| Author |
Message |
|
leffje
|
 Vit Månad
Mitt i månaden eller kanske lite mer på andra halvan. Orsak: Sköta kosten, Kicka igång träningen, Få bort gubbkaggen, Rehabträna ryggen ordentligt, Må bra och ännu bättre Resultat så här långt: Minus 1,5 kg Minus 5 cm i midjan. Så fredagsskålen blir i hembubblat vatten 
_________________ Bojen sponsor
|
| 20 Jan 2012, 13:31 |
|
 |
|
arinihsd
|
 Re: Vit Månad
Det är nog rätt nyttigt för kroppen rent allmänt.
Jag har försökt med detta de senaste tjugo åren. En månad efter jul- och nyår och en månad efter semestern. Det blir inte alltid så, men minst hälften av åren har jag nog tagit två vita månader.
Det brukar som leffje skriver ge en del annat också. För min del även mindre godis och chips. Men en del kompenseras av mer ost, kex och mackor. Totalresultatet brukar dock bli något hål längre in på livremmen.
Här är orsaken övervikt och alldeles för mycket pilsner och whisky övriga delar av året.
Last edited by arinihsd on 21 Jan 2012, 01:15, edited 1 time in total.
|
| 20 Jan 2012, 14:16 |
|
 |
|
FenderBender
Joined: 15 Apr 2008, 11:31 Posts: 10329 Location: Själevad SWISH
|
Projekt Beach 2012 har startat. Lycka till! Önskar själv att jag hade kraft och energi att tänka på figuren, men just nu är jag inne i ett försök att bli kvitt mitt nikotinmissbruk (snus och cigaretter)... 20 dagar idag! 
_________________ Absentem laedit, qui cum ebrio litigat (Publilius Syrus)
|
| 20 Jan 2012, 14:18 |
|
 |
|
Abe Normal
|
Apropå vita perioder med alkohol, så anses det mer effektivt med ett x-antal vita dagar per vecka istället för att nollställa under en månad för att sedan komma tillbaka till tidigare upplägg.
Att gå ner ett kilo per månad är också effektivt, på ett år blir det 12 kg…;)
Lycka till…
/Ulf
|
| 20 Jan 2012, 14:26 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
jorå, här är det vitt rätt ofta. Dessutom är det mycket sällan det blir för mycj´ket. Måttlighet är en dygd Betr motionen inträffade det en bra sak för ett tag sedan, när det kom in ett löpband i huset. Detta är nu uppställt i ett därför avsett utrymme, tillsammans med en TV och en DVD-spelare. Jag har attackerat det hela genom att ägna mig åt riktigt raska promenader/jogging i stort sett varje dag när jag är hemma. Började ganska löst med ca 10-5 minuter i 6km/h, men är nu uppe i ca 20-40min i 8,5km/h i 2min-intervall med snabb jogging ca 12km/h, vilket passar bra . Ser på TV-serien Weeds under tiden, vilket undertrycker det trista i denna motionsform. Skönt att kunna bestämma sig för att motionera, vara på banan inom 2 minuter och dessutom slippa halt väglag Det allra bästa är dock att det är hustrun som köpt bandet så jag kan ju sluta när jag vill utan att bli tråkad 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 20 Jan 2012, 14:39 |
|
 |
|
Tobbe z
|
Joshunznera wrote: jorå, här är det vitt rätt ofta. Dessutom är det mycket sällan det blir för mycj´ket. Måttlighet är en dygd Betr motionen inträffade det en bra sak för ett tag sedan, när det kom in ett löpband i huset. Detta är nu uppställt i ett därför avsett utrymme, tillsammans med en TV och en DVD-spelare. Jag har attackerat det hela genom att ägna mig åt riktigt raska promenader/jogging i stort sett varje dag när jag är hemma. Började ganska löst med ca 10-5 minuter i 6km/h, men är nu uppe i ca 20-40min i 8,5km/h i 2min-intervall med snabb jogging ca 12km/h, vilket passar bra . Ser på TV-serien Weeds under tiden, vilket undertrycker det trista i denna motionsform. Skönt att kunna bestämma sig för att motionera, vara på banan inom 2 minuter och dessutom slippa halt väglag Det allra bästa är dock att det är hustrun som köpt bandet så jag kan ju sluta när jag vill utan att bli tråkad  Ett tips är dubbdojor. Jag köpte ett par Icebug förra vinter för att vinterjogga med. Nu är det mina daily utomhus vinterdojor. Kombinera med en utandingsvärmeväxlare som skidåkare använder så går det att vara ute året runt vilket gör att man slipper TV.
|
| 20 Jan 2012, 14:51 |
|
 |
|
Plexiglas
|
Abe Normal wrote: Apropå vita perioder med alkohol, så anses det mer effektivt med ett x-antal vita dagar per vecka istället för att nollställa under en månad för att sedan komma tillbaka till tidigare upplägg./Ulf Har själv märkt detta. Förut hade jag typ 1 vit dag per vecka (mån). Nu har jag minst 4 (mån-torsd) + att jag tränar gym fyra dagar i veckan. Det har givit väldigt bra resultat både på hälsa och kroppsbyggnad.
_________________http://www.facebook.com/gudarsskymningSjälvklart dricker jag bara NOS Gevalia. Allt annat skulle ju sabba vintagevärdet på min gamla kaffebryggare!
|
| 20 Jan 2012, 17:16 |
|
 |
|
christian-h
|
-23 kg för min del. Känns riktigt bra, 13 veckor nu på måndag och snart bär det iväg till Thailand. 
