| Author |
Message |
|
Jyda
|
 Vi har det rätt bra
Tycker det har pratats lite för mycket om jämmer och elände. Dags för en positiv tråd!
Visst har vi väl det rätt bra ändå, vi svenskar?
Saker jag gillar med Sverige: <b>Semester Rent vatten Allemansrätt Föräldraledighet Jämlikhet Fri utbildning Yttrandefrihet Orörd natur Snö Fri sjukvård Internet Frisk luft Säkra vägar Pepparkakor Socialt skyddsnät Bibliotek Ungdomsidrott</b>
Fyll på!
Försök att hålla allt politiskt käbbel och jämförelser med Kina någon annanstans. [;)]
|
| 23 Oct 2010, 19:54 |
|
 |
|
Haraldrig
|
De här punkterna är inget unikt för Sverige, tvärtom har vi börjat halka efter på många punkter.
Yttrandefrihet har vi så länge man säger saker som är sanktionerade av skrikvänstern[:D]
Så njut medans det finns för dina barnbarn lär inte ha de privilegierna!
Det enda bra jag kan se med Sverige är naturen. Det har även funnits en moral kring naturen som tyvärr är på väg bort nu.
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 23 Oct 2010, 19:58 |
|
 |
|
Jyda
|
Haraldrig wrote: Och allt detta är förstås en anledning att sätta sig ner och inte sträva efter ännu bättre förhållanden.
Sjukvården är inte fri: Vi betalar skatt för den. Dessvärre betalar inte alla skatt men kan ändå plocka ut alla fördelarna.
Bibliotek är verkligen unikt för Sverige[:D]
Förövrigt: njut medans du kan för dina barnbarn lär inte ha de privilegierna!
I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
Nej, man kommer aldrig i mål, men man måste tillåta sig att uppskatta det vi har annars kommer man att leva och dö som en surkart. Har inte sagt att alla saker är unika, men de gör mig glad. [:)]
|
| 23 Oct 2010, 20:04 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Jyda wrote: Haraldrig wrote: Och allt detta är förstås en anledning att sätta sig ner och inte sträva efter ännu bättre förhållanden.
Sjukvården är inte fri: Vi betalar skatt för den. Dessvärre betalar inte alla skatt men kan ändå plocka ut alla fördelarna.
Bibliotek är verkligen unikt för Sverige[:D]
Förövrigt: njut medans du kan för dina barnbarn lär inte ha de privilegierna!
Nej, man kommer aldrig i mål, men man måste tillåta sig att uppskatta det vi har annars kommer man att leva och dö som en surkart. Har inte sagt att alla saker är unika, men de gör mig glad. [:)] Når man målet så har man inte siktat tillräckligt högt!! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 23 Oct 2010, 20:25 |
|
 |
|
texas
|
Är mer än nöjd med mitt fosterland,stortrivs. Har inte mycket att klaga på. Bra skolor,bra polis,bra rättsväsende,bra sjukvård. Bra barnomsorg,vackra snälla damer[:p],fina fiskevatten,bra skidbackar,dukitiga pizzabagare,god kebab,bra mat,rent och snyggt i skogen och på de flesta rastplatser. Fräsha allmänna toaletter,bra tåg,fina bussar,lagomt med folk. Möjlighet för de flesta människor att ha ett bra liv om man sköter sina kort rätt och inte super eller knarkar bort alla sina chanser.
Skapliga gitarister[:D].
