View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Apr 2026, 21:32

Reply to topic  [ 12 posts ] 
Lite ros till Posten 
Author Message

Post Lite ros till Posten
Posten ringde mig idag de hade ett paket att leverera till mig, -men jag är ju på jobbet sa jag, -vill du att vi kör ut paketet till ditt jobb? -javisst tackar!
Då jag tar emot gods nästan dagligen på jobbet så kände de igen mitt namn och jag fick nya stärkaren smidigt levererad. :D
Posten får så mycket skit så jag ville skriva någonting positivt för en gång skull. Hinner nog inte testa prylarna ordentligt förrän till helgen, men det är en snygg liten topp "Laney Lionheart 20W". Tar lite bilder och skriver några rader om den senare.

04 Feb 2014, 14:07
Profile

Post Re: Lite ros till Posten
Otroligt. Att posten lyckas göra nåt bra.

04 Feb 2014, 15:12
Profile

DrSlim wrote:
Otroligt. Att posten lyckas göra nåt bra.

Ja normalfallet är ju tvärtom, har jagat ett brev med spårning nu i 3 veckor och det dök till slut upp hos ett av postens egna 'ombud' (dvs ej mataffär)

När jag hämtade det så fick jag hör att det var ju 'omöjlig att leverera då addressen verkar inte finnas'

?

Addressen är helt korrekt , plus att om de velat kunde de enkelt ringt upp då både avsändarens och mottagarens telefonnr
finns skrivet på försändelsen (och går enkelt att hitta på nätet)

Dessutom hade dom struntat i att skanna in försändelsen som mottagen, så det omöjligjorde spårning via kollinr.

Men allt detta var alltså MITT fel, som mottagare? För att jag finns på en address (300 meter från utlämningsstället) som
dom inte hittar till. Utlämningsstället är dessutom helt nytt och finns inte att hitta på posten.se

Visar ju lite på att det är människor som är skillnaden på utfallet och inte företaget i sig.

04 Feb 2014, 15:48
Profile ICQ WWW

Jag har 2 chaffisar på Posten som e jättebra, dom har full koll, ringer på, väntar, pratar en liten stund ibland.
Dom vet att jag har firma och att jag ofta är på plats.

Värst e ändå DHL, dom skiter i allt, dom orkar inte ens ringa på! dom lägger bara en lapp i brevlådan där det står att man inte är hemma, har hänt flera ggr
eller så saktar dom ner bara och 5min senare står det på deras spårningstjänst att man inte är hemma :evil:

ja eller så försvinner paketen.....

04 Feb 2014, 19:18
Profile ICQ WWW

Låter som ett missförstånd, dom trodde nog att paketet skulle till någon annan... :wink:

04 Feb 2014, 19:31
Profile

Se där har vi undantaget som bekräftar regeln :-)

20 Feb 2014, 00:50
Profile WWW

Har alltid funderat över det där med utkörningstider. Gäller väl främst DHL och liknande. De brukar ringa och säga "vi leverar någon gång mellan onsdag 10:00 och fredag 17:00, vi ringer inte innan vi kommer så se till att vara hemma, annars får du betala för en ny utkörning."

Själv kan man ju tycka att de borde göra analysen att någon som har råd att beställa grejerna de kör ut troligen har ett jobb som förser dem med nödvändiga ekonomiska medel, rimligtvis ett jobb som utförs under dagtid, som 99% av alla jobb där ute. Men det är kanske bara jag som tänker så? :roll:

01 Mar 2014, 15:47
Profile

Plektrum88 wrote:
Har alltid funderat över det där med utkörningstider. Gäller väl främst DHL och liknande. De brukar ringa och säga "vi leverar någon gång mellan onsdag 10:00 och fredag 17:00, vi ringer inte innan vi kommer så se till att vara hemma, annars får du betala för en ny utkörning."

Själv kan man ju tycka att de borde göra analysen att någon som har råd att beställa grejerna de kör ut troligen har ett jobb som förser dem med nödvändiga ekonomiska medel, rimligtvis ett jobb som utförs under dagtid, som 99% av alla jobb där ute. Men det är kanske bara jag som tänker så? :roll:

Pratade med Fedex för någon månads sedan, var inte hemma när de hade kört ut paket till mig, när jag frågade henne när de brukade komma till mig på rundan så svarade hon 10, när jag svarade att jag ju jobbar då lät hon uppriktigt förvånad...

02 Mar 2014, 08:34
Profile

Fattar inte varför dom inte lägger ned det där med utkörning av småpaket helt, en tjänst som inte funkar alls.
Måste kosta massor av pengar , sänk priset på frakten istället och låt folk hämta på ICA

02 Mar 2014, 15:50
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
Fattar inte varför dom inte lägger ned det där med utkörning av småpaket helt, en tjänst som inte funkar alls.
Måste kosta massor av pengar , sänk priset på frakten istället och låt folk hämta på ICA

Du menar "använd posten" i stället för dhl/tnt/bandidos ??

02 Mar 2014, 16:51
Profile WWW

lillefar wrote:
Se där har vi undantaget som bekräftar regeln :-)

Där slog du huvudet på spiken.

Idag är de jävla pajasarna tillbaks i gammal form igen, satans efterblivna nötter. :evil:

14 Mar 2014, 19:00
Profile

peterh wrote:
Du menar "använd posten" i stället för dhl/tnt/bandidos ??

Nja , även DHL , Schenker och andra har ju ombud , tex Pressbyrån, Statoil mfl.
Bandidos har jag aldrig skickat med eller fått något av.

'Hemleveranser' är något som uppenbarligen inte fungerar om man inte kan komma överens om en tid, och
inte på dagtid vardagar. Dessutom måste det kosta en massa pengar att åka runt på bomkörningar.

Obs gäller småpaket, inte ditt nya kök från Ikea.

14 Mar 2014, 21:11
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 12 posts ]