Galanti wrote:
Grattis [:)]
Visst är det gött när man känner resultatet i hela kroppen och visst bannar man sig själv för att man låtit det gå så långt.
Själv har jag åkt på en riktig tvärnit, jag ligger på 16 kg minus och har inte tappat ett gram på två veckor trots att jag äter mindre och nu helt skippat kolhydrater i hopp om att kicka igång viktminskningen.
Well well, jag får vara nöjd med att jag inte går upp i vikt och behålla tålamodet med vetskapen om att det snart börjar röra på sig igen.
Jag ville ju så gärna nått mitt mål med 20 kg minus till jul [V]
gitarrmissbrukare och vänsterflummare
Well,skippat kolhydrater och äta mindre kan ställa till det lite.
Några faktorer att du inte gått ner något trotts du gjort som du kan vara.
Du kanske äter för lite helt enkelt ,,,ja för lite, gör man det så kan kroppen tolka det som "svälttider" och spara på kroppsfett så gott den kan.
Lösning: ät mer[;)]
Du kanske äter för sällan, då försämras förbäningen i kroppen.
Lösning: Ät helst 5 gånger om dagen om du kan och sista målet på kvällen ska helst bara vara protein (man behöver ej energi när man sover vilket kohydrater o fett ger).
Du kanske nu när du skippat kolhydrater får i dig för lite fett?
Mer fett ger kroppen signaler om ; "nu är det goda tider" här behöver vi inte hålla på det lagrade fettet.
Lösning: ät mer fett och skippa alla "halv messyer" till fett, utan ricktig 30% grädde ska det vara, smör och gammaldags mjölk.
Den senaste fostkningen pekar mer o mer att alla dessa modifierade fetter har kroppen svårt att göra sig av med, något alla som kör LCHF emeriskt vetat länge.
Sen kommer en ett personligt tips:börja äta: Mariatistel (även kallat:silymarin ) detta är en mycket efektiv ört som renar o hela levern. Och då undrar du säkert vad ska nu det vara bra för? Well,efter kroppes muskler så är levern vår näst största förbännare.
Så att ha en efektiv lever är nått att sträva efter [:p]
Har användt det själv i perioder o varje gång så går jag ner flertalet kilo utan ha ändrat nått annat.
Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se