Sent ska man få tummen ur.
Nu har jag fått i gång telia's 3G-smalband.
Min linuxkärna ville icke ha med usb-modemet att göra så jag fick gå via en router.
I fönstret riktat mot en 3G-mast står routern med usb-modemet i detta är ansluten till en switch vid skrivbordet som sen alla skit sitter i
funkar fin fint.
<b>SPEC</b>
----------------
modem HUWEI E1750
router dovado 3GN (Skulle haft den vassare 4GR modellen men den fanns ej på hyllan i byn)
http://www.dovado.com/Routers.htmlswitch ZyXEL bredbandsrouter (ska bytas mot min nedpackade D-link switch)
Tack alla för alla råd [:)]
Nu jävlar ska trådtelefon och adsl ut ur huset [:)]
<b>/ralvejd</b>
<i>Generalist, kan inget om allt"]
http://www.ralvejd.se/