View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 15:37

Reply to topic  [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Viktminskningstråd 
Author Message

Nu är man nere på 94,5 kg - det var ett tag sedan sist och som genom ett trollslag har allt börjat gå mycket lättare!

Att promenera en mil idag är något jag gör utan att blinka. För några månader sedan blev jag helt knäckt efter ett par kilometer.

Livet börjar bli hääärligt! [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

09 Dec 2008, 17:18
Profile ICQ WWW

Ja jag själv har faktiskt börjat röra mig neråt, men segt som faan har det gått dom senaste månaderna, är nu nere på 104kg. Tror man ska sluta bry sig så hårt ett tag och inte väga mig alltför ofta, sen har jag faktiskt börjat köra med pulsklocka då jag tränar, och det kan jag faktiskt rekomendera, då vet man exakt i vilken zon man ligger, problemet är oftast att man tränar för hårt, dvs att pulsen ligger för högt, då bränner kroppen mest bara kolhydrater och protein istället för fett, jag ligger mellan 120-145 slag/min med 180 som maxpuls, tidigare låg jag betydligt högre, säkert på 155-165 slag/min och ingen vikt rann bort, fick bättre kondition men vikten bestod.

You let up you loose!!

09 Dec 2008, 21:07
Profile

Grattis [:)]

Visst är det gött när man känner resultatet i hela kroppen och visst bannar man sig själv för att man låtit det gå så långt.

Själv har jag åkt på en riktig tvärnit, jag ligger på 16 kg minus och har inte tappat ett gram på två veckor trots att jag äter mindre och nu helt skippat kolhydrater i hopp om att kicka igång viktminskningen.

Well well, jag får vara nöjd med att jag inte går upp i vikt och behålla tålamodet med vetskapen om att det snart börjar röra på sig igen.

Jag ville ju så gärna nått mitt mål med 20 kg minus till jul [V]
gitarrmissbrukare och vänsterflummare

Well,skippat kolhydrater och äta mindre kan ställa till det lite.
Några faktorer att du inte gått ner något trotts du gjort som du kan vara.

Du kanske äter för lite helt enkelt ,,,ja för lite, gör man det så kan kroppen tolka det som "svälttider" och spara på kroppsfett så gott den kan.
Lösning: ät mer[;)]

Du kanske äter för sällan, då försämras förbäningen i kroppen.
Lösning: Ät helst 5 gånger om dagen om du kan och sista målet på kvällen ska helst bara vara protein (man behöver ej energi när man sover vilket kohydrater o fett ger).

Du kanske nu när du skippat kolhydrater får i dig för lite fett?
Mer fett ger kroppen signaler om ; "nu är det goda tider" här behöver vi inte hålla på det lagrade fettet.
Lösning: ät mer fett och skippa alla "halv messyer" till fett, utan ricktig 30% grädde ska det vara, smör och gammaldags mjölk.
Den senaste fostkningen pekar mer o mer att alla dessa modifierade fetter har kroppen svårt att göra sig av med, något alla som kör LCHF emeriskt vetat länge.

Sen kommer en ett personligt tips:börja äta: Mariatistel (även kallat:silymarin ) detta är en mycket efektiv ört som renar o hela levern. Och då undrar du säkert vad ska nu det vara bra för? Well,efter kroppes muskler så är levern vår näst största förbännare.
Så att ha en efektiv lever är nått att sträva efter [:p]

Har användt det själv i perioder o varje gång så går jag ner flertalet kilo utan ha ändrat nått annat.

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

09 Dec 2008, 23:11
Profile

Å jag e en av dem där en del andra bara hatar.
184cm å 88 pannor,varav i princip inget sitter på mitten-fortfarande vid 44 års ålder.
Alltid haft det så.
Äter som en häst än idag.

hrj743@hotmail.com

10 Dec 2008, 00:27
Profile

men har ändå kompletterat med Berocca och Tri-Omega.

gitarrmissbrukare och vänsterflummare

Well, då skulle jag rekomendera dig att göra en beställning av krillolja på gymgrosisten istället, du får mycket mer för pengarna och med krillolja slipper man den obehagliga efekten av att rapa fiskolja som inte är så mysigt.
Och när du ändå är där så beställ ALA som förbättrar din insulingkänslighet (vilket är bra)och även en stark antioxidant, vilket innebär du även kan skippa Berocca då ALA gör ett bättre jobb. Tror även dom har Mariatistel.

Då har du dom tillskotten som du behöver och är vetenskapligt underbyggda [^]

Häls
Owe Johnson
http://www.amphealer.se

10 Dec 2008, 01:53
Profile

Ja då var man nere på 92,5 kg! Det går inte fort nu, men andelen motion har ökats dramatiskt den senaste månaden. Det känns riktigt bra faktiskt! [:)]

Image <font color="green"><font size="1">If you can bend it you can mend it, if you can't mend it don't bend it - just make shure it's a Fender, Bender!</font id="green">
<font color="blue">fenderbender (snabel) live se |<b> Carpe Diem </b></font id="size1"></font id="blue">

30 Jan 2009, 12:37
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 38 posts ]  Go to page Previous  1, 2