| Author |
Message |
|
AMI
|
 Re: Att göra en Juholtare??
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
Last edited by AMI on 12 Oct 2011, 15:03, edited 1 time in total.
|
| 12 Oct 2011, 15:02 |
|
 |
|
AMI
|
Plexiglas wrote: Om Tjuvholt/Velholt åker som partiledare och kanske som riksdagsman, då får vi väl iaf "glädjen" att betala hans riksdagspension.
Fy f-n!
Klas
Quote: Tänk på att det ändå blir billigare än att pröjsa riksdagslön + hyran!  Sant, men när Snikholt försvinner får vi äran att betala någon annan pajas som tar hans plats. Hur det än går är det skattebetalarna som får betala kalaset.
_________________Senaste utgivelsen på Bandcamp - http://andersisberg.bandcamp.com/Bojensponsor
|
| 12 Oct 2011, 15:03 |
|
 |
|
bjoel
|
Ni har väl sett dagens snackis, omslaget på tidskriften OBIZ24: http://obiz24.idg.se/2.18979/1.409602
Attachments:
juholt.jpg [ 64.61 KiB | Viewed 1126 times ]
|
| 12 Oct 2011, 16:17 |
|
 |
|
bjoel
|
Snacka om Timing.... 
|
| 12 Oct 2011, 16:17 |
|
 |
|
Tobbe z
|
bjoel wrote: Snacka om Timing....  Speciellt efter skuggbudgetens höjning av utgiftstaket med 20 miljarder- dessutom. En sann Sosse.
|
| 12 Oct 2011, 17:01 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Tamefaan om han inte ser ut som en tvättäkta storskurk ur en Pippi Långsamt film!!!!!!! 
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 12 Oct 2011, 18:49 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Plexiglas wrote: Tamefaan om han inte ser ut som en tvättäkta storskurk ur en Pippi Långsamt film!!!!!!!  Frågan är, är han Dunder Karlsson eller Blom? 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 12 Oct 2011, 18:56 |
|
 |
|
Plexiglas
|
FenderBender wrote: Plexiglas wrote: Tamefaan om han inte ser ut som en tvättäkta storskurk ur en Pippi Långsamt film!!!!!!!  Frågan är, är han Dunder Karlsson eller Blom?  Nä, han är rätt och slätt Ljugholtar'n, med ett stadigt skamgrepp om statens ådriga gamla pung.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 12 Oct 2011, 19:10 |
|
 |
|
abergh
|
Ännu en bildkommentar: 
|
| 12 Oct 2011, 22:42 |
|
 |
|
spindeln
|
jag hoppas han får sitta kvar.....bättre för då kommer sossarnas politik handla om fuskaren Juholt, dvs det skadar partiet mer och alliansen kan vinna nästa val lätt.
|
| 12 Oct 2011, 23:52 |
|
 |
|
Renegade
Joined: 19 Jun 2005, 09:35 Posts: 5459 Location: Uppsala-la-la-la
|
spindeln wrote: jag hoppas han får sitta kvar.....bättre för då kommer sossarnas politik handla om fuskaren Juholt, dvs det skadar partiet mer och alliansen kan vinna nästa val lätt. Straffspark mot öppet mål - aliansen behöver bara att ställa ut fotbollskorna. Vad har (S) för alternativa ledare? Det var besvärlight när Juholt valdes, det är väl inte enklare nu? /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 13 Oct 2011, 11:04 |
|
 |
|
bjoel
|
Renegade wrote: Vad har (S) för alternativa ledare? Det var besvärlight när Juholt valdes, det är väl inte enklare nu? /R Dags för Bodström att göra comeback från sin självvalda exil?
|
| 13 Oct 2011, 11:08 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
bjoel wrote: Renegade wrote: Vad har (S) för alternativa ledare? Det var besvärlight när Juholt valdes, det är väl inte enklare nu? /R Dags för Bodström att göra comeback från sin självvalda exil? Den där Solna-sossen, Johanna Graf, verkar ju vara medial och får mycket utrymme i media dessa dagar. Såg henne på Dansk TV i morse Annars är det väl Veronica Palm och Micke Damberg som i sällskap av Bodström och Borgström fortfarande har, av intrigerna, obefläckade händer JAg tippar på att Juholt meddelar sin avgång vid en presskonferens klockan 11.00 i morgon fredag.
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 13 Oct 2011, 11:17 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Joshunznera wrote:
JAg tippar på att Juholt meddelar sin avgång vid en presskonferens klockan 11.00 i morgon fredag. Tung gissning, jag sätter inget emot….nu är vi inne i den sk. ta-avstånds-fasen. Vilka skall försvara eller ta avstånd, ”försvararna” riskerar att få problem i nästa fas, dvs vilka som skall få vara med på nästa tåg. Sånt där är knivigt, nu gäller det att spela på rätt häst och säkra sin egen fortlevnad inom partiet. /Ulf
|
| 13 Oct 2011, 11:28 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Vem står för hyran om han avgår?
