View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 17:46

Reply to topic  [ 8 posts ] 
Sant eller inte vad gäller penicillin 
Author Message

Post Sant eller inte vad gäller penicillin
Tar alkohol bort verkan av det eller myt? Har hört hur många olika versioner somhelst.
Har fått en kur här som jag ska ta, så undrar ju stilla om man kan supa lite lätt?
Vad är sanning? Lever o njurar tar stryk har jag hört, om man kombinerar.
Kan jag ta ett glas vacker whisky trots penis i lin kur?
Finns det expertis här eller har alla hört samma saker?

23 Jul 2013, 15:01
Profile ICQ WWW

Post Re: Sant eller inte vad gäller penicillin
Svar nej.. alltså fullt möjligt att ta en wirre :mrgreen:

Foton: http://www.flickr.com/photos/bummmer

23 Jul 2013, 15:07
Profile WWW

Direkt från läkare (inte jag, alltså); Nej, det är en ren och skär myt. Varför man sen känner att man måste dricka sprit är ju en annan fråga....

24 Jul 2013, 05:14
Profile WWW

rent generellt är det ingen fara, men inom medicinska världen finns idel bisatser och patientspecifika förbehåll.. Därför tycker jag att vi skall vara försiktiga med medicinska diskussioner här på bojen.. Söker du medicinska svar är Internet bedrägligt.. och det är särskilt svårt för gemene man att vara källkritisk utan medicinsk utbildning eller erfarenhet..

24 Jul 2013, 06:49
Profile

Spider-Man wrote:
Söker du medicinska svar är Internet bedrägligt.. och det är särskilt svårt för gemene man att vara källkritisk utan medicinsk utbildning eller erfarenhet..

Usch ja, som lätt hypokondriker har jag diagnostiserat mig själv med diverse (dödliga) sjukdomar genom att läsa enskilda symptom och sen slå ihop dom till en sjukdom själv, inte bra alls...

24 Jul 2013, 09:02
Profile

eskil wrote:
Spider-Man wrote:
Söker du medicinska svar är Internet bedrägligt.. och det är särskilt svårt för gemene man att vara källkritisk utan medicinsk utbildning eller erfarenhet..

Usch ja, som lätt hypokondriker har jag diagnostiserat mig själv med diverse (dödliga) sjukdomar genom att läsa enskilda symptom och sen slå ihop dom till en sjukdom själv, inte bra alls...

Googla på lite allmänna symtom (trötthet, yrsel, muskelvärk, huvudvärk, magproblem, darrningar) så får du garanterat en massa träffar som visar att du lider av ett helt gäng mer eller mindre påhittade sjukdomar. Gärna "kronisk borrelia", så man kan åka till en klinik i Tyskland och pumpa sig full med antibiotika i flera månader, för hundratusentals kronor... Praktiskt nog erbjuder kliniken som ger behandlingen också egna tester som garanterat hittar de där lömska borreliaspåren i blodet som de svenska läkarna inte hittar. :roll:

24 Jul 2013, 10:42
Profile ICQ WWW

@chronictown: helt rätt.. och det är läbbigt hur vissa skor sig på folks oro (där är ju kvällstidningarna jäkligt "duktiga").. I ditt exempel så finns det ju en enorm överanvändning av antibiotika vilket leder till fler och fler antibiotikaresistenta bakteriestammar, och det tar vi inte på ett tillräckligt stort allvar som det är idag..

Ursäkta trådkapningen

24 Jul 2013, 10:54
Profile

ChronicTown wrote:
eskil wrote:

Googla på lite allmänna symtom (trötthet, yrsel, muskelvärk, huvudvärk, magproblem, darrningar) så får du garanterat en massa träffar som visar att du lider av ett helt gäng mer eller mindre påhittade sjukdomar. Gärna "kronisk borrelia", så man kan åka till en klinik i Tyskland och pumpa sig full med antibiotika i flera månader, för hundratusentals kronor... Praktiskt nog erbjuder kliniken som ger behandlingen också egna tester som garanterat hittar de där lömska borreliaspåren i blodet som de svenska läkarna inte hittar. :roll:

Tack precis det jag vill höra som hypokondriker, som dessutom haft 11 fästingar på mig iår...

24 Jul 2013, 11:44
Profile
Reply to topic   [ 8 posts ]