|
| 23 Oct 2010, 20:35 |
|
 |
|
Burner
|
Skåne... ja spriten alltså[:D] <font size="1"> // I never claimed that I could play guitar.. but I look like a RockStar // Musik: http://www.myspace.com/jarnetswedenYoutube: http://www.youtube.com/bummmerFoton: http://www.flickr.com/photos/bummmer</font id="size1">
|
| 23 Oct 2010, 20:36 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Blanda inte in oss i diskusioner om Sverige[;)] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 23 Oct 2010, 20:40 |
|
 |
|
DrSlim
|
Jag gillar Systembolaget. Riktigt bra viner är billiga här, jämfört med resten av världen. http://www.myspace.com/billmusik
|
| 23 Oct 2010, 20:46 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Systembolaget är faktistk riktigt bra om man inte svenne-super[:)] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 23 Oct 2010, 20:59 |
|
 |
|
Slowhand2
|
Bra skrivet Jyda! Visst har man åstadkommit mycket gott i Sverige sen man reste sig ifrån fattigdomen- Det är också därför det är viktigt att slå vakt om allt det du tog upp som fina sidor av Sverige. Låter man trenden som pågår få fortgå för länge så kommer vi inte att kunna prata om: <font color="red">Semester</font id="red"> (försämras i takt med att färre får fast anställning.) Rent vatten <font color="red">Allemansrätt</font id="red"> (se orörd natur) Föräldraledighet Jämlikhet <font color="red">Fri utbildning</font id="red"> (privatutbildning för de som har råd kan bli nästa saga) Yttrandefrihet <font color="red">Orörd natur</font id="red"> (bara man hindrar folk som hotar allemansrätten med att sälja strandmark till privat ägande) Snö <font color="red">Fri sjukvård</font id="red"> (är snart eller redan nu en fråga om pengar) Internet Frisk luft Säkra vägar Pepparkakor <font color="red">Socialt skyddsnät</font id="red"> (inte om höger får välja då ska det finansieras enskilt) <font color="red">Bibliotek</font id="red"> (stängs på fler o fler ställen tyvärr) Ungdomsidrott men du har rätt. Någonstans måste man säga till Reinfeldt att han får lägga av att snacka skit om Sverige och beskriva Svenskar som folk som behöver en "arbetslinje" eftersom de är såå lata. Sverige ÄR bra! mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/
|
| 23 Oct 2010, 21:07 |
|
 |
|
K-G
|
Slowhand2 wrote: Bra skrivet Jyda! Visst har man åstadkommit mycket gott i Sverige sen man reste sig ifrån fattigdomen- Det är också därför det är viktigt att slå vakt om allt det du tog upp som fina sidor av Sverige. Låter man trenden som pågår få fortgå för länge så kommer vi inte att kunna prata om: <font color="red">Semester</font id="red"> (försämras i takt med att färre får fast anställning.) Rent vatten <font color="red">Allemansrätt</font id="red"> (se orörd natur) Föräldraledighet Jämlikhet <font color="red">Fri utbildning</font id="red"> (privatutbildning för de som har råd kan bli nästa saga) Yttrandefrihet <font color="red">Orörd natur</font id="red"> (bara man hindrar folk som hotar allemansrätten med att sälja strandmark till privat ägande) Snö <font color="red">Fri sjukvård</font id="red"> (är snart eller redan nu en fråga om pengar) Internet Frisk luft Säkra vägar Pepparkakor <font color="red">Socialt skyddsnät</font id="red"> (inte om höger får välja då ska det finansieras enskilt) <font color="red">Bibliotek</font id="red"> (stängs på fler o fler ställen tyvärr) Ungdomsidrott men du har rätt. Någonstans måste man säga till Reinfeldt att han får lägga av att snacka skit om Sverige och beskriva Svenskar som folk som behöver en "arbetslinje" eftersom de är såå lata. Sverige ÄR bra! mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/Tycker det är liiiite jävla märkligt att det alltid är nån jävla pajas som ska hitta nåt jävla fel så fort nån berättar/skriver om nåt, som denne person uppfattar som positivt [:(!] [url="http://www.theboogiecats.com/"]  [/url]<font color="pink"><i>Att märka ord är den svages sätt att hämnas!"]</font id="pink"> http://www.myspace.com/theboogiecats
|
| 23 Oct 2010, 21:20 |
|
 |
|
Slowhand2
|
Boogiecats wrote:
Tycker det är liiiite jävla märkligt att det alltid är nån jävla pajas som ska hitta nåt jävla fel så fort nån berättar/skriver om nåt, som denne person uppfattar som positivt [:(!]