Last edited by Tobbe z on 13 Oct 2011, 11:50, edited 1 time in total.
|
| 13 Oct 2011, 11:45 |
|
 |
|
Plexiglas
|
|
| 13 Oct 2011, 11:47 |
|
 |
|
Renegade
|
bjoel wrote: Renegade wrote: Vad har (S) för alternativa ledare? Det var besvärlight när Juholt valdes, det är väl inte enklare nu? /R Dags för Bodström att göra comeback från sin självvalda exil? Ministern som utan att kunna ange något trovärdigt skäl vägrade att medverka till narkotikatest? Högoddsare i min bok. /R
_________________ "Art is the last thing I'm worried about when I'm writing a song. As far as I'm concerned, art is just short for 'Arthur'." - Keith Richards
|
| 13 Oct 2011, 12:10 |
|
 |
|
Renegade
|
Joshunznera wrote: bjoel wrote: Dags för Bodström att göra comeback från sin självvalda exil?
Den där Solna-sossen, Johanna Graf, verkar ju vara medial och får mycket utrymme i media dessa dagar. Såg henne på Dansk TV i morse Annars är det väl Veronica Palm och Micke Damberg som i sällskap av Bodström och Borgström fortfarande har, av intrigerna, obefläckade händer JAg tippar på att Juholt meddelar sin avgång vid en presskonferens klockan 11.00 i morgon fredag. Veronica Palm räcker inte till när det gäller annat än att snacka. Bodström går bort (se annat svar) liksom Borgström som snarare kan samla en mindre krets i (V) - han företräder de två tjejerna mot Julian Assange samt feminist sedan han var JämO - för ideologiskt smal för att smala ett stort parti. Damberg blev inte ledare förra gången, varför skulle han bli det nu? Han kanske är i yngsta laget för (S) och utan att ha riktig politisk pondus? Tipset säger att Juholt avgår om han åtalas för hyresaffären (om inget nytt påskyndar processen). Kl. 11:00 imorgon fredag är inte troligt (om inte åtal väcks vilket jag tror är för tidigt eller något nytt kommer upp). Jag sätter emot ett set Ernie Balls. /R
|
| 13 Oct 2011, 12:21 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Tycker nog också att fredag fm är en lite väl optimistisk gissning. Med vilken med hastighet vederbörande kommer att avsättas hänger också samman med hans personlighet. Nu verkar inte Holtar’n vara den typen som snabbt inser vidden av det hela utan närmast bekymmersfritt tuggar vidare. Sådana personligheter har en tendens att dra ut på det hela och jag tror inte att det går i ett nafs.
Så jag sätter nog emot en påse uttjänta plektrum på att avgången inte sker för än till nästa fredag.
/Ulf
|
| 13 Oct 2011, 13:03 |
|
 |
|
Plexiglas
|
vi borde starta en vadslagningstråd där vi slår vad om vilket datum han går. Vinnaren får ett pris som vi salar ihop. Jag kan bidra med ett NOS Mullard ecc83 till vinnaren.  Nån mer som är på?
|
| 13 Oct 2011, 13:10 |
|
 |
|
Renegade
|
Plexiglas wrote: vi borde starta en vadslagningstråd där vi slår vad om vilket datum han går. Vinnaren får ett pris som vi salar ihop. Jag kan bidra med ett NOS Mullard ecc83 till vinnaren.  Nån mer som är på? Kul men det händer saker hela tiden. Nu har Juholt gjort avdrag för bilresa samtidigt som han haft en betald hyrbil... /R
|
| 13 Oct 2011, 13:31 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Nu finns det faktiskt en (kontra)sida saken och det är att Holtar’n är så tjurnackad och orubbligt som man från partiets sida egentligen hela tiden har hoppats på.
Karl’n verkar ju i det närmaste orubblig och tyckte tex igår att det hade varit citat, en fantastisk dag och statsministern så lite trött ut under dagens debatt.
Det jag undrar är hur (stöd)tongångarna skallar från sambon hemma i Västertop?....Jag hoppas på hyran, hoppas på hyran….
/Ulf
|
| 13 Oct 2011, 13:53 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Tobbe z wrote: Vem står för hyran om han avgår? Det måste ju bli sambon, om han nu har pröjsat under flera så är det väl på tiden att hon tar över? Nå’n rättvisa måste det va. /Ulf
|
| 13 Oct 2011, 14:21 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Abe Normal wrote: Tobbe z wrote: Vem står för hyran om han avgår? Det måste ju bli sambon, om han nu har pröjsat under flera så är det väl på tiden att hon tar över? Nå’n rättvisa måste det va. /Ulf Jag gissar att det utfaller någon form av bidrag iaf.
|
| 13 Oct 2011, 15:47 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Tobbe z wrote:
Jag gissar att det utfaller någon form av bidrag iaf. Förmodligen... /Ulf
|
| 13 Oct 2011, 15:55 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Plan B…medan jag höll på med sista fixet på huset så slog det mig, jag tror att chansen ökar att Holtar’n faktiskt sitter kvar. Det primära för den inre kretsen av partiet är inte om det har begåtts fel med bidrag (alla kan göra fel), utan den stora frågan är om partiet börjar förlora röster.
