View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Apr 2026, 23:12

Reply to topic  [ 3 posts ] 
Borttappade handlingar 
Author Message

Post Borttappade handlingar
Jag har hamnat i en liten dilemma här och vore tacksam om någon kan hjälpa mig elelr ge lite perspektiv på allt.

Det började med att min mor skulle resa bort förra året under sommaren, under resan så sakdas hon och söker hjälp för skadorna, håller kvar i kvitto och läkarjournalen tills hon kommer hem till Sverge.

Jag tar då hand om allting när hon kommer hem. Jag anmäler ärendet till F (Försäkringen i detta fall) och dem skickar då amnälan hem till henne att fyllas i, och skickas tillbaka tillsammans med kvitto och journaler.

Det gjordes den första Januari.
Skickad med rekomenderad brev kommer den fram till angivna platsen den 14 Januari.

Post-avdelningen på detta försäkringsbolag tar emot paketet, Herr K (kvitterade paketet) tar emot och signerar. Paketet skannas in och sedan....

Borta!

Eftersom det har gått en tid, tog jag kontakt med F igår och på reseskador avdelningen säger dem då att inga handlingar har kommit in. Chockad ringer jag posten, spårar paketet med ID kolli nret jag har och får all information stående ovan.

tillbaka på reseskador avdelningen. "Ja paketet skickades på er egen garanti, vi kan inte stå för det och göra en utredning för var den har hamnat. Ni kan få skicka kopian om ni vill"

Är det bara jag som inte blir något klokare av detta?

16 Apr 2013, 17:03
Profile

Post Re: Borttappade handlingar
Om försäkringsbolagets post avdelning tagit emot, skannat in och signerat paketet som mottaget måste väl ansvaret ligga på dom?
Vad var meningen med signeringen och skanningen annars, de tog väl över ansvaret för packetet från allmänna posten vid signeringen?

Vad dom menar är väl att du ska vara tacksam över att du får en chans till att skicka kopior, märkligt beteende om det är som du beskriver det.

16 Apr 2013, 18:22
Profile

Post Re: Borttappade handlingar
Om försäkringsbolaget kvitterat ut REK:et, är det ju någon med fullmakt för bolaget som personligen har kvitterat mottagandet. Låter märkligt att yttra sig om att du skickat paketet på egen risk, vad skulle då vara vitsen med rek? :shock: Om det var rek du använde, tycker jag att du ska begära att f-bolaget följer upp hanteringen av handlingarna. Naturligtvis är det alltid lämpligt att ta kopior på den typen av handlingar innan man skickar iväg dom, men det undantar ju inte f-bolagets ansvar för utkvitterade rek.

EDIT: Sorry holmis, läste inte ditt inlägg, vart ju typ samma...

16 Apr 2013, 21:57
Profile WWW
Reply to topic   [ 3 posts ]