Jag tyckte det Jyda skrev var bra... om du läste rätt... i parentes var det som inte får hända för att förstöra just de fina sidor han tog fram. mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/
|
| 23 Oct 2010, 22:31 |
|
 |
|
lillefar
Joined: 06 Jan 2010, 16:20 Posts: 4265 Location: Boden Norrbotten
|
Japp bättre sortiment på franska viner än i frankrike det säger en hel del, och bra viner för en billig slant det är bra service. Haraldrig wrote: Systembolaget är faktistk riktigt bra om man inte svenne-super[:)] I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud "Det är aldrig försent att ge upp"
|
| 24 Oct 2010, 00:18 |
|
 |
|
BiTTeR
|
Slowhand2 wrote: Bra skrivet Jyda! Visst har man åstadkommit mycket gott i Sverige sen man reste sig ifrån fattigdomen- Det är också därför det är viktigt att slå vakt om allt det du tog upp som fina sidor av Sverige. Låter man trenden som pågår få fortgå för länge så kommer vi inte att kunna prata om: <font color="red">Semester</font id="red"> (försämras i takt med att färre får fast anställning.) Rent vatten <font color="red">Allemansrätt</font id="red"> (se orörd natur) Föräldraledighet Jämlikhet <font color="red">Fri utbildning</font id="red"> (privatutbildning för de som har råd kan bli nästa saga) Yttrandefrihet <font color="red">Orörd natur</font id="red"> (bara man hindrar folk som hotar allemansrätten med att sälja strandmark till privat ägande) Snö <font color="red">Fri sjukvård</font id="red"> (är snart eller redan nu en fråga om pengar) Internet Frisk luft Säkra vägar Pepparkakor <font color="red">Socialt skyddsnät</font id="red"> (inte om höger får välja då ska det finansieras enskilt) <font color="red">Bibliotek</font id="red"> (stängs på fler o fler ställen tyvärr) Ungdomsidrott men du har rätt. Någonstans måste man säga till Reinfeldt att han får lägga av att snacka skit om Sverige och beskriva Svenskar som folk som behöver en "arbetslinje" eftersom de är såå lata. Sverige ÄR bra! mvh/Slowhand2 Peace - Love & LeftHanded Guitars http://www.swedenblue.comhttp://slowdad-now.blogspot.com/Då kör vi en variant där Slowhands drömstyre slagit igenom. <font color="red">Semester</font id="red"> (skattefinansierad semester på Bali åt folk som ej lyckats skaffa jobb, skatten ska givetvis tas från de som tjänar bra.) Rent vatten (sålänge inte någon SD-nazist sabbar naturen med alla sina bokbål) <font color="red">Allemansrätt</font id="red"> (se ovan) Föräldraledighet Jämlikhet <font color="red">Fri utbildning</font id="red"> (stoppa all framgång i skolan och lägg all form av utbildning på en såpass låg nivå att INGEN hamnar efter. IF metall lär bli glada då de kommer få rätt mycke folk framöver) Yttrandefrihet (Sålänge den godkänts av någon och anses vara ok. annars får man vänta 10 år och helt enkelt på aftonbladetmanèr ändra sig) <font color="red">Orörd natur</font id="red"> (Bygg för allt i världen inte någon form av byggnad utanför stadskärnorna då vi vill bevara vår status som ett av världens mest glesbefolkade land och handen på hjärtat, vilka skulle ha råd med hus på strandtomt ? jo, borgarna fifan ... Även våra fjällrävenbeklädda invånare har rätt att ta sig en tripp i naturen och lukta på spillning utan att stöta på högljudda nazister som trots vänsterns fredliga demonstrationer med allsång i ring lyckats ta sig ut i naturen) Snö (lite för vit och kan anses stötande och och kränkande men när saltet börjat lägga sig som ett svart täcker över snön så fungerar det) <font color="red">Fri sjukvård</font id="red"> (har ju varit på gång att ta slut sen 80-talet men det erkänner jag icke. Nu har alla som faktiskt kan tänka själv lärt sig att de faktiskt kan skaffa bättre och tryggare