_________________ Med vänliga hälsningar, Christian
|
| 20 Jan 2012, 19:33 |
|
 |
|
K-G
|
slutade röka för ett år sedan, drog samtidigt ned på supandet och ökade på träningen rejält...har gått upp ca 12 kg...dock "rätt" sorts vikt...inget fett 
_________________ "Att påstå att man inte är rasist samtidigt som man sympatiserar med SD och dess politik är ju lika ologiskt som att säga att man är vegan samtidigt som man käkar på en flintastek..."
|
| 20 Jan 2012, 19:58 |
|
 |
|
Örjan
|
Vägde mig måndagen den 2/1 efter jul och nyårhelgernas frossande och vågen visade 107 kg  (jag är 177 cm lång). Har plockat bort allt godisätande (vilket är min största svaghet), inget smör på mackor och så har jag suttit på roddmaskin 3 till fyra gånger i veckan a 30 till 40 minuter långa pass. Detta har resulterat i 3,5 kg viktminskning och jag känner mig redan piggare och en begynnande ryggont under jul och nyårshelgen är som bortblåst. Örjan. 
_________________ "It may take talent to play fast, but it takes soul to slow down and say something"
|
| 20 Jan 2012, 20:13 |
|
 |
|
kjelle
|
Örjan wrote: Vägde mig måndagen den 2/1 efter jul och nyårhelgernas frossande och vågen visade 107 kg  (jag är 177 cm lång). Har plockat bort allt godisätande (vilket är min största svaghet), inget smör på mackor och så har jag suttit på roddmaskin 3 till fyra gånger i veckan a 30 till 40 minuter långa pass. Detta har resulterat i 3,5 kg viktminskning och jag känner mig redan piggare och en begynnande ryggont under jul och nyårshelgen är som bortblåst. Örjan.  Då kan jag, som är 190cm lång, sluta oroa mig när jag touchar 3-siffrigt. 
| 21 Jan 2012, 01:21 |
|
 |
|
Tobbe z
|
kjelle wrote: Örjan wrote: Vägde mig måndagen den 2/1 efter jul och nyårhelgernas frossande och vågen visade 107 kg  (jag är 177 cm lång). Har plockat bort allt godisätande (vilket är min största svaghet), inget smör på mackor och så har jag suttit på roddmaskin 3 till fyra gånger i veckan a 30 till 40 minuter långa pass. Detta har resulterat i 3,5 kg viktminskning och jag känner mig redan piggare och en begynnande ryggont under jul och nyårshelgen är som bortblåst. Örjan.  Då kan jag, som är 190cm lång, sluta oroa mig när jag touchar 3-siffrigt.  Det beror på varför man touchar tresiffrigt. Jag vägde 97 när jag började träna nu väger jag 105. Power is King! Är 181.
|
| 21 Jan 2012, 10:14 |
|
 |
|
leffje
|
Tobbe z wrote: kjelle wrote: Då kan jag, som är 190cm lång, sluta oroa mig när jag touchar 3-siffrigt.  Det beror på varför man touchar tresiffrigt. Jag vägde 97 när jag började träna nu väger jag 105. Power is King! Är 181. Mnja det där med vikt/längd/BMI är en ganska osäkert/missvisande mått vad gäller hur pass "vältränad eller hur mycket fettprocent som finns lagrat på kroppen" Då jag var som mest vältränad på mina 170 cm så vägde jag 90+, idag så väger jag 82 och är duktigt lönnfet. Så mao är det spegeln/midjemått/klämmetoden eller i bästa fall en fettprocentsmätning som ger ett någotsånär rättvist besked om ev övervikt.
|
| 21 Jan 2012, 12:12 |
|
 |
|
Joshunznera
Joined: 03 Dec 2002, 21:30 Posts: 18992 Location: Södra sthlm SWISH
|
leffje wrote: Mnja det där med vikt/längd/BMI är en ganska osäkert/missvisande mått vad gäller hur pass "vältränad eller hur mycket fettprocent som finns lagrat på kroppen" Då jag var som mest vältränad på mina 170 cm så vägde jag 90+, idag så väger jag 82 och är duktigt lönnfet. Så mao är det spegeln/midjemått/klämmetoden eller i bästa fall en fettprocentsmätning som ger ett någotsånär rättvist besked om ev övervikt.
många förväxlar även övervikt med dålig magmuskulatur. Är man otränad i korsetten så ramlar magen framåt, då behövs inte mycket övervikt för att man ska se ordenligt tjock ut framåt 
_________________------------------------------------------------- The beat goes on and I´m so wrong
|
| 21 Jan 2012, 14:28 |
|
 |
|
leffje
|
Joshunznera wrote: leffje wrote: Mnja det där med vikt/längd/BMI är en ganska osäkert/missvisande mått vad gäller hur pass "vältränad eller hur mycket fettprocent som finns lagrat på kroppen" Då jag var som mest vältränad på mina 170 cm så vägde jag 90+, idag så väger jag 82 och är duktigt lönnfet. Så mao är det spegeln/midjemått/klämmetoden eller i bästa fall en fettprocentsmätning som ger ett någotsånär rättvist besked om ev övervikt.
många förväxlar även övervikt med dålig magmuskulatur. Är man otränad i korsetten så ramlar magen framåt, då behövs inte mycket övervikt för att man ska se ordenligt tjock ut framåt   Eller så har man extremt mycket magmuskler.....
|
| 21 Jan 2012, 15:40 |
|
 |
|
P90
|
Den här tiden på året brukar jag köra med varannan helg vit, präktigare än så orkar jag inte vara. 
_________________ /Garagegitarrist med framtiden bakom mig
|
| 24 Jan 2012, 13:20 |
|
|