Holtarn’s uppdrag är att vinna resten är underordnat. Om telefonerna börjar ringa från olika förbund, bla Metall, där dom säger…det är honom, Bronco vi vill ha. Ungefär som i filmen Tootsie med D Hoffman, dvs det som först verkar vara ”fel” visar sig bli rätt.
Ingenting biter på Håkan, där andra knäar så tycker han att det har varit ”fantastisk” dag (så skall en politisk sten dras), Osvuret är bäst, men att regeringen ligger lågt beror förmodligen på att man inte vill ha det till en partfråga vilket skulle kunna spela Bronco i händerna.
/Ulf
|
| 13 Oct 2011, 15:56 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Abe Normal wrote: Plan B…medan jag höll på med sista fixet på huset så slog det mig, jag tror att chansen ökar att Holtar’n faktiskt sitter kvar. Det primära för den inre kretsen av partiet är inte om det har begåtts fel med bidrag (alla kan göra fel), utan den stora frågan är om partiet börjar förlora röster.
Holtarn’s uppdrag är att vinna resten är underordnat. Om telefonerna börjar ringa från olika förbund, bla Metall, där dom säger…det är honom, Bronco vi vill ha. Ungefär som i filmen Tootsie med D Hoffman, dvs det som först verkar vara ”fel” visar sig bli rätt.
Ingenting biter på Håkan, där andra knäar så tycker han att det har varit ”fantastisk” dag (så skall en politisk sten dras), Osvuret är bäst, men att regeringen ligger lågt beror förmodligen på att man inte vill ha det till en partfråga vilket skulle kunna spela Bronco i händerna.
/Ulf jag reviderar mitt tips till att han avgår i morgon förmiddag 10.00. Han verkar iofs vara som en gås där allt bara rinner av, men nu går telefonerna varma på Sveavägen. Distrikte efter distrikt ropar på snar avgång...
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 13 Oct 2011, 20:09 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Joshunznera wrote: jag reviderar mitt tips till att han avgår i morgon förmiddag 10.00. Han verkar iofs vara som en gås där allt bara rinner av, men nu går telefonerna varma på Sveavägen. Distrikte efter distrikt ropar på snar avgång... Risken finns att plektrumpåsen rycker…som jag sa tidigare detta är för partiet ingen moralfråga i första hand utan en förlora-röster-fråga, att politiker lever "gott" gäller inte bara Holten utan samtliga toppolitiker. Jag är övertygad att många sossefingrar är uppe i luften för att känna vart (röst)vinden blåser, sedan beror det vem som håller i snaran. Nu verkar Jämtin hålla i repet, men ju längre tiden går och Holten tuggar på, så kan tiden tala för honom. Förmodligen som du säger så ligger han risigt till, vi får se imorgon till fredagasskålen, då tar vi en Holtar'n-grogg. /Ulf
|
| 13 Oct 2011, 21:02 |
|
 |
|
Renegade
|
Abe Normal wrote: Plan B…medan jag höll på med sista fixet på huset så slog det mig, jag tror att chansen ökar att Holtar’n faktiskt sitter kvar. Det primära för den inre kretsen av partiet är inte om det har begåtts fel med bidrag (alla kan göra fel), utan den stora frågan är om partiet börjar förlora röster.
/Ulf Självklaart gör partiet en prognos för skademinimering; kan Juholt sitta kvar och leda partiet mot ett framgångsrikt val 2014 eller ska någon annan göra det med allt vad det innebär. Juholt är relativt ny på posten och han var egentligen det minst dåliga alternativet. Det var många strider inom partiet efter valet 2010 och många som 'sparkades' ut av Juholt sedan han blev tillsatt - det är mycket slitningar inom partiet. Mitt långsiktiga stalltips är att MP och V (kanske C och M) kommer att locka röster från S som kommer att förtvina som parti. De har sedan flera år slut på idéer och blir ständigt omsprungna av andra partier. MP blir nästa stora oppositionsparti. /R
|
| 13 Oct 2011, 23:29 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Renegade wrote: Självklaart gör partiet en prognos för skademinimering; kan Juholt sitta kvar och leda partiet mot ett framgångsrikt val 2014 eller ska någon annan göra det med allt vad det innebär.
Juholt är relativt ny på posten och han var egentligen det minst dåliga alternativet. Det var många strider inom partiet efter valet 2010 och många som 'sparkades' ut av Juholt sedan han blev tillsatt - det är mycket slitningar inom partiet.
Mitt långsiktiga stalltips är att MP och V (kanske C och M) kommer att locka röster från S som kommer att förtvina som parti. De har sedan flera år slut på idéer och blir ständigt omsprungna av andra partier. MP blir nästa stora oppositionsparti.
/R
det där gäller väl iofs för de flesta partier?
|
| 14 Oct 2011, 05:44 |
|
|