försäkringar än de hade fått via skattesedeln och detta gillar jag ej, jag mår rent ut sagt dåligt av detta. Varför ska vi ge medelsvennson en massa möjligheter att testa att ta ett eget beslut? jag tror inte att sverige är redo för detta) Frisk luft (jovisst, men bara sålänge Åkessons gaskammare inte börjar läcka för då går allt åt helvette) Säkra vägar Pepparkakor (gillar inte tanken rent generellt då jag tycker det ser ut som om snögubben ska ge sig på pepparkaksgubben och snögubben får helt enkelt mer fokus på sig vilket gör att vår pepparkaksgubbe diskrimineras. Väntar dock på svar från Centrum mot Rasism i ärendet) <font color="red">Socialt skyddsnät</font id="red"> (Tål helt enkelt inte att folk helt plötsligt själva ska få ha inflytande i sina egna försäkringar och sin egen hälsa, det va bättre för en massa år sedan när staten skötte allt detta så invånarna slapp tänka och att alla då fick usel vård istället) <font color="red">Bibliotek</font id="red"> (Undrar om det däringa internetet har något att göra med att vi får färre bibliotek? Själv gillar jag att torrgnida på en svulstig bok där man gissar sig till vad exakt det är som fått sida 124 att klibba igen) Ungdomsidrott (Klart kidsen ska motionera men ha nu koll på dom på gymnastiken, inte för raka led nu för vi vill ju inte att det ska se ut som en nazistmarsch som Reinfeldt styrt upp utan gärna lite slarvigt. Sebastians skor ser fan ut att gå loss på minst 800:- och Kristians skor är ju knappt hela mellan hålen så antingen tar Sebastian av sig skorna och springer barfota den lilla borgarråttan eller så får han allt donera 50% av sin veckopeng till Kristian så han kan köpa sig likadana skor för någon jävla rättvisa får det vara.) Men nu lämnar vi det och tillför något till tråden istället. Jag själv gillar fisket! borde ju hamna under natur så de gillar vi (hatar dock kåda och all form av barr).
|
| 24 Oct 2010, 00:47 |
|
 |
|
HRJ
|
Jyda wrote: Tycker det har pratats lite för mycket om jämmer och elände. Dags för en positiv tråd!
[...]
Försök att hålla allt politiskt käbbel och jämförelser med Kina någon annanstans. [;)]
TACK Jyda! Det var iaf ett ärligt, mycket gott försök! [:)]
|
| 24 Oct 2010, 00:59 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
HRJ wrote: Jyda wrote: Tycker det har pratats lite för mycket om jämmer och elände. Dags för en positiv tråd!
[...]
TACK Jyda! <font color="blue"><b><b>Det var iaf ett ärligt, mycket gott försök!</b></b></font id="blue"> [:)] +1! Jag gillar Sverige[:)] ----------------- 
|
| 24 Oct 2010, 06:35 |
|
 |
|
Haraldrig
|
Joshunznera wrote: HRJ wrote: Jyda wrote: Tycker det har pratats lite för mycket om jämmer och elände. Dags för en positiv tråd!
[...]
TACK Jyda! <font color="blue"><b><b>Det var iaf ett ärligt, mycket gott försök!</b></b></font id="blue"> [:)] +1! Jag gillar Sverige[:)] -----------------  Jag har hört att man är rasist om man gillar Sverige!! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud
|
| 24 Oct 2010, 08:37 |
|
 |
|
Joshunznera
|
Haraldrig wrote: Joshunznera wrote: HRJ wrote: [quote="Jyda"]
Tycker det har pratats lite för mycket om jämmer och elände. Dags för en positiv tråd!
[...]
TACK Jyda! <font color="blue"><b><b>Det var iaf ett ärligt, mycket gott försök!</b></b></font id="blue"> [:)] +1! Jag gillar Sverige[:)] -----------------  Jag har hört att man är rasist om man gillar Sverige!! I'll call the cops on my own self, figure out a way to please those men I'll play detective, I'll play bloodhound, sniffing up clues with my nose in the mud [/quote] haha, ja du har nog hört en hel del konstigt i dina dar[:D] ----------------- 
|
| 24 Oct 2010, 09:00 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
.
