden medan sossarna strypt sig själva i alla krumbukter.

/R

21 Jan 2012, 16:24
Profile

Renegade wrote:
Det är i grunden helt och hållet hans eget vållande som orsakat den pressen. Till det ett internt skyttegravskrig och Aftonbladet som den starkaste mediala kritikern. Alliansen har kunnat sitta på läktaren och titta på hela tiden medan sossarna strypt sig själva i alla krumbukter.

/R

Håller med om att alliansen nog sitter och skålar och förundras över att motståndaren gör allt jobb själv... Däremot kan du väl inte på allvar tycka att mobbning är ok bara för att han klantat till det! Eller?

21 Jan 2012, 16:42
Profile

fan vad synd att han avgår.....sossarna hade gått i total konkurs om han fortsatt vilket jag hoppades på.

Är ju så kul att det senaste året bara beskådat sossarnas förfall och tänk alla sossar där ute på landsbygden som ser sitt parti falla sönder och politiken som går i kras. Underbart !
:D

21 Jan 2012, 16:58
Profile ICQ YIM WWW

jag har då aldrig tyckt att Juholt gjort ett seriöst intryck. Mer av en gamäng än en statsman. Gamänger har det funnits många i politiken genom åren; Lars Werner, Iand &Bert, Anders Björck och Per Garton för att nu nämna några

Att media gillar att tillsätta och avsätta politiker är heller inget nytt, men de senaste gångerna detta har skett har det blivit alltmer mobbing-likt tycker jag nog. Tex TV4s reporter som under hela morgonen idag har berättat att Juholt minsann kommer att avgå i eftermiddag. Sånt kan ju i ett sånt här läge lätt vändas till en självuppfyllande profetia och få en ev vågskål att tippa över

Jag tror inte alls att Alliansen har suttit och firat att detta händer. Självklart är det bra för den sittande regeringen att det inte finns en opposition men det handlar också om människor och arbetskamrater, inte bara politiska meningsmotståndare. Att se sin arbetskamrat mobbas offentligt tycker jag inte ngn borde behöva acceptera

Hoppas att Juholt nu får lite lugn och ro ett tag, sånt här drev önskar jag ingen medmänniska, oavsett vilka politiska åsikter denne har

21 Jan 2012, 17:03
Profile WWW

Oavsett vilka politiska sympatier man har eller föredrar så mår demokratin bra av en regering/opposition som fungerar.

Sen är det väl också så att utan ett bra lagspel så har man ingen bra striker på topp heller (idrottstermer igen)......

21 Jan 2012, 17:10
Profile WWW

spindeln wrote:
fan vad synd att han avgår.....sossarna hade gått i total konkurs om han fortsatt vilket jag hoppades på.

Är ju så kul att det senaste året bara beskådat sossarnas förfall och tänk alla sossar där ute på landsbygden som ser sitt parti falla sönder och politiken som går i kras. Underbart !
:D

Om det är till någon glädje för dig tror jag att (S) framöver är ett parti bland andra. MP har börjat att bita i (S)-fläsket och (V) har 'tagit på sig haklappen'. Jag tror inte att du vill att MP och V ska ta över det stöd S har idag.

Joshunznera wrote:
jag har då aldrig tyckt att Juholt gjort ett seriöst intryck. Mer av en gamäng än en statsman. Gamänger har det
funnits många i politiken genom åren; Lars Werner, Iand &Bert, Anders Björck och Per Garton för att nu nämna några

Att media gillar att tillsätta och avsätta politiker är heller inget nytt, men de senaste gångerna detta har skett har det blivit alltmer mobbing-likt tycker jag nog. Tex TV4s reporter som under hela morgonen idag har berättat att Juholt minsann kommer att avgå i eftermiddag. Sånt kan ju i ett sånt här läge lätt vändas till en självuppfyllande profetia och få en ev vågskål att tippa över

Jag tror inte alls att Alliansen har suttit och firat att detta händer. Självklart är det bra för den sittande regeringen att det inte finns en opposition men det handlar också om människor och arbetskamrater, inte bara politiska meningsmotståndare. Att se sin arbetskamrat mobbas offentligt tycker jag inte ngn borde behöva acceptera

Hoppas att Juholt nu får lite lugn och ro ett tag, sånt här drev önskar jag ingen medmänniska, oavsett vilka politiska åsikter denne har

Det framkom redan igår att det var någon i VU som läckte (via SMS) till kvällspressen att Juholt skulle avgå frivilligt. Det var alltså bestämt men inte offentligt. Vad sedan TV4 sedan påstår förändrar inte det tagna beslutet. Inte kan ledningen i S vara styrda av media, med andra ord det är ingen självuppfyllande profetia utan det var redan bestämt.

Jag tror att det i politik är som i tennis - man vill ha motstånd som är lite bättre än den egna nivån men man vill vinna. 8) En regering utan opposition kan stagnera vilket inte gynnar någon.

/R

21 Jan 2012, 17:17
Profile

Joshunznera wrote:
jag har då aldrig tyckt att Juholt gjort ett seriöst intryck. Mer av en gamäng än en statsman. Gamänger har det funnits många i politiken genom åren; Lars Werner, Iand &Bert, Anders Björck och Per Garton för att nu nämna några

Det där om att han framstår mer som en gamäng än en statsman kanske du har helt rätt i. Däremot upplever jag honom som hundra procent seriös i sitt engagemang, men uppenbarligen har han varit för oerfaren, impulsiv och odisciplinerad för uppdraget. Är då det direkta stödet närmast honom, inom partiet, för dåligt går det så här. Kanske hade det gått bättre om stöd funnits underifrån.

leffje wrote:
Sen är det väl också så att utan ett bra lagspel så har man ingen bra striker på topp heller (idrottstermer igen)......

+1

21 Jan 2012, 17:47
Profile

Renegade wrote:

Det framkom redan igår att det var någon i VU som läckte (via SMS) till kvällspressen att Juholt skulle avgå frivilligt. Det var alltså bestämt men inte offentligt. Vad sedan TV4 sedan påstår förändrar inte det tagna beslutet. Inte kan ledningen i S vara styrda av media, med andra ord det är ingen självuppfyllande profetia utan det var redan bestämt.

Jag tror att det i politik är som i tennis - man vill ha motstånd som är lite bättre än den egna nivån men man vill vinna. 8) En regering utan opposition kan stagnera vilket inte gynnar någon.

/R

Det är väl ingen här som påstått att S är styrda av media, jag bara påpekar att det kan bli så när dagstempen i tidningarna får styra den politiska agendan. Det är väl ingen direkt vågad terori att anta att utgången av Juholts klavertramp hade blivit en annan om tidningarna hade haft ett kungamord eller liknande att skriva löpsedlar om under samma tid..

21 Jan 2012, 18:05
Profile WWW

spelar ingen roll - huvudproblemet är ju att regeringspartierna har snott såssarnas politik och tillämpar den mer framgångsrikt än vad de själva gjorde...

Självklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!

21 Jan 2012, 19:38
Profile WWW
Reply to topic   [ 96 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next