FenderBender wrote:
Det beror på vad du har för intressen. Chicago skulle nog bli mitt tips, dels pga närheten och bekvämligheten vid hemresan, men också för "Windy City's" stora utbud vad gäller kultur, underhållning och historia.
Det är ungefär så jag tänker, det finns lite av allt möjligt i Chicago. Man kan göra lite olika saker varje dag.
Vad det gäller intressen så är väl det mesta intressant egentligen. Man lär sig alltid nåt nytt om man är lite öppen för äventyr.

Detta blir f.ö. första resan till USA för mig så det kommer bli mer att uppleva kulturen än att springa och kolla på sevärdheter som turister normalt gör.
Det ska jag läsa på lite om, tackar om tipset

Joshunznera wrote:
Mempis! solklart resmål för den bluesintresserade

Lätt att ta sig till från Chicago tex (typ 2 timmar med Delta)
...
^Åsså Nashville, ett par timmar med cab norrut. Yihaaa!
Memphis har jag också haft i tankarna, men det kanske passar bättre till en annan resa där man kan resa runt till flera städer under ett par, kanske tre veckor, och beta av Memphis, Nashville och andra närliggande trevliga städer.
Ersmarker wrote:
Beror väl på vilken musik du är ute efter, men om du kan tänka dig att flyga runt är väl blues i Memphis och country i Nashville ett alternativ. Kanske max 40 mils körning däremellan.
Som jag skrev så är det blues, rock och jazz jag primärt är ute efter. Visst, väldigt brett då det finns många typer av t.ex blues. Men en stad där man kan uppleva lite olika typer av "bra" sub-genrer till ovanstående stilar vore ju inte fel. Annars är det ju delta blues som är förkärleken, och sedan [blues]rock såsom Cream.
Det kommer bara bli Minneapolis och ytterligare en stad under denna resa, tiden räcker inte riktigt till för att resa till fler ställen känns det som. Det får bli en senare resa att åka runt till flera städer i USA(bilresa kust till kust kanske, via södern)