Haha... verkar som det bara är bittra gamla gubbar här!
Man hittar alltid skit om man gräver tillräckligt länge!
Jag tackar Jyda för den här positiva träden. Jag jobbar med folk överallt i Europa. De blir häpna när jag berättar om de mesta som Jyda listar.
Hej hå!
|
| 24 Oct 2010, 11:00 |
|
 |
|
abergh
|
Jo, jag trivs i Sverige. Det beror inte på förekomsten på några särskilda företeelser, utan som helhet, samt att jag (nästan) alltid har bott här. Att man kan kritisera mycket står inte i motsats till det. Det blir också komiskt när man försöker räkna upp de bra sakerna eftersom det implicerar att någon slags unikalitet, att dessa saker är dåliga utanför Sverige. Däremot finns det gott om självgodhet i Sverige. Vi säger gärna att vi inte är nationalister, men vi tycker ändå att vi är bäst världen. Vi dessutom bäst i världen på att tala om det för alla. Av det följer att vi också är väldigt bra att tala om vad som är dåligt i andra länder. Detta vet vi utan att ens bott där, eller ens ta reda på lite fakta. Vi vet ju ändå att vi är bäst (fast inga nationalister). Om livskvaliten bestäms av huruvida det finns systembolag eller inte skulle ses som stor komik i många länder, men inte i Sverige. Om nu ett enormt sortiment är så bra så vore det väl bättre om det gick att köpa vinet fritt på nätet. Då har du tillgång till alla världens vin oavsett var du bor i landet. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/
|
| 24 Oct 2010, 11:56 |
|
 |
|
Plexiglas
|
+1, tycker oxå att bolaget är bra! http://www.myspace.com/gudarsskymningHendrix interview shortly after Woodstock..... Interviewer: "So Jimi - what's it like to be the best guitar player in the world?" Jimi: "Dunno, go and ask Rory Gallagher....."
|
| 24 Oct 2010, 12:42 |
|
 |
|
Tobbe z
|
abergh wrote: Jo, jag trivs i Sverige. Det beror inte på förekomsten på några särskilda företeelser, utan som helhet, samt att jag (nästan) alltid har bott här. Att man kan kritisera mycket står inte i motsats till det. Det blir också komiskt när man försöker räkna upp de bra sakerna eftersom det implicerar att någon slags unikalitet, att dessa saker är dåliga utanför Sverige. Däremot finns det gott om självgodhet i Sverige. Vi säger gärna att vi inte är nationalister, men vi tycker ändå att vi är bäst världen. Vi dessutom bäst i världen på att tala om det för alla. Av det följer att vi också är väldigt bra att tala om vad som är dåligt i andra länder. Detta vet vi utan att ens bott där, eller ens ta reda på lite fakta. Vi vet ju ändå att vi är bäst (fast inga nationalister). Om livskvaliten bestäms av huruvida det finns systembolag eller inte skulle ses som stor komik i många länder, men inte i Sverige. Om nu ett enormt sortiment är så bra så vore det väl bättre om det gick att köpa vinet fritt på nätet. Då har du tillgång till alla världens vin oavsett var du bor i landet. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/+100 Att man ser baksidor och negativiteter innebär ju inte per automatik att man inte kan se fördelar och positiva saker åxå. Negativa saker vill man ändra på - därmed påtala, medans positiva saker gärna får vara som det är och därför får en status som normal utan att omnämnas.
