| Author |
Message |
|
Mike Leaf
|
 Rockbjörnen
Aftonbladets årliga utdelningen av Rockbjörnar Årets manliga artist : Timbuktu (före tippade Eric Saade) Årets kvinnliga artist : Loreen Årets Liveband : 'Svenska björnstammen' Är dessa artister 'rock' 
| 30 Aug 2012, 09:44 |
|
 |
|
ChronicTown
|
 Re: Rockbjörnen
Jag tycker Timbuktu rockar... Nu har väl heller inte Rockbjörnen direkt varit ett pris endast riktat mot "rockartister" genom åren: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rockbj%C3%B6rnenAntar väl att "Populärmusikbjörnen" lät lite konstigt och att "Rock-, Pop-, etc.-björnen" var lite långt... Sen kan man tycker illa om Rockbjörnen på massa andra grunder, men detta borde nog inte var en.
|
| 30 Aug 2012, 10:19 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
underbart hur vi blir tvångsmatade i alla olika sammanhang med ett fåtal utvalda artister varje år (eller som i Timbuktus fall en massa år nu).
tur man aldrig lyssnar på radio och sådär.
en annan grej som är lite kul är hur SR nästan bara spelar artister som samtidigt jobbar på just SR. ja till exempel just Timbuktu, Säkert osv.
|
| 30 Aug 2012, 11:15 |
|
 |
|
mrock
|
we_made_wor_history wrote: underbart hur vi blir tvångsmatade i alla olika sammanhang med ett fåtal utvalda artister varje år (eller som i Timbuktus fall en massa år nu).
en annan grej som är lite kul är hur SR nästan bara spelar artister som samtidigt jobbar på just SR. ja till exempel just Timbuktu, Säkert osv. Hur vet du det när du aldrig lyssnar på radio? Jag måste ju faktiskt säga att jag tycker att du har fel, vet inte när jag hörde en låt av te x Säkert på radio senast. Tycker dessutom att de har en rätt bra spridning på musiken.
|
| 30 Aug 2012, 11:23 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
ChronicTown wrote: Antar väl att "Populärmusikbjörnen" lät lite konstigt och att "Rock-, Pop-, etc.-björnen" var lite långt... Vad sägs om 'SkitBjörnen' kort och konsist 
| 30 Aug 2012, 12:58 |
|
 |
|
rifle
|
ChronicTown wrote: Jag tycker Timbuktu rockar... Nu har väl heller inte Rockbjörnen direkt varit ett pris endast riktat mot "rockartister" genom åren: http://sv.wikipedia.org/wiki/Rockbj%C3%B6rnenAntar väl att "Populärmusikbjörnen" lät lite konstigt och att "Rock-, Pop-, etc.-björnen" var lite långt... Sen kan man tycker illa om Rockbjörnen på massa andra grunder, men detta borde nog inte var en. Är i inte pop en förkortning på populär? Så popbjörnen vore väl ändå inte helt fel?
|
| 30 Aug 2012, 13:24 |
|
 |
|
purrchi
Joined: 05 Apr 2011, 19:25 Posts: 531 Location: Jämshög,Blekinge,Universum
|
mrock wrote: we_made_wor_history wrote: underbart hur vi blir tvångsmatade i alla olika sammanhang med ett fåtal utvalda artister varje år (eller som i Timbuktus fall en massa år nu).
en annan grej som är lite kul är hur SR nästan bara spelar artister som samtidigt jobbar på just SR. ja till exempel just Timbuktu, Säkert osv. Hur vet du det när du aldrig lyssnar på radio? Jag måste ju faktiskt säga att jag tycker att du har fel, vet inte när jag hörde en låt av te x Säkert på radio senast. Tycker dessutom att de har en rätt bra spridning på musiken. Håller med. Lyssnar på p3 dagligen från 06:30 och 16:00 varje dag och det har en väldig spridning på musiken. Dock lite för lite äldre, klassisk musik och liiite för mycket "bitch, ass nigga, slap hoe" Musik. Fast det är väl trots allt ungdomskanalen.. /19åring. :/
_________________ Just keep me where the light is.
|
| 30 Aug 2012, 18:36 |
|
 |
|
holmis63
|
Popbjörnen är ett kanon förslag, inte mycket Rock som förkommer där inte.
|
| 30 Aug 2012, 18:43 |
|
 |
|
Mike Leaf
|
purrchi wrote: Håller med. Lyssnar på p3 dagligen från 06:30 och 16:00 varje dag och det har en väldig spridning på musiken. Dock lite för lite äldre, klassisk musik och liiite för mycket "bitch, ass nigga, slap hoe" Musik. Fast det är väl trots allt ungdomskanalen.. /19åring. :/
Måste vara så för jag står inte ut mer än 5 minuter med P3 ..... Högröstade typer som snackar i munnen på varann, och yrar i nattmössan ... blandat med 'trendig musik' Huga... 
| 30 Aug 2012, 22:11 |
|
 |
|
mangehall
|
Mike Leaf wrote: ChronicTown wrote: Antar väl att "Populärmusikbjörnen" lät lite konstigt och att "Rock-, Pop-, etc.-björnen" var lite långt... Vad sägs om 'SkitBjörnen' kort och konsist  Tänkte samma sak men det är väl inte kommersiellt gångbart  Men rockbjörnen är, för mig, ett skämt. Så jag väljer att inte rösta, inte egentligen bry mig (förutom att ventilera lite nu) och ignorera det där. Egentligen tycker jag det är svårt att "tävla" i musik och har inte så mycket för något musikpris. Hall of Fame kan gå an dock.
_________________ "Hey, it's Nikki. I'm not home because I'm dead" - Nikki Sixx
|
| 30 Aug 2012, 22:24 |
|
 |
|
we_made_wor_history
|
hehe det var som jag skrev innan jag slutade lyssna iaf men de kanske har skärpt sig då.
|
| 31 Aug 2012, 03:13 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
P1 rules! P2 är rätt bra men väldigt enkelspårigt och konservativt, för lite ny musik P3 suger så fort P3 "humor" eller Henrik Thorhammar är med. Annars är det bara allmänt dåligt, men jag tillhör ju inte målgruppen iofs P4 är bra ibland, tex Mifforadio, Country, POPsmart, Elfving möter, Kattis Fredag, Virtanen med..., Pop och Politik mfl mfl. Sedan är det ju åt helvete för mycket sport på P4 men då slår man om till POD-radion eller ngn schysst online bluesradio 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 31 Aug 2012, 14:36 |
|
 |
|
Burner
|
Ursprungstråden: Nej dom är inte Rock nånstans Radio: Lyssnar ett antal timmar om dagen, mest P4 för trafikrapporterna och att det mesta berör stockholm. Några ggr om dagen växlar jag över till Rockklassiker & Bandit, för att ganska snart byta tillbaka till P4 då det endast spelas Ginzas Best of katalog dagarna i ända. Rotationen(artister/låtar) på dessa kanaler är verkligen skrattretande. Vill jag lyssna på bra musik, nytt och gammalt jag i regel inte hört sätter jag på Dr Rock's Spotify lista. Den Rockar! Början på hans lista ser ut så här..
|
| 31 Aug 2012, 14:48 |
|
|