PGW wrote:
Krippa wrote:
[quote="PGW"]
inte f*n är det väl någon som vill sitta i ett getto & leva på andras arbete!
Är du medveten om att det för invandrare är helt fritt att välja vart de ska bo?
Ja, jag är det - är invandrarna själva medvetna om det?
Är de välkomna till alla hyresvärdar i hela landet?
Är alla arbetsgivare intresserade av att anställa invandrare?
Vad lagen säger är en sak, hur enkelt man kan kringgå den är en annan.
Människor bosätter sig där de (a)känner sig trygga & (b)kan försörja sig, sedan kan våra lokala politiker gaffla hur mycket de vill om dagisplatser, äventyrsbad o.s.v.
Fixa <i>riktiga "]arbeten på andra orter så flyttar invandrarna dit, de flesta är betydligt mer vana vid kroppsarbete än vad medel-Svensson är. Det är m.a.o. arbetsmarknaden som är problemet när det gäller deras geografiska spridning, inte invandrarna, jag väntar fortfarande på en förklaring på hur borgarnas "ta bort bidrags"-politik ska åstadkomma nya <i>varaktiga "]arbeten.
Det incitamentet förutsätter att det finns utrymme på arbetsmarknaden, vilket som bekant är ytterligt begränsat idag - eller alla arbetslösa, oavsett etnicitet, kanske ska skapa nya branscher........
En enkel lösning vore iofs 4- eller 6-timmars arbetsdag, men det är tydligen känsligt - en annan att familjer inte får skaffa fler än ett barn, då minskar befolkningen på sikt till den nivå som landets naturresurser mäktar bära = ungefär det tidiga 1800-talets nivå, med justering för senare tekniska framsteg.
Islam kommenterar jag inte, ehuru jag tycker att <i>alla "]former av religiösa yttringar borde förbjudas utanför den privata sfären(d.v.s. hemmet) - innefattar alltså alla religioner. All organiserad religion har hittills i historien utövat makt på ett eller annat sätt, att stifta lagar eller på annat sätt anpassa samhället efter dylikt hokuspokus är IMO rent vansinne och vådligt antidemokratiskt.
Litet sidosprång (eller inte): Är det ingen som undrar hur politikerna, från båda blocken, kan påstå att "pensionspengarna/fonderna inte räcker till" & samtidigt "ta ut överskott" ur AP-fonderna för att använda till det skatterna är avsedda för - motorvägsbyggen, forskning o.s.v.
Svensson borde vara bättre informerad om vart våra gemensamma tillgångar tar vägen.
Lite halftaskiga Videosisar : [url="http://www.youtube.com/user/PegLegLeennart"]Här[/url]
"You´ve got your radio turned down too low - TURN IT UP !!!!" - Elias McDaniel