View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 03:15

Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Hur få över musik från dator till iPhone?????? 
Author Message

Post Re: Hur få över musik från dator till iPhone??????
Mike Leaf wrote:
Finns bara en risk att göra sig av med sina mp3:or (om någon nu tänkt göra det) och det är ju att en tjänst som Spotify försvinner, blir avsevärt dyrare, eller att nästa vecka försvinner King Crimsons alster därifrån. Man har liksom inga garantier att det ska funka över en längre period.

Nåja, jag kan inte tänka mig att nån "göra sig av med" sina mp3:or. Om det dessutom rör sig om en situation som Gorans, där det såvitt jag förstår är fysiska plattor han rippat, är det ju på sin höjd arbetet man har ogjort om man av någon anledning skulle deletat en massa mp3:or. Lagringsutrymme kostar ju noll och nada idag, så det är väl bara att lägga undan en disk med mp3:orna om man vill dubbelsäkra sig.

Risken med att material "försvinner" har man ju för övrigt också för köpta mp3:or/AAC via itunes eller andra tjänster. Du "äger" inte eventuella DRM-skyddade filer, så beroende på hur villkoren för tjänsten kan ändras kan de riskera att bli värdelösa de också.

Poängen med lösningen jag nämner är ju att Goran får tillgång till dels all den musik han har idag, via Spotify eller som import dit av lokala filer, plus sisådär 19,99 miljoner låtar till. Kan inte riktigt se det negativa i det? Och "försvinner" samtliga streamingtjänster helt plötsligt, vilket känns hyfsat otroligt, är man väl aldrig i en sämre situation än man var innan?

15 Aug 2013, 23:54
Profile ICQ WWW

ChronicTown wrote:
Poängen med lösningen jag nämner är ju att Goran får tillgång till dels all den musik han har idag, via Spotify eller som import dit av lokala filer, plus sisådär 19,99 miljoner låtar till. Kan inte riktigt se det negativa i det? Och "försvinner" samtliga streamingtjänster helt plötsligt, vilket känns hyfsat otroligt, är man väl aldrig i en sämre situation än man var innan?

Nä Du har ju rätt i allt detta , men man bör väl göra offline spellistor i så fall, för där jag använder Spoity är på tåget och där funkar det 'sådär' trots 4g telefon. Mp3:orna är ju inte känsliga alls.

I Android är det bara droppa in MP3orna i en mapp på telefonen så hittar Spotify dom galant som 'local music' så mitt tips blir att skippa Iphone och Itunes.

16 Aug 2013, 16:41
Profile ICQ WWW

Mike Leaf wrote:
ChronicTown wrote:

Nä Du har ju rätt i allt detta , men man bör väl göra offline spellistor i så fall, för där jag använder Spoity är på tåget och där funkar det 'sådär' trots 4g telefon. Mp3:orna är ju inte känsliga alls.

I Android är det bara droppa in MP3orna i en mapp på telefonen så hittar Spotify dom galant som 'local music' så mitt tips blir att skippa Iphone och Itunes.

Fast nu har ju Goran en iPhone, som dessutom har en massa andra fördelar jämfört med många Andoroidlurar (liksom en hel del svagheter jämfört med dessa), så då känns det ju inte som det lämpligaste rådet... :wink:

16 Aug 2013, 23:29
Profile ICQ WWW
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2