|
| 24 Oct 2010, 12:56 |
|
 |
|
Jyda
|
abergh wrote: Jo, jag trivs i Sverige. Det beror inte på förekomsten på några särskilda företeelser, utan som helhet, samt att jag (nästan) alltid har bott här. Att man kan kritisera mycket står inte i motsats till det. Det blir också komiskt när man försöker räkna upp de bra sakerna eftersom det implicerar att någon slags unikalitet, att dessa saker är dåliga utanför Sverige. Däremot finns det gott om självgodhet i Sverige. Vi säger gärna att vi inte är nationalister, men vi tycker ändå att vi är bäst världen. Vi dessutom bäst i världen på att tala om det för alla. Av det följer att vi också är väldigt bra att tala om vad som är dåligt i andra länder. Detta vet vi utan att ens bott där, eller ens ta reda på lite fakta. Vi vet ju ändå att vi är bäst (fast inga nationalister). Om livskvaliten bestäms av huruvida det finns systembolag eller inte skulle ses som stor komik i många länder, men inte i Sverige. Om nu ett enormt sortiment är så bra så vore det väl bättre om det gick att köpa vinet fritt på nätet. Då har du tillgång till alla världens vin oavsett var du bor i landet. -------------------------------------------------- http://www.myspace.com/voodoobeanLäs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/Jag ser inte det komiska i att nämna saker som gör en glad. Det betyder knappast att det är unika saker. Om man har det synsättet så måste det vara svårt att vara glad över något även på det personliga planet eftersom man knappast är unik med de flesta saker. Jag tycker snarare att vi som svenskar är rätt bra på att racka ner på de som försöker se det ljusa i livet. Man ska inte få vara lycklig över något för då ska man minsann påminnas om att vara svensk det är ta mig tusan rätt miserabelt. Allra helst ska man jämföras med "något annat land" för att påvisa att där är man faktiskt bättre på "vad det nu är man gillar med Sverige". Eller som i det här fallet, "utomlands" så skrattar man åt att svenskarna tycker att systembolaget är bra. Vad spelar det för roll? Ska vi sluta gilla det av den anledningen? Jag tänker i alla fall inte låta mig nedslås av dysterkvistar som pekar finger.
|
| 24 Oct 2010, 13:24 |
|
 |
|
Jyda
|
Fler saker jag gillar med Sverige:
<b>Sill Skärgård Fjäll Hjälpsamma människor Fotgängare har företräde Humorn Kommunal musikskola </b>
|
| 24 Oct 2010, 13:39 |
|
 |
|
kkrans
Joined: 13 Mar 2003, 00:26 Posts: 2693 Location: Solna, Sweden
|
Gratis skola Dagis är nästan gratis Fri tandvård till barn
|
| 24 Oct 2010, 14:27 |
|
 |
|
Joshunznera
|
kkrans wrote: Gratis skola <font color="blue"><b>Dagis är nästan gratis</b></font id="blue"> Fri tandvård till barn
' hunddagis kostar däremot skjortan, men det får det vara värt [^] ----------------- 
|
| 24 Oct 2010, 14:53 |
|
 |
|
Jyda
|
Joshunznera wrote: kkrans wrote: Gratis skola <font color="blue"><b>Dagis är nästan gratis</b></font id="blue"> Fri tandvård till barn
' hunddagis kostar däremot skjortan, men det får det vara värt [^] -----------------  Men bara en sån sak, att vi har dagis för hundar. [:)]
|
| 24 Oct 2010, 14:57 |
|
 |
|
hawa
|
Yngwie
|
| 24 Oct 2010, 15:25 |
|
 |
|
faellman
|
Jyda wrote: Saker jag gillar med Sverige: <b>Semester Rent vatten Allemansrätt Föräldraledighet Jämlikhet Fri utbildning Yttrandefrihet Orörd natur Snö Fri sjukvård Internet Frisk luft Säkra vägar Pepparkakor Socialt skyddsnät Bibliotek Ungdomsidrott</b>
Fyll på!
<b>Kalles Kaviar</b> [;)] Tar alltid med en eller flera tuber när jag semestrar utomlands [:D]. MVH faellman <i><font size="1">oO0Oo URL: http://www.myspace.com/mrfaellman</font id="size1">"]
|
| 24 Oct 2010, 17:29 |
|
 |
|
SvenneGurra
|
Bravo Jyda , håller med i allt.Vi har t.o.m. djävligt bra! Jag har ganska hyggligt perspektiv till hur fint & bra Sverige är när man ser det "lite utifrån". Ska ut på nästa jobb om c:a 6-veckor & kommer att sakna allt du räknat upp + KallesKaviar.
Svenne
Däj kål itt råkk änd rål batt itts pjår dajnamajt!
|
| 25 Oct 2010, 09:14 |
|
|