View unanswered posts | View active topics It is currently 11 May 2026, 23:47

Reply to topic  [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
Intressant politiskt läge 
Author Message

Tobbe z wrote:

PGW wrote:

Krippa wrote:

[quote="PGW"]

inte f*n är det väl någon som vill sitta i ett getto & leva på andras arbete!

Är du medveten om att det för invandrare är helt fritt att välja vart de ska bo?

Ja, jag är det - är invandrarna själva medvetna om det?
Är de välkomna till alla hyresvärdar i hela landet?
Är alla arbetsgivare intresserade av att anställa invandrare?
Vad lagen säger är en sak, hur enkelt man kan kringgå den är en annan.

Människor bosätter sig där de (a)känner sig trygga & (b)kan försörja sig, sedan kan våra lokala politiker gaffla hur mycket de vill om dagisplatser, äventyrsbad o.s.v.
Fixa <i>riktiga "]arbeten på andra orter så flyttar invandrarna dit, de flesta är betydligt mer vana vid kroppsarbete än vad medel-Svensson är. Det är m.a.o. arbetsmarknaden som är problemet när det gäller deras geografiska spridning, inte invandrarna, jag väntar fortfarande på en förklaring på hur borgarnas "ta bort bidrags"-politik ska åstadkomma nya <i>varaktiga "]arbeten.
Det incitamentet förutsätter att det finns utrymme på arbetsmarknaden, vilket som bekant är ytterligt begränsat idag - eller alla arbetslösa, oavsett etnicitet, kanske ska skapa nya branscher........

En enkel lösning vore iofs 4- eller 6-timmars arbetsdag, men det är tydligen känsligt - en annan att familjer inte får skaffa fler än ett barn, då minskar befolkningen på sikt till den nivå som landets naturresurser mäktar bära = ungefär det tidiga 1800-talets nivå, med justering för senare tekniska framsteg.

Islam kommenterar jag inte, ehuru jag tycker att <i>alla "]former av religiösa yttringar borde förbjudas utanför den privata sfären(d.v.s. hemmet) - innefattar alltså alla religioner. All organiserad religion har hittills i historien utövat makt på ett eller annat sätt, att stifta lagar eller på annat sätt anpassa samhället efter dylikt hokuspokus är IMO rent vansinne och vådligt antidemokratiskt.

Litet sidosprång (eller inte): Är det ingen som undrar hur politikerna, från båda blocken, kan påstå att "pensionspengarna/fonderna inte räcker till" & samtidigt "ta ut överskott" ur AP-fonderna för att använda till det skatterna är avsedda för - motorvägsbyggen, forskning o.s.v.
Svensson borde vara bättre informerad om vart våra gemensamma tillgångar tar vägen.

Lite halftaskiga Videosisar : [url="http://www.youtube.com/user/PegLegLeennart"]Här[/url]
"You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!" - Elias McDaniel

Pensionsreformens utförande och hur den genomdrevs är en STOR skandal som ingen reflekterar över.
Man spelar monopol med våra pensioner-thats it.
Svensken igemen bryr sej inte och tycker sånt här å jobbigt.
Man kör hellre Strutstaktiken och hoppas på att någon anna fixar resten.

<u>Lika märkligt är ju upprördheten över att vi har "Nazister" i riksdagen men att det sitter Marxister, Leninsiter i riksdagen är tydligen bekvämt</u>.
[/quote]

Det är ju inte så konstigt. Vågar du säga emot amrxisterna och lininisterna så kommer våldsvänstern och ger dig en omgång fysisk politik.

I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men
I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud

22 Sep 2010, 14:30
Profile ICQ YIM WWW

Däremot undrar jag om ni sista som skriver här har läst Karl Marx skrifter?

Poängen e att grundiden e ganska vaken,om än utopisk.
Mao "vacker",men går inte att genomföra.

Att det sen sitter en massa nötter å tolkar sönder skiten till sitt eget fromma å kallar sig Marxister e snarast en kvittens på deras eget oförstånd.

Att militanta Leninister å liknande som skriker upp till kamp kan vara en faktor för er förstår jag dock.

jesper@gofastparts.se

23 Sep 2010, 00:37
Profile

Inte ens de som vänster idag läser hans alster skulle vilja tillägga.

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/

23 Sep 2010, 12:56
Profile

Quote:

Man kan nog lugnt säga att kommunismen är död, samt dess beståndsdelar. I ett historiskt perspektiv var kommunismen ett experiment som inte fungerade. [^]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

23 Sep 2010, 14:05
Profile ICQ WWW

FenderBender wrote:

abergh wrote:

Quote:

Man kan nog lugnt säga att kommunismen är död, samt dess beståndsdelar. I ett historiskt perspektiv var kommunismen ett experiment som inte fungerade. [^]

Image<font size="2">/Janne i Själevad</font id="size2">

Kommunismen är absolut inte död i Sverige. Långt därifrån. AFA och liknande organisationer försvaras och tilllåts härja relativt fritt.
Säkerhetspolisen har ganska god koll på dom men det ÄR en Revolutionär organisation som förespråkar antidemokratiska metoder och på ett liknande sätt som Nazister och ExtremIslamister

Överseendet med vänsterextremism är ju faktiskt skrämmande- imo.

23 Sep 2010, 15:47
Profile ICQ WWW

Racing wrote:

Utpekandet av Leninister förstår jag.

Poängen e att grundiden e ganska vaken,om än utopisk.
Mao "vacker",men går inte att genomföra.

Att det sen sitter en massa nötter å tolkar sönder skiten till sitt eget fromma å kallar sig Marxister e snarast en kvittens på deras eget oförstånd.

Att militanta Leninister å liknande som skriker upp till kamp kan vara en faktor för er förstår jag dock.

jesper@gofastparts.se

Jaga har varken läst Koranen , Calles bok eller Adolfs bok. Brottstycken har man ju läst.

Men kanske ögna igen böckerna - vem vet man kanske ser ljustet.

Fast skaffar man böckerna så lär man ju få säkerhetspolisen på sej.

Ett tips är annars Journalisten Magnus Sandelins bok "Extremister"- inte alls kul läsning....

23 Sep 2010, 15:52
Profile ICQ WWW

Där e vi överens.
Den enda kommunistiska diktatur av storlek som är kvar idag e väl Kina,å där rämnar ju murarna betänkligt där med.

Cuba...jaja...blir nog bra med det..

Om man ser ett lite större perspektiv så är det nog så att alla former av diktaturer faller förr eller senare.
Huvudproblemet ligger väl i att de som lever under dem vill se till att det blir förr,vilket i sin tur allt som oftast lett till väpnade konflikter.

Appropå vänstern finns det väl fortfarande en beväpnad kommunistisk gerilla i nordvästra Mexico tom?

jesper@gofastparts.se

24 Sep 2010, 11:10
Profile
Reply to topic   